- Waardering
- 3.522
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Elke training of zwaarder of meer reps, zover je lichaam het aan kan natuurlijk. Je moet geen blessures oplopen. Maar als je goed naar je lichaam luistert dan weet je wat kan.
Check mijn log, daar zie je iedere training een aantal PR's. Of het nu zwaarder is of meer reps. Maar in je borst/biceps training zie ik ook PR's dus dat gaat goed, zo moet je bezig zijn.
Goede training hoor, maar er is toch één ding wat mij stoort. Je doet rep pr's voor bijvoorbeeld incline dumbbell press 8 x 20 kg, so far so good zou ik zeggen, maar dan zie ik je de volgende set ook nog eens 8 x 20 kg doen. Dat wil dus zeggen dat je de voorgaande set meer had kunnen doen, anders zou je de laatste set nooit hetzelfde kunnen doen. Begrijp je wat ik bedoel? Je zal moeten leren om je meer in te zetten, en er alles uit te halen!
In een van zijn vorige trainingen heeft hij normaal gesquatSucces verder Spanksta, kan je al normaal squatten?

Gast wat lul je nou over verhoudingen tussen dumbbell fly's en benchpress?
Ik snap dat nooit he, alsof je stats op dumbbell fly's er toe doen? Maak je druk om de benchpress, deadlift en squat, dan heb je al genoeg om je druk over te maken.
Worden die 3 lifts sterker, dan wordt alles sterker.
Succes verder Spanksta, kan je al normaal squatten?
Akkoord. Precies wat ik dacht.
Maargoed over het mentale gedeelte van bodybuilding, het groeit vanzelf.
Spanksta traint pas net, ook hij moet leren om een bepaald niveau van mental state, concentratie, meditatie, te bereiken om brute PR's te zetten en lichamelijke pijn uit te schakelen, maar daarintegen pijn bij potentiële schade te herkennen.
Het komt met de tijd.
ik denk gewoon dat je BF toeneemt dat je daardoor blubberige buik krijg, maar niks van aantrekken. eerst massa pakken, maak niet uit dat je BF omhoog ga, en als je eenmaal massa heb kan je weer vet eraf gaan trainen. dus nu eerst doorbulken en daarna pas denken aan cutten![]()
Gewicht
Blijft rond de 60.. alleen begin ik wel een blubberiger buikje te krijgen.. het lijkt wel of mn spieren in vet omzetten! Onmogelijk toch? Of is daar wel een mogelijkheid?
Benen/Onderarmen
Lunges (Dumbbell) (Beide Handen)
- 12 * 16
- 10 * 18
- 8 * 20 (2x) (PR)
Full Squat (Probeersel)
- 12 * 40
- 10 * 50 (2x)
- 7 * 60 (2x) (Rep PR)
Leg Curl (1sec Hold)
10 * 50
8 * 55 (2x)
6 * 60 (PR)
SUPERSET
Leg Ext. (1sec Hold) Heb nu al erg last van mijn benen dus niet verder gegaan!
- 8 * 50 (3x)
Seated Legg Press
- 12 * 40
- 10 * 45
- 6 * 50 (PR)
Calf Raises
- 17 * 60
- 17 * 65
- 15 * 70 (PR)
Dumbbell wrist curl (eerste Keer)
- 12 * 8
- 10 * 9
- 10 * 10
Nog een andere maar ik weet de naam niet, is met zoown barbell dan omgekeerdehand vashouden en dan omhoog!
Note:
Ik begon al met pijn boven mijn knie, deze is nu extreem toegenomen.. teveel gedaan? overbelast? te zwaar gepakt? Ik had er nog last van van de vorige training!
Over buikje: is dit niet een beetje een waangedacht, want ik kan me niet voorstellen dat je met jouw voeding een buikje gaat kweken.
Over pijn in knie: Je doet teveel sets per spiergroep, je lichaam is daar niet klaar voor. Doe enkel squats en leg press (maar eerst je blessure laten rusten tot ze genezen is, ga desnoods eens naar de dokter voor misschien cortisone). Weg met die lunges, extensions en leg curls (kan je later als je lichaam meer aankan nog terug inlassen), dit zijn niet de oefeningen voor massa in de benen. Nog geen supersets doen maar enkel straight sets.
Stop met die wrist curl of je gaat ook nog een overbelasting krijgen in je voorarmen. Als je je lichaam gesterkt hebt met basisoefeningen kan je nog altijd zulke oefeningen doen.
Ons lichaam is zoals een huis, je moet eerst de fundering leggen anders stort het in en vertaald naar body building wil dat zeggen BASISOEFENINGEN.
Oke daar, is eht dan verstandiger om 3 x pw FullBody te doen? Met enkel Compunds?
Kijk welk programma ik mijn zoon van 18 gegeven heb.
1e dag:
Military press 3 x 8-12.
Dumbbel press 2 x 8-12.
Side laterals 1 x 8-12.
Incline laterals 1 x 8-12.
2e dag: rust.
3e dag:
Bent over row 3 x 8-12.
Lat pulls to chest (of chins) 2 x 8-12.
deadlift 3 x 6-8.
EZ curl 3 x 8-12.
4e dag: Rust.
5e dag:
Bench press: 3 x 8-12.
Incline dumbbell press: 3 x 8-12.
Dips (eerst met lichaamsgewicht daarna met extra gewicht): 2 x 8-12.
Close grip bench press 3 x 8-12.
6e dag: Rust.
7e dag:
Squats 4 x 8-42.
Leg press 4 x 8-12.
Calf raises 5 x 15-20.
8e dag: rust.
En alles weer opnieuw, als zulke training verdeeld over 8 dagen om een of andere reden niet mogelijk is verdeel je het gewoon in een week. Laat je niet wijsmaken dat dit te weinig is, op zo'n programma in combinatie met goede voeding ga je groeien.
Je doet dit voor een week of 10, neemt dan een week volledige rust en neemt dan wat andere compounds of/en gooit wat oefeningen door elkaar.
Oke alvast bedankt voor de moeite, Ik zal dan Ma,Di Do,Vrij gaan trainen als ik uw programma ga volgen
Wel vind ik het inderdaad een beetje weinig, Ik ben met de meeste dagen al binnen 15 minuten klaar.. :S Dat is toch geen intensiteit meer?
Oke alvast bedankt voor de moeite, Ik zal dan Ma,Di Do,Vrij gaan trainen als ik uw programma ga volgen
Wel vind ik het inderdaad een beetje weinig, Ik ben met de meeste dagen al binnen 15 minuten klaar.. :S Dat is toch geen intensiteit meer?

Intensiteit wil zeggen dat je volle bak traint, dus alles geven in die korte tijd. Wat jij wil zeggen is volume, maar nog eens intensiteit is baas boven volume. Trouwens op 15 minuten ben je hier niet mee klaar hoor.
En je zal zien als je al je energie hierin steekt dan ben je moe genoeg na een training.
Mijn zoon is een half jaar aan het trainen en hij groeit als kool. Moet wel zeggen dat hij draait rond 4000 calorieen per dag.
Hij mag dan wel 4000 kcal per dag verorberen maar mag ikvragen wat zijn stats enzo zijn? Lengte gewicht en leeftijd?