- Waardering
- 52
Ik ga ook SP stemmen, van mij mag er veel bij de rijksten weggehaald worden. Als dit je niet bevalt moet je in Amerika gaan wonen. Alleen niet dat er zoveel weggehaald wordt waardoor mensen geen motivatie meer hebben om omhoog te komen, dan krijg je communistische toestanden. Als een dokter evenveel als een schoonmaker verdient, waarom dan jaren studeren. Lijkt me dat je dan niks opschiet met de economie. Aan de andere kant kan je als overheid druk uitoefenen om bedrijven te laten presteren en dus veel winst te maken ondanks dat ze een groot deel moeten inleveren. Zo blijf je toch rijken houden en motivatie om de economie draaiende te houden.
Het punt is al bijna bereikt dat de motivatie om iets te bereiken in de samenleving wordt gesmoord doordat je meer dan de helft (52%!!!) van je geld mag afdragen. Mensen vergeten dat dat geld gewoon eerlijk wordt verdiend (behalve bij sommige bankiers etc). Waar haalt iemand het recht vandaan om iemand bijna al zijn geld af te pakken en dat aan bankzitters uit te delen?
Waarom zou je überhaupt gaan werken als de uitkeringen inclusief alle subsidies bijna net zo hoog zijn als het minimumloon?
Zoals het nu is kan ik het nog wel accepteren. Vooral mensen die werken maar weinig verdienen hoeven van mij weinig belasting te betalen, dan kunnen ze rondkomen en zijn ze goedkoop om aan te nemen.
Mensen die niet werken omdat ze zich te goed voelen voor het werk dat nu door oost europeanen wordt opgeknap krijgen wat mij beterft geen cent.
Dit land is compleet verziekt doordat we denken dat iedereen, ook al doen ze bewust niets, het recht heeft op 2x per jaar op vakantie en andere luxe die in de jaren '50 nog vrijwel niemand had. De armste Nederlanders hebben het veel beter dan de meerderheid van de wereldbevolking.

Soort van troll-stem eigenlijk, hebben we dat ook maar weer gehad.