MuscleMeat

SPADE VI's Last Journal

Sterkte kerel, respect hoe je er mee omgaat. Hoop dat je nog wat tijd hebt om de dingen te kunnen doen die je wilt doen.

Hey spade,

Ben je eigenlijk van plan iets alternatief te proberen na je huidige behandeling? Ik kan wel een overzicht samen stellen van dingen potentieel kunnen hebben en eventueel je conditie verbeteren, mortaliteit uitstellen (maar gaat vooral over rat onderzoek en dergelijke, dus wat doubt is altijd een goed idee.

Iig zou ik geen alternatieve dingen proberen tijdens je huidige behandeling als dat negatieve effecten kan hebben.

• Topic Starter Topic Starter
goh, ik weet het niet. Ik zit eigenlijk al in een terminale fase daar het niet alleen in het spierweefsel/weke delen zit maar ook in het Bot...Als de traditionele geneeskunst me niet kan helpen dan denk ik niet dat alternatief er iets anders mee zou kunnen, want ik heb nog nooit gehoord van alternatieve middelen die botkanker (was ongeneeslijk dacht ik) genezen....

Nee, ik denk dat als dat niet helpt, ik geen andere keuze heb dan dat te aanvaarden en stilletjes te wachten op het onvermijdelijke...Heb net trouwens de film '"ADEM" gezien en ik moet zeggen dat ik me er vrij bekend mee voelde met het hele tafereel...

Ik weet het eigenlijk niet, ik geloof zelf niet dat alternatieve zaken verandering zouden brengen in deze al zo ****ed up situatie...

Dat denk ik ook niet kerel.., uitzichtloos is het!

Dat denk ik ook niet kerel.., uitzichtloos is het!

Inderdaad, en dat denk ik ook. Theeft geen zin als sukkel te gaan geloven op betere tijden terwijl duidelijk is dat dat nooit zal komen. Al wat ik kan doen is genieten van de dagen die nog komen en wat ik nog kan doen..leven wat ik nog leven kan in welke mate dan ook...

---------- Toegevoegd om 04:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 04:24 ----------

En hoe langer de rit nog duurt, des te beter natuurlijk :)

Uiteraard!

Al terug begonnen met roken oid, zou ik wel doen, daar het niet meer dodelijk zou zijn in dit geval..

Uiteraard!

Al terug begonnen met roken oid, zou ik wel doen, daar het niet meer dodelijk zou zijn in dit geval..

Dat zou ik graag doen, maar het is al jaren geleden en ik heb al die tijd op nog maar één long geleefd en kweetniet hoe het lichaam het nu zou doen met sigaretten maar één ding is zeker...Als ik weet dat de moment daar ver is dan zou ik er wel zeker een proberen te paffen,,,als zal het meer kuchen en hoesten zijn dan iets anders :)

bedankt, ik hoop dat jullie met niet zien als een zak die medelijden zoekt want ik heb het gevoel dat het zo overkomt met m'n overmatig gepost en gezeik. Want dat wil ik helemaal niet, ik wil mensen hier gewoon een kijkraam geven hoe het is en hoe zo'n persoon zich voelt en omgaat met de shit die gedealed word.

Neen man, zeker niet.
Integendeel, je oogst respect met de manier waarmee je er mee omgaat.
Veel sterkte kerel...

Denk je ook aan dingen als een wereldreis klein of groot? Of is dat niet iets waar je behoefte aan hebt?

Ik denk dat je dan gewoon bij je familie en vriendin wilt zijn.

Ik zou dat in ieder geval zolang mogelijk met ze samen willen zijn, dus geen wereldreis.

UPDATE: eergisteren gehoord dat ik alweer een uitzaaiing had, nu dit keer op een riskant plaats,,,namelijk in m'n enige long waar al een stukje van is en dus niet meer oppereerbaar is en ook wrs geen chemo of bestralingen...

Ben nu gestart met experimentele medicatie die de groei tijdelijk hoopt te stoppen..Heb sinds een week constante pijnen, krijg nu pijnbestrijdingsmedicatie die ik systematisch moet innemen en ben net terug van anderhaluur durend gesprek met de euthanasie begeleiding (palliatief support team). Vrij verhelderend gesprek maar ook confronterend (niet in de aard dat ik lig te blijten want dat doe ik nog steeds amper of niet, maar meer in de trant van "ow, dus dat gaat er gebeuren"....Heb nu de papieren mee naar huis, ik ga het nu even laten bezinken en even nadenken. Volgende maand ga ik er weer heen. Ik hoop enkel dat de tumor in de long niet te hard groeit, want anders komen er wel degelijk ademhalingsproblemen en kan het sneller gaan dan men denkt.

In reizen heb ik eigenlijk niet veel intresse, ik spendeer idd de resterende tijd liever bij mensen en zaken waar ik nog plezier in heb...filmpje of southpark kijken,,,daar geniet ik echt wel van..Mooie omgevingen zie je in het hiernamaals denk ik toch al genoeg :)

Laatst bewerkt:
Balen man, tegenslag naar tegenslag!

Veel sterkte en succes nog de aankomende tijd.

Jeetje... :( Ik word een beetje verdrietig van je posts.
Ik hoop echt voor je dat er inderdaad een hiernamaals is, en dat je je oom terugziet en zo... Nogmaals heel veel sterkte toegewenst, je hebt er niet veel aan maar toch...

idd, ik wens je ook veels terkte in deze zware periode die aankomt, goed dat je steeds nuchter blijft in alles, en dat je alles doet om je afscheid hier zo goed mogelijk te regelen, en je weet dat je hier steeds bij ons terecht kan he
idd, ik vind het ook erg goed dat je hier volledig je verhaal doet, zo kunnen veel jonge mensen ervan leren , want een gezond iemand denkt meestal nog,mij gaat het niet zo snel overkomen

thanks, nu vertrek ik straks nog eens naar Lourdes, daar ik een gelovige ziel ben. Voor een mirakel hoef ik niet meer te vragen, maar bidden voor m'n zielsheil en hopen dat er nog iets is na het leven wel, daar doen we het nu maar voor zeker :)

Ik word stil van je post. We hadden je hier allemaal een wonder gegund, of die nu uit alternatieve hoek komt of niet. Het wonder gaat niet meer komen, als ik dit zo lees. Spade, een mens *moet* niets en jij zeker niet. Doe de dingen waar je plezier aan beleeft en die je voor jezelf nog wil doen. Ik hoop dat je daar voor jezelf veel uit kunt halen.
Ik wens je een mooie reis naar Lourdes.

Hopen dat die experimentele medicatie je nog wat extra tijd geeft hier..
Veel 'plezier' in Lourdes! :)

De zoveelste tegenslag, goed dat je er zo nuchter mee omgaat. Hoe gaan je ouders en vrienden ermee om?

Nogmaals veel sterkte man.

Terug
Naar boven