XXL Nutrition

Spanksta gaat Loggen..!

Inderdaad, eet wat meer brinta/havermout, drink wat meer melk, eet een bammetje meer.
Ik heb het niet zo lang geleden gezegd en sarge zei het opnieuw, ga een maandje op 3500kcals zitten en maak dan een balans op, neem een voor en na pic en ga niet b**chen in de tussentijd.

Ben het volledig met je eens alleen hij blijft op gewicht met 2500 kcals dus maak er 3200 van of zo en je gaat groeien :), wil je echt echt groeien en geen risico nemen dat als je keer iets meer doet op een dag je niet gain pak dan die 3500 ja... Gewoon vreten vreten vreten en dat kan je leren! Verveel je je? Maak een brinta cake (recept staat op BBforum) of pannenkoeken of zo weet ik veel, die zooi is kcal bom en kan je van blijven vreten mocht je hopeloos zijn ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.182
Ben het volledig met je eens alleen hij blijft op gewicht met 2500 kcals dus maak er 3200 van of zo en je gaat groeien :), wil je echt echt groeien en geen risico nemen dat als je keer iets meer doet op een dag je niet gain pak dan die 3500 ja... Gewoon vreten vreten vreten en dat kan je leren! Verveel je je? Maak een brinta cake (recept staat op BBforum) of pannenkoeken of zo weet ik veel, die zooi is kcal bom en kan je van blijven vreten mocht je hopeloos zijn ;)

Ik eet al een paar weken op 2900 gast.. du ga ik iets hoger!

I know kmoet iets hoger

Minder stressen is het beste nog.. hierdoor gestaagt de groei imo wel heel erg.. thats the only reason, voeding zit in orde.. spiergroei blijft gewoon weg, i kom namelijk wel aan maar niet in spiermassa.. enkel vetmassa door stress.. Dit ga ik proberen te veranderen!

Stress = overrated.

Al helemaal voor iemand van 19 die een avondje gaat vakkenvullen en beetje zit te rommelen in de sportschool.

Ik snap dat gedoe over voeding ook echt niet, 2900 of 3200, who gives a ****, je moet gewoon flink eten en hard trainen.

Kijk anders eens naar de logjes in het powerlift gedeelte, bijna niemand maakt zich daar zo druk om voeding, terwijl de meeste degelijke kracht gains blijven maken.

Stress = overrated.

Al helemaal voor iemand van 19 die een avondje gaat vakkenvullen en beetje zit te rommelen in de sportschool.

Ik snap dat gedoe over voeding ook echt niet, 2900 of 3200, who gives a ****, je moet gewoon flink eten en hard trainen.

Kijk anders eens naar de logjes in het powerlift gedeelte, bijna niemand maakt zich daar zo druk om voeding, terwijl de meeste degelijke kracht gains blijven maken.

Het maakt ook niet uit of je 2900 of 3200 eet. Maar hij eet 2900 en blijkbaar is dat te weinig, dus moet er meer gegeten worden, als richtlijn zegt dan iemand 3200, niks mis mee.
Maar spank is eigenwijs en denkt dat zijn voeding 'op orde' is, terwijl hij niet gaint.

Het maakt ook niet uit of je 2900 of 3200 eet. Maar hij eet 2900 en blijkbaar is dat te weinig, dus moet er meer gegeten worden, als richtlijn zegt dan iemand 3200, niks mis mee.
Maar spank is eigenwijs en denkt dat zijn voeding 'op orde' is, terwijl hij niet gaint.
Zeer juist.
Als je denkt dat je voeding 'op orde' is op 2900kcals en je groeit niet, dan is je voeding HELEMAAL NIET 'op orde', dan moet je verhogen, en in spanks geval mag hij nog een shitload verhogen... Ik blijf bij mij 3400-3500.

Zeer juist.
Als je denkt dat je voeding 'op orde' is op 2900kcals en je groeit niet, dan is je voeding HELEMAAL NIET 'op orde', dan moet je verhogen, en in spanks geval mag hij nog een shitload verhogen... Ik blijf bij mij 3400-3500.

Ik nu ook nu ik hoor dat hij op 2900 zit ;)

Om ook maar even een duit in het zakje te doen.. Ik begon ongveer hetzelfde als jij, was 62 op 7% ofzo. Half jaar niks gebeurd, tot ik zoiets had van '**** it!' en gewoon alles wat los en vast zat begon te eten. Toen zat ik echt in no time op 70. Ik was niet meer zo ripped, maar ripped zijn onder de 70 is sowieso niks anders dan je ribben laten zien, en op 70 zag ik er iig wat athletischer uit ipv gewoon mager. Voor mij is aankomen echt lastiger dan aftrainen, denk dat het voor jou hetzelfde is.

Niet gainen vind ik ook zoiets.

Die Spank maakt zich echt druk als hij 1 training ff wat minder doet dan de vorige, gelijk helemaal pissed off op internet.

Progressie komt ook in de loop der tijd, probeer eens iets voor een aantal maanden en open niet 8 topics per week over welk schema je nu het beste kan doen en of je niet 23gram pindakaas extra moet nemen.

Niet gainen vind ik ook zoiets.

Die Spank maakt zich echt druk als hij 1 training ff wat minder doet dan de vorige, gelijk helemaal pissed off op internet.

Progressie komt ook in de loop der tijd, probeer eens iets voor een aantal maanden en open niet 8 topics per week over welk schema je nu het beste kan doen en of je niet 23gram pindakaas extra moet nemen.

Mee eens.
Maar als beginner maar 1kg gainen (ongeveer) in ruim een maand is toch wel weinig. Als hij zich voller had gepropt dan had hij ongetwijfeld flink gegaind.

Maar goed, spank moet zich gewoon niet zo druk maken, eten en trainen dat is alles wat er toe doet.

Nouja deze discussie hebben we al een miljard keer gehouden... Iedereen zegt dat hij méér moet eten en Spank verlaagt... Hij zat op 3100 meen ik mij te herrineren en hij verlaagt naar 2900 met cardio omdat 'hij te snel gainde', terwijl als hij gewoon door was gegaan met 3100kcals te eten de groei ook na verloop van tijd trager zou gaan, nu zijn we weer bij af.

Oke het zal wel.

Ik heb me nog nooit druk gemaakt om een klein beetje vet, ik hou altijd kracht voor ogen.

Mij zul je niet meer zien in dit topic.

Het wordt cliché, maar toch ga ik me er ook maar eventjes mee bemoeien.

Als je nou gewoon eens kapt met alles zo secuur afwegen en als een kerel gaat vreten! Dan zul je zien dat je eindelijk gaat gainen en ook zullen je gym stats ineens omhoog vliegen. Dat wordt het weer leuk om te trainen. Je huidige manier zet geen zoden aan de dijk zo blijkt maar weer.

Lekker demotiverend ook, je bent zo obsessief met je voeding bezig, je komt amper aan en je wordt amper sterker. Wellicht zien mensen niet eens aan je fysiek dat je hard traint en zeer serieus met je voeding bezig bent, dus ik vraag me werkelijk af waar je het allemaal voor doet...

Overigens, als je ECHT hard hebt getraind (dus dat je helemaal bezweet met trillende benen de sportschool verlaat) maakt het op zich niet eens zoveel uit wat je daarna eet. Gewoon lekker een litertje chocomel wegtikken en wat bijbunkeren bij de BK. Minder strikt zijn met je voeding is een kopzorg minder, dus waarschijnlijk ook heel wat minder stress. En minder stress is een verminderde aanmaak van cortisol = meer groeipotentieel. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je gestressed raakt van zoiets simpels als vakkenvullen.

Prachtig dit is dutch bodybuilding op zijn best

:popcorn:

Dit log is het spankstabangomdikteworden vs bukadvies LOG

Elke blz. komt hetzelfde advies terug.

Spank, misschien er al aan gedacht dat die bobbel onderin je buik misschien dikke buikspieren zijn die je hebt gekregen van het Fullsquatten en Deadliften??

Denk dat we eigenlijk demonstratief allemaal foto's van onze buiken moeten gaan maken en die hier posten om Spankie te laten zien dat hij er eigenlijk nog goed aan toe is en datie zich geen zorgen hoeft te maken!!

Ik ben er trouwens ook achter gekomen Spank dat het eigenlijk echt weinig uitmaakt wat je eet! JIJ zit onwijs erop te letten dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt... Deed ik eerst ook, schoot toen nauwelijks op! En nu heb ik mezelf verplicht 3x in de week ff Snackbar gedag te zeggen en ben met mijn voeding niet echt meer onwijs bezig en nu gain ik wel!!

Dusse calorieetjes tellen enzo zou ik gaan skippen! Alleen zo veel mogelijk bunkeren!!

Spank, misschien er al aan gedacht dat die bobbel onderin je buik misschien dikke buikspieren zijn die je hebt gekregen van het Fullsquatten en Deadliften??

Denk dat we eigenlijk demonstratief allemaal foto's van onze buiken moeten gaan maken en die hier posten om Spankie te laten zien dat hij er eigenlijk nog goed aan toe is en datie zich geen zorgen hoeft te maken!!

Ik ben er trouwens ook achter gekomen Spank dat het eigenlijk echt weinig uitmaakt wat je eet! JIJ zit onwijs erop te letten dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt... Deed ik eerst ook, schoot toen nauwelijks op! En nu heb ik mezelf verplicht 3x in de week ff Snackbar gedag te zeggen en ben met mijn voeding niet echt meer onwijs bezig en nu gain ik wel!!

Dusse calorieetjes tellen enzo zou ik gaan skippen! Alleen zo veel mogelijk bunkeren!!

Zegt de man met een six-pack ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.198
aaaight, ben niet depri van vakkenvullen.. Hoe kom je daarbij.. van het denken over eten

Net ff gewaterpijp (Mn broertje zit da buitente doen) Is verfackt lekker.. :O

Goede post. Mijn pens ziet er niet uit sinds ik aan het bulken ben.
Bf zeker op 15/16% who gives a ****.....gainen en daarna pas finetunen.

Terug
Naar boven