XXL Nutrition

Nieuws SP grootste partij in peilingen

SP de grootste partij. Damn, er moet stiekem toch wel meer armoede zijn in NL dan ik dacht, want alleen armoedige paupers stemmen toch op die partij?

Iedereen die minder verdient dan gemiddeld zou puur financieel gezien gebaat zijn om op de SP te stemmen. Die hevelt immers geld van de rijkere helft naar de armere helft. ;) Steeds meer mensen beginnen zo te denken lijkt wel. Of ze begrijpen er gewoon geen ruk van en geloven in het gratis geld van Emile.

Inmiddels weer geworden :D Soort van troll-stem eigenlijk, hebben we dat ook maar weer gehad.

Van een slimme jongen als jij had ik toch beter verwacht Eric. :(

Niemand komt naar een topic als dit om zich te LATEN overtuigen toch? Hoe zinloos is het dan elkaar te willen overtuigen?

Laat een ieder toch lekker stemmen wat 'ie wil... democratie enzo.

Discussie kan wel degelijk leiden tot meer inzicht en zo mensen overtuigen. En als je wilt dat democratie werkt moet je er juist voor zorgen dat mensen goed geïnformeerd zijn.

Het grappige is dat Eric een stem op de SP goedpraat als een ''troll-stem'', terwijl hij maandenlang topics heeft aangemaakt om de PVV te bashen. PVV en SP is van hetzelfde niveau, een stel debielen.

Discussie kan wel degelijk leiden tot meer inzicht en zo mensen overtuigen. En als je wilt dat democratie werkt moet je er juist voor zorgen dat mensen goed geïnformeerd zijn.

Helemaal mee eens. Maar ik ken enorm weinig mensen die discussiëren om zich te laten overtuigen. Ik weet nog dat ik een keer een discussie had met iemand over voetbal. Ik luisterde naar z'n argumenten en dacht: verrek, die gozer heeft gelijk. Dus ik gaf 'm gelijk. Iedereen in de kamer was meteen in een soort shock, zo van: hee, waar is de discussie gebleven. :D

"over my dead body"
Nou denk dat Brussel erg onder de indruk zal zijn van een man die in Boxmeer de begroting zelfs niet rondkreeg.

Boxmeer onder curatele met wethouder Emile Roemer

SP-leider Emile Roemer kreeg als wethouder van Financiën in Boxmeer zijn begroting niet rond. Daardoor werd de gemeente in 2004 onder preventief toezicht gesteld door de provincie Noord-Brabant.

Roemer was in Boxmeer wethouder van Financiën. Ongeveer een maand geleden werd op Twitter gezegd dat het twee jaar na het aantreden van Roemer als wethouder financieel slecht ging met Boxmeer. Uit raadstukken, die HP/De Tijd heeft gepubliceerd, blijkt inmiddels dat dat juist is.

Geld
Op 17 mei 2005 stuurde burgemeester Karel van Soest (VVD) van Boxmeer een brief waarin staat dat de jaarrekening van 2004 sluit met een negatief saldo van 1.103.940,78 euro. Ook op de meerjarenbegroting kwam de gemeente geld tekort.

De gemeente Boxmeer is daarom onder preventief toezicht geplaatst voor het begrotingsjaar 2004. Ook diende de gemeente 'in kaders aan te geven hoe te komen tot positieve begrotingsresultaten in het jaar 2007'.

Cijfers
In de jaren tot 2006 was er nog een tekort op de begroting te zien, maar vanaf 2007 kwam de gemeente weer in de zwarte cijfers.

Roemer was van 2002 tot 2006 wethouder in Boxmeer. Daarvoor was hij als raadslid van de SP onderdeel van een gedoogconstructie van een minderheidscollege van CDA, PvdA en VVD. Roemer heeft nu laten weten tegen een gedoogcoalitie te zijn na de verkiezingen op 12 september.
[Link niet meer beschikbaar]

"over my dead body"
Nou denk dat Brussel erg onder de indruk zal zijn van een man die in Boxmeer de begroting zelfs niet rondkreeg.

[Link niet meer beschikbaar]

Lol. Treffender kan het bijna niet. En zodra Roemer weg was kwamen ze weer in de zwarte cijfers!

:roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Het grappige is dat Eric een stem op de SP goedpraat als een ''troll-stem'', terwijl hij maandenlang topics heeft aangemaakt om de PVV te bashen. PVV en SP is van hetzelfde niveau, een stel debielen.

Epic care. :D De PVV bashde vooral zichzelf overigens, ik was alleen de boodschapper. Of heb ik in brievenbussen gepist, vrouwen mishandeld, gefraudeerd, mensen benoemd als kots, kopstoten gegeven, mezelf schooldirecteur genoemd?

Maar stem jij maar op de Piratenpartij, lijkt me ook erg zinnig.

Grote kans overigens dat ik wederom D66 stem, SP heeft nog steeds een partijcultuur die vrij rigide is.

Laatst bewerkt:

Ts, PVV en SP verglijken.
Vele leden van de PVV zijn net voordat ze aangeklaagd werden (bv Graus) snel de politiek in gegaan, en het is niet voor niks dat zoveel PVV-ers met schandelen de partij uitgestapt zijn en dan een meneer Brinkman ook de grote meester Wilders als een dictator ziet. Wilders is niks meer dan een showbeeld, met geen echte plannen, en al helemaal geen daden.

Nu ga ik niet beweren dat de SP goed is, maar het zijn geen (ex)-gevangen en al helemaal geen partij waar veel ophef om is, de SP houdt zich express, en misschien ook wel laf hoor, heel erg op de achtergrond als het ware, geen echte concrete plannen, geen harde uitspraken, en dat spreekt mensen nu aan. Nogmaals; PVV & SP lijken mij zeker niet de goede partijen voor ons land, maar om ze te verglijken, moa.. wat mij betreft kan je geen partij met de PVV verglijken.

Helemaal mee eens. Maar ik ken enorm weinig mensen die discussiëren om zich te laten overtuigen. Ik weet nog dat ik een keer een discussie had met iemand over voetbal. Ik luisterde naar z'n argumenten en dacht: verrek, die gozer heeft gelijk. Dus ik gaf 'm gelijk. Iedereen in de kamer was meteen in een soort shock, zo van: hee, waar is de discussie gebleven. :D
Laten we de beelden tot ons komen van de Sovjet propaganda.
Mocht de SP aan de macht komen verwacht ik ook veel militaire parades en Emile Roemer in een leger uniform hij is toch een overtuigde communist.

Wel soort : Trotskist , Leninist , Marxist , Maoist , Stalinist
dat maakt niet veel verschil uit.

Mao dacht ik

We kennen nog enkele voorbeelden Pol Pot was leider van de maoïstische communistische partij, de Rode Kmer.

Epic care. :D De PVV bashde vooral zichzelf overigens, ik was alleen de boodschapper. Of heb ik in brievenbussen gepist, vrouwen mishandeld, gefraudeerd, mensen benoemd als kots, kopstoten gegeven, mezelf schooldirecteur genoemd?

Maar stem jij maar op de Piratenpartij, lijkt me ook erg zinnig.

Grote kans overigens dat ik wederom D66 stem, SP heeft nog steeds een partijcultuur die vrij rigide is.

Nee, PVV bestaat uit debielen zoals ik al zei, alleen overweeg je nu zelf op debielen te stemmen, dat is nogal hypocriet.

Dat is zeker zinnig. Zij hebben namelijk standpunten die nog door niemand in de kamer worden vertegenwoordigd. Ze zullen niet mee regeren, maar één of misschien zelfs twee zetels lijkt mij een prima begin. Het kost ook tijd om een partij op te bouwen. Altijd op de gevestigde orde stemmen heeft in ieder geval de laatste jaren weinig opgeleverd.

D66 is ook een zinnige partij. Lekker doorgaan met het Zuiden van Europa ondersteunen en het grote heilige Europa. Iedere keer wordt weer bevestigd dat er geen enkele basis is om op te bouwen, dus hoe ze dat zien is mij niet heel duidelijk. Ik laat mij echter graag verrassen.

Ondertussen trouwens nog wat wachtgeld opstrijken is ook niet verkeerd btw. Vier maanden werken en vervolgens 6k in de maand, heerlijk man.

http://www.nujij.nl/politiek/huizingh-ziet-niet-af-van-wachtgeld.18326607.lynkx#axzz23ccmHzZT

SP geen concrete plannen?

Het hoogste tarief in de inkomstenbelasting wordt verhoogd van 52 procent naar 55 procent. Er komt een nieuw toptarief van 65 procent vanaf een belastbaar inkomen van 150.000 euro.

Om werken lonend te maken voor mensen met een minimuminkomen of net daarboven, wordt voor deze groepen mensen een inkomensafhankelijke belastingkorting ingevoerd.

De nominale premie voor de zorgverzekering wordt fors verlaagd. We voeren een inkomensafhankelijke ziektekostenpremie in. Inkomens tot op of omstreeks het sociale minimum worden hierbij vrijgesteld.
De zorgtoeslag wordt dan overbodig. Het eigen risico wordt niet verhoogd en op termijn afgeschaft.

Aftrekposten worden over de hele linie beperkt, waardoor de overheid meer inkomsten binnenkrijgt.
De belastingtarieven zelf hoeven daardoor maar beperkt te worden verhoogd. De progressiviteit van ons belastingstelsel neemt hierdoor fors toe.

De winstbelasting wordt verhoogd tot 30 procent. Tegelijkertijd wordt de renteaftrek beperkt tot 30 procent van het brutobedrijfsresultaat, om opkoopfondsen te ontmoedigen. Kleinere bedrijven worden hiervan vrijgesteld.
http://www.sp.nl/service/rapport/100324_concept_verkiezingsprogramma.pdf

Oftewel als je niks te besteden hebt zit je bij de SP goed! Ondertussen pesten we al het kapitaal en grote bedrijven het land uit.

Laten we de beelden tot ons komen van de Sovjet propaganda.
Mocht de SP aan de macht komen verwacht ik ook veel militaire parades en Emile Roemer in een leger uniform hij is toch een overtuigde communist.

Wel soort : Trotskist , Leninist , Marxist , Maoist , Stalinist
dat maakt niet veel verschil uit.

Mao dacht ik

We kennen nog enkele voorbeelden Pol Pot was leider van de maoïstische communistische partij, de Rode Kmer.

Uh huh.

Als je ook maar een beetje verstand van zaken hebt weet je natuurlijk precies bij welke partij je uitkomt met die stemwijzers. Bovendien ook nog eens slechte stellingen.

Zulke stemwijzers zijn vaak ook politiek getint en willen zo weinig mogelijk mensen het advies PVV geven.

Ehm nee. Partijen geven namelijk zelf ook antwoord op elke stelling van stemwijzer en helpen zelf mee wat ze er van vinden. Er was gister nog op tv dat er nog wel eens discussies zijn tussen waar partijen vinden waar ze moeten staan, en wat zij vinden op basis van het programma. Dit is eigenlijk niet de bedoeling natuurlijk, maar dit zijn meer nuances. De PVV is vrij duidelijk, en bij elke stelling kan je wel inschatten wat de PVV daar van vindt.

Terug
Naar boven