MuscleMeat

Nieuws SP grootste partij in peilingen

Ik ga ook SP stemmen, van mij mag er veel bij de rijksten weggehaald worden. Als dit je niet bevalt moet je in Amerika gaan wonen. Alleen niet dat er zoveel weggehaald wordt waardoor mensen geen motivatie meer hebben om omhoog te komen, dan krijg je communistische toestanden. Als een dokter evenveel als een schoonmaker verdient, waarom dan jaren studeren. Lijkt me dat je dan niks opschiet met de economie. Aan de andere kant kan je als overheid druk uitoefenen om bedrijven te laten presteren en dus veel winst te maken ondanks dat ze een groot deel moeten inleveren. Zo blijf je toch rijken houden en motivatie om de economie draaiende te houden.

Het punt is al bijna bereikt dat de motivatie om iets te bereiken in de samenleving wordt gesmoord doordat je meer dan de helft (52%!!!) van je geld mag afdragen. Mensen vergeten dat dat geld gewoon eerlijk wordt verdiend (behalve bij sommige bankiers etc). Waar haalt iemand het recht vandaan om iemand bijna al zijn geld af te pakken en dat aan bankzitters uit te delen?

Waarom zou je überhaupt gaan werken als de uitkeringen inclusief alle subsidies bijna net zo hoog zijn als het minimumloon?

Zoals het nu is kan ik het nog wel accepteren. Vooral mensen die werken maar weinig verdienen hoeven van mij weinig belasting te betalen, dan kunnen ze rondkomen en zijn ze goedkoop om aan te nemen.

Mensen die niet werken omdat ze zich te goed voelen voor het werk dat nu door oost europeanen wordt opgeknap krijgen wat mij beterft geen cent.

Dit land is compleet verziekt doordat we denken dat iedereen, ook al doen ze bewust niets, het recht heeft op 2x per jaar op vakantie en andere luxe die in de jaren '50 nog vrijwel niemand had. De armste Nederlanders hebben het veel beter dan de meerderheid van de wereldbevolking.

Het punt is al bijna bereikt dat de motivatie om iets te bereiken in de samenleving wordt gesmoord doordat je meer dan de helft (52%!!!) van je geld mag afdragen. Mensen vergeten dat dat geld gewoon eerlijk wordt verdiend (behalve bij sommige bankiers etc). Waar haalt iemand het recht vandaan om iemand bijna al zijn geld af te pakken en dat aan bankzitters uit te delen?

Waarom zou je überhaupt gaan werken als de uitkeringen inclusief alle subsidies bijna net zo hoog zijn als het minimumloon?

Zoals het nu is kan ik het nog wel accepteren. Vooral mensen die werken maar weinig verdienen hoeven van mij weinig belasting te betalen, dan kunnen ze rondkomen en zijn ze goedkoop om aan te nemen.

Mensen die niet werken omdat ze zich te goed voelen voor het werk dat nu door oost europeanen wordt opgeknap krijgen wat mij beterft geen cent.

Dit land is compleet verziekt doordat we denken dat iedereen, ook al doen ze bewust niets, het recht heeft op 2x per jaar op vakantie en andere luxe die in de jaren '50 nog vrijwel niemand had. De armste Nederlanders hebben het veel beter dan de meerderheid van de wereldbevolking.

Dit is exact zoals ik er ook over denk. Goeie post.

De stemming: SP laat VVD verder achter zich

De SP neemt duidelijk afstand van de VVD: met vier extra zetels komt de partij uit op 39 zetels. Ze lopen hiermee uit op de VVD, die zakt van 34 naar 31 zetels. Dat blijkt uit De Stemming van EenVandaag, die mede ontwikkeld en uitgevoerd wordt door onderzoeksbureau Intomart GfK.

Vergeleken met de laatste peiling (drie weken geleden) is de SP gestegen van 35 naar 39 zetels. De SP is daarmee virtueel de grootste partij. De laatste weken stromen groepen kiezers van alle partijen richting de SP, maar ze komen vooral van PvdA, PVV en ook de VVD.

http://verkiezingen.eenvandaag.nl/home/41074/de_stemming_sp_laat_vvd_verder_achter_zich
Gaat het dan toch gebeuren? Enig lichtpunt in deze donkere dagen.

Ik ga ook SP stemmen, van mij mag er veel bij de rijksten weggehaald worden. Als dit je niet bevalt moet je in Amerika gaan wonen. Alleen niet dat er zoveel weggehaald wordt waardoor mensen geen motivatie meer hebben om omhoog te komen, dan krijg je communistische toestanden. Als een dokter evenveel als een schoonmaker verdient, waarom dan jaren studeren. Lijkt me dat je dan niks opschiet met de economie. Aan de andere kant kan je als overheid druk uitoefenen om bedrijven te laten presteren en dus veel winst te maken ondanks dat ze een groot deel moeten inleveren. Zo blijf je toch rijken houden en motivatie om de economie draaiende te houden.

Hoe zie je dit voor je?

De laatste weken stromen groepen kiezers van alle partijen richting de SP, maar ze komen vooral van PvdA, PVV en ook de VVD.
Wat zijn veel kiezers toch een dom vee. "Ok deze partij heeft ons bedrogen, laten we dan deze maar eens proberen, **** ook bedriegers, dan maar allemaal naar de volgende partij die nog niet aan de beurt is geweest." :roflol:

Ik hoop oprecht dat de SP eens mag regeren, soms moet je eerst naar het absolute dieptepunt als volk voor je vooruit kan.

• Topic Starter Topic Starter
Absolute dieptepunt is al geweest, die puinzooi die we net hebben gehad was wel de slechtste variant denkbaar. Nederland staat om meerdere redenen er slechter voor dan vergelijkbare landen maar de regering en hun beleid hebben daar zeker ook een rol in gespeeld. Vooral lekker bezig met symboolpolitiek zijn en voor de rest verwijzen naar de PVV die dwars ligt.

SP gaat overigens ook niet veel bereiken zonder steun van andere partijen maar mochten ze gaan regeren dan wordt het wel een volwaardige coalitie en niet een coalitie die moet gaan leunen op andere partijen dan de gedoogpartner.

Wat zijn veel kiezers toch een dom vee. "Ok deze partij heeft ons bedrogen, laten we dan deze maar eens proberen, **** ook bedriegers, dan maar allemaal naar de volgende partij die nog niet aan de beurt is geweest." :roflol:

Ik hoop oprecht dat de SP eens mag regeren, soms moet je eerst naar het absolute dieptepunt als volk voor je vooruit kan.

Idd, en van links naar rechts en weer van rechts naar links en zo gaan we maar door :rolleyes:

---------- Post toegevoegd Thu 16 Aug 2012 om 12:56 ----------

Absolute dieptepunt is al geweest, die puinzooi die we net hebben gehad was wel de slechtste variant denkbaar. Nederland staat om meerdere redenen er slechter voor dan vergelijkbare landen maar de regering en hun beleid hebben daar zeker ook een rol in gespeeld. Vooral lekker bezig met symboolpolitiek zijn en voor de rest verwijzen naar de PVV die dwars ligt.

SP gaat overigens ook niet veel bereiken zonder steun van andere partijen maar mochten ze gaan regeren dan wordt het wel een volwaardige coalitie en niet een coalitie die moet gaan leunen op andere partijen dan de gedoogpartner.

Ja het wordt dan een 'volledige' coalitie zonder enige steun van het volk, net zoiets als de Kunduz coalitie :kots:

Ik ben vooral benieuwd hoe onze Europese vrienden reageren op de SP. De partij staat niet echt bekend als groot voorstander van de EU/euro.

Op afstand had ik er ondanks de problemen niet zo'n extreem negatieve indruk over, maar laten we eerlijk zijn heel Europa is een puinhoop. Nederland heeft inderdaad ook net zo goed problemen die slecht aangepakt worden. Maar wat politiek betreft denk ik dat je altijd nog dieper kan zakken. Nederland was tot nu toe vrij conservatief, liberaal en verantwoord met uitgaven in verhouding tot andere landen. Er moet dus nog ruimte zijn om dieper weg te zakken. Met een beetje hulp van de SP en/of EU moet dat lukken! :)

Overheidsuitgaven lopen het hardst op in Nederland onder CDA en VVD als ze samen regeren :

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publ...,l&HD=120601-1828&HDR=G1,G2&STB=T&CHARTTYPE=1

Tot zover het conservatieve, liberale en verantwoorde beleid.

Onder Paars ging het economisch dan wel voor de wind maar die meevallende periode werd vooral gebruikt om de schuldquote terug te dringen. Let wel, niet of amper de absolute staatsschuld omdat die ook inflatoir is.

Het ergste van de SP vind ik dat ze geld uitdelen dat er niet is. Zogenaamd omdat anders de economie wordt 'kapotbezuinigd'.

Al het geld dat je nu leent om kunstmatig de economie aan te jagen, moet je over een aantal jaar extra bezuinigen, waardoor je dan de (al dan niet daadwerkelijk gestimuleerde) economie alsnog kapotbezuinigt, en dan echt, want op een gegeven moment wordt de schuld onhoudbaar.

Heeft Griekenland niet laten zien dat je niet jarenlang boven je stand kan leven? Daar is ook de economie er uiteindelijk niet beter op geworden door de economie kunstmatig aan te jagen met geleend geld.

De SP steekt z'n kop in het zand en schuift de problemen door naar later en verergert ze zo.

---------- Post toegevoegd Thu 16 Aug 2012 om 13:29 ----------

Overheidsuitgaven lopen het hardst op in Nederland onder CDA en VVD als ze samen regeren :

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publ...,l&HD=120601-1828&HDR=G1,G2&STB=T&CHARTTYPE=1

Onder Paars ging het economisch dan wel voor de wind maar die meevallende periode werd vooral gebruikt om de schuldquote terug te dringen. Let wel, niet of amper de absolute staatsschuld omdat die ook inflatoir is.

Er is inderdaad in het verleden te weinig bezuinigd. Is dat een argument om nu voor de SP te stemmen? Die willen ongeveer het meest uitgeven van allemaal.

Als CDA en VVD al te weinig bezuinigen dan zal de SP dat helemaal te weinig doen. Of wil je zeggen dat de SP stiekem juist meer bezuinigt dan bovengenoemde partijen?

SP zal hoe dan ook een coalitie moeten vormen om te kunnen regeren, de kans dat ze hun begrotingsprogramma er volledig doorheen krijgen is dus nihil.

Dat geldt voor elke partij natuurlijk, maar dat wil nog niet zeggen dat de SP daarmee opeens een goed partijprogramma heeft.

Ben jij eigenlijk nog steeds zo'n groot SP fan?

SP de grootste partij. Damn, er moet stiekem toch wel meer armoede zijn in NL dan ik dacht, want alleen armoedige paupers stemmen toch op die partij?

Dat geldt voor elke partij natuurlijk, maar dat wil nog niet zeggen dat de SP daarmee opeens een goed partijprogramma heeft.

Ben jij eigenlijk nog steeds zo'n groot SP fan?

Inmiddels weer geworden :D Soort van troll-stem eigenlijk, hebben we dat ook maar weer gehad.

Gratis geld bestaat alleen in de politiek en als ik dan de SP hoor over ''extra investeren in de economie'' moet ik wel lachen. Je gaat dus weer extra geld lenen, om vervolgens weg te geven, of falende projectjes op te starten? Dat geld moet ook weer terugverdiend worden. Hoe gaan ze dat doen?

SP-leider Emile Roemer noemt de Europese sanctie op een te groot begrotingstekort "een belachelijke boete". Hij is niet van plan zo'n boete te betalen als Nederland de norm overschrijdt. "Over my dead body!", zegt Roemer in een vraaggesprek met Het Financieele Dagblad.

Hij noemt het "idioterie" van Brussel om niet naar de omstandigheden te kijken, maar alleen naar een maximaal tekort van 3 procent in 2013. "Nederland is een van de grootste nettobetalers. Spanje krijgt ook meer tijd, dat moet voor iedereen gelden."
Als ik dit lees geniet ik ook trouwens. De eenheid in Europa is ver te zoeken. Emile wil helemaal geen boetes betalen, dus stel wij krijgen een boete, wie gaat ze dan innen? Of komt Duitsland het land weer binnenvallen?
Die idiote communist van Frankrijk heeft bijvoorbeeld de pensioenleeftijd ook verlaagd en het minimumloon verhoogd. :roflol: Als Frankrijk een boete krijgt gaat Duitsland ook daar het geld ophalen?

Het blijft toch appelen en peren vergelijken, gezien het economisch klimaat in beide perioden. Het is bekend dat linkse en minder conservatieve partijen de overheid meer willen laten uitgeven, minder bezorgd zijn over tekorten en schulden. Al was het maar omdat ze denken dat ze daarmee de economie stimuleren. Het probleem is dat rechtse partijen ook niet echt zuinig omspringen met belastinggeld. Overheden en politieke partijen zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek.

Niemand komt naar een topic als dit om zich te LATEN overtuigen toch? Hoe zinloos is het dan elkaar te willen overtuigen?

Laat een ieder toch lekker stemmen wat 'ie wil... democratie enzo.

Terug
Naar boven