XXL Nutrition

Nieuws SP grootste partij in peilingen

Daar hebben we in Nederland websites als stemwijzer voor. Aan de hand van stellingen kun je zeer eenvoudig zien met welke partij je de meeste overeenkomsten hebt. Dat weinig mensen zouden weten waar een partij nou werkelijk voor staat en dat het alleen maar om de vlotte babbel gaat is dan ook een beetje overtrokken. Deze website zijn dan ook erg populair rond verkiezingen.

Er is ook zo'n website die niet over het verkiezingsprogramma van de komende periode gaat maar juist de afgelopen periode onder de loep neemt. Zeker handig wanneer een partij zijn verkiezingsprogramma niet na komt. Zo wordt je als kiezer niet zo snel meer om de tuin geleid.

Wat ik vaak hoor van mensen is dat ze die test doen en dan hoor je dat ze verbaast zijn over het resultaat en alsnog voor hun eigen eerste keuze gaan. Weet niet in welke mate die sites keuzes beïnvloeden maar vraag me af of het belangrijk is. En onderschat nooit de irrationaliteit van kiezers...

Om eerlijk te bekennen komt bij mij soms ook een andere partij bovenaan maar dat is alleen wanneer ik geen weging koppel aan bepaalde stellingen. Soms kom je stellingen tegen die je helemaal niet boeiend vindt. Koppel je daar geen weging aan dan kan je inderdaad een verrassende uitslag krijgen. Standpunten die ik zeer belangrijk acht laat ik bij het resultaat zwaarder wegen.

• Topic Starter Topic Starter
Inmiddels in de peiling van Maurice de Hond naar 34 zetels. Trek er 4 tot 6 vanaf en de SP zal nog steeds de tweede partij van Nederland zijn.

Het mooiste vind ik aan de SP hoe ze 't brengen in de media, met de oppositie aan de macht komt er meer geld voor de armere mens en iedereen wordt geholpen. Ook met de oppositie gaan de 18-24 miljard betaald worden door de mensen wie de crisis niet veroorzaakt hebben.

Stop de vrije markt en laat de banken sterven...

Laatst bewerkt:
vind het stemmen op eurofielen d66 en vvd en wie wil regeren loopt mee. ook niet zo een goed plan ik wil nederland toch ook niet zien als een staat van europa
en dat we moeten dokken als ze daar met hun vingers knipsen
dus ja wat valt er nog te stemmen het is allemaal k*t

De vrije markt is juist de reden dat (slechte) banken zouden kunnen sterven, het is juist door het ontbreken van een vrije markt dat ze niet sterven.

dus jij bent voor de derugelering die plaatgevonden heeft in de financiele sector?

Marktwerking uit de zorg is voor mij ie geval een reden SP te stemmen, als ze daarvoor gaan staan chapeau. Wat een monster is dat zorgwezen geworden zeg, marktwerking in de zorg, echt werkelijk alles wat k*t is komt uit de US.

dus jij bent voor de derugelering die plaatgevonden heeft in de financiele sector?

Marktwerking uit de zorg is voor mij ie geval een reden SP te stemmen, als ze daarvoor gaan staan chapeau. Wat een monster is dat zorgwezen geworden zeg, marktwerking in de zorg, echt werkelijk alles wat k*t is komt uit de US.

Welke marktwerking? Is nog steeds een puinhoop met overheidsinterventie.

Zo erg als in de VS zal het hier hopelijk nooit worden

De vrije markt is juist de reden dat (slechte) banken zouden kunnen sterven, het is juist door het ontbreken van een vrije markt dat ze niet sterven.
+1, de financiele sector is proportioneel veels te groot en wordt verergerd doordat de meeste banken too big to fail zijn. Gelukkig zullen er in de toekomst minder banen beschikbaar zijn in deze sector en moeten banken meer geld achterhouden over hun beleggingen dankzij basel 3.

Dat maakt het nog enigszins betaalbaar.
Volledige marktwerking zou de zorg onbetaalbaar maken voor de minder bedeelden in de samenleving.

Nee hoor, gewoon mensen met een gezonde levenstijl zonder overgewicht belonen en dikzakken laten betalen.

En natuurlijk bejaarden weigeren, dan is het probleem opgelost.

SP = communisme, Roemer is een aardige man maar laat hem aub geen premier worden + grootste partij...

Terug
Naar boven