AndroidHealthClinic

Spanksta gaat Loggen..!

*BOR
- 10 * 40
- 8 * 45
- 8 * 45
- 8 * 45
- 8 * 45

Weer hetzelfde verhaal Henk. Je doet 4 sets van 45 x 8. Dan ga je mij niet vertellen dat je die eerste of tweede set niet 50 kg kan pakken.
En dat is het principe van overload training, zo vaak als je kan een ietsje meer pakken of een rep meer.
4 sets maken met hetzelfde gewicht is je tijd verknoeien, je moet progressief werken!
Ook 5x5 bijvoorbeeld kan je spierwinst opleveren, op voorhand dat je met dat systeem elke training ietsje meer kan pakken. Als je steeds maar op hetzelfde gewicht blijft hangen heeft alles geen zin.

Hoeft niet, zolang je maar elke training iets zwaarder over alle sets gaat.
Dus bv.

Training 1: 4x8x45
Training 2: 4x8x47,5
Training 3: 4x8x50
enz.

Ja dat is dus net wat ik zeg hé, als je bijvoorbeeld 5x5 doet is de voorwaarde op succes regelmatig het gewicht kunnen verhogen. Anders heeft de training geen zin.
Ik weet ook wel dat hij nog niet klaar is voor een gevorderde training waarbij je alles tot falen doet en met een max aan intensiteit. Maar hij moet toch al beginnen met zijn gewichten een beetje te verhogen nietwaar!

Ja dat is dus net wat ik zeg hé, als je bijvoorbeeld 5x5 doet is de voorwaarde op succes regelmatig het gewicht kunnen verhogen. Anders heeft de training geen zin.
Ik weet ook wel dat hij nog niet klaar is voor een gevorderde training waarbij je alles tot falen doet en met een max aan intensiteit. Maar hij moet toch al beginnen met zijn gewichten een beetje te verhogen nietwaar!
Oh oke dan had ik je post niet helemaal goed begrepen.
Met 5x5 kun je je gewicht ook per set laten stijgen wat ik persoonlijk fijner vind.
En idd je wilt steeds wat meer kunnen pakken anders word het een saaie boel:D

Dressed: Zolang hij mentaal niet die slag wil/kan slaan zal het ook niet gebeuren.

• Topic Starter Topic Starter
Als ik hoger ging pakken voer ikhemniet meer goed uit.. dan maak ik fouten

En dan komt nu het mentale aspect tevoorschijn...

Beeld jezelf in dat je een gruwelijk sterke bodybuilder bent en veel meer kan pakken dan jouw grensgeval!!

Ga je oefening net dat tikkie zwaarder uitvoeren dan het gewicht waarbij jij zegt "anders voer ik hem niet meer goed uit" en doe het zo beheerst mogelijk, doch met de gedachte dat je zo'n gruwelijk sterke bodybuilder bent...

Je zult zien.. als je alleen in gedachte houdt dat je zoveel gruwelijk sterker bent dan dat gewicht dat je pakt dan zul je die oefening bheerst kunnen uitvoeren en toch halen!!

Waar jij nu mee bezig bent is... Ik kan hem niet meer beheerst uitvoeren.. je gedachten zitten ergens anders dan het gewicht en daardoor haal je het niet!!
Denken aan je fiets die gerepareerd moet worden terwijl je bezig bent met bodybuilden is ook niet bevorderlijk voor je training.. je concentratie is ergens anders... hetzelfde geldt voor denken aan anders voer ik hem niet meer beheerst uit!!

Toi toi toi!! Ik ben weekie wintersporten!! :) FF paar kilootjes gainen! ;)

Vandaag een vrij beroerde training gehad, twas ook de 2e keer borst deze week!

Borst/Schouders

* Flat Dumbbell Flyes
- 10 * 14
- 8 * 16
- 8 * 16
- 6 * 18

* BP
- 10 * 40
- 7 * 50 (Teveel)
- 8 * 45
- 6 * 45

* Incline Dumbbell Press
- 10 * 16
- 9 * 18
- 8 * 18
- 6 * 20

* Dumbbell Shoulder Press
- 10 * 12 (PR)
- 10 * 12
- 9 * 14
- 8 * 14

* Standing Shoulder Flyes
- 12 * 19
- 10 * 10
- 8 * 12
- 7 * 12

* Front Schoulder Barbell lift
- 15 * 10
- 12 * 15
- 10 * 20
- 9 * 20

ik zou persoonlijk eerst gaan pressen dan afmaken met de flyes - nu ben je bezig met onnodige energie te verspillen , of het je bent bezig geweest met voorvermoeien maar dat maak ik er niet uit op

ik zou persoonlijk eerst gaan pressen dan afmaken met de flyes - nu ben je bezig met onnodige energie te verspillen , of het je bent bezig geweest met voorvermoeien maar dat maak ik er niet uit op

De Bench Press was bezet :O Dus eerst 2 oefeninge gedaan voordatk er bij kon!

dat is altijd klote , daar heb ik ook een hekel aan , ja dan moet je improviseren

als BP bezet is doe ik altijd flat dumbbell press en sla ik de BP over.

zo t*ring ik word in mijn flyes bijna ingehaald door spanksta :o, hoe voer jij ze uit dan?
voor de rest geode training, maar niet denken dat je iets niet kan, geloven in jezelf is een belangrijk aspect ;)

Spanksta, het valt mij op dat jij teveel met de weegschaal werkt. Je weegt volgens mij nog geen 65 kg. De groei van jou lichaam valt weg tegen de focus op de keuken weegschaal.

mooie pr op je db shoulder press!!

Vandaag een vrij beroerde training gehad, twas ook de 2e keer borst deze week!

Borst/Schouders

* Flat Dumbbell Flyes
- 10 * 14
- 8 * 16
- 8 * 16
- 6 * 18

* BP
- 10 * 40
- 7 * 50 (Teveel)
- 8 * 45
- 6 * 45

* Incline Dumbbell Press
- 10 * 16
- 9 * 18
- 8 * 18
- 6 * 20

* Dumbbell Shoulder Press
- 10 * 12 (PR)
- 10 * 12
- 9 * 14
- 8 * 14

* Standing Shoulder Flyes
- 12 * 19
- 10 * 10
- 8 * 12
- 7 * 12

* Front Schoulder Barbell lift
- 15 * 10
- 12 * 15
- 10 * 20
- 9 * 20

Je trainingen zien er goed uit; wat ik alleen niet zo goed begrijp is de
terugval in gewichten bij sommige sets zoals de standing shoulder flyes:
12x19-10x10. Is geen kritiek, maar ziet er best vreemd uit.;):D

Vandaag en Morgen lekker rustdag! Dan kan ik Maandag er weer tegenaan! Vandaag wel wat met de hond gelopen int bos en ook zometeen nog wat schaatsten!

Bedankt voor de reacties en motivatie allemaal!

Self--ownage :D:D:D

Dit is net zoiets als minder squatten dan steve urkell

of hij doet beide armen bij elkaar optellen dat kan ook he :o
ik doe 5x20.5kg per arm als pr :P, maar als hij bij elkaar optelt dan is het niet erg, maar anders moet ik toch maar is wat zwaardere flyes gaan doen, anders gaat mijn ego der echt aan :p

Terug
Naar boven