XXL Nutrition

Spanksta gaat Loggen..!

Eten doe je sowieso maar trainen niet. Zonder trainen gain je niets, maar met trainen en normaal tot slecht eten kan je in het beginstadium nog altijd gainen, afhankelijk per persoon. Genoeg mannetjes die zonder enige concentratie serieus onder hun kunnen wat isolatie komen doen en weer vertrekken, daar heb je evenveel aan als slechte voeding. Maar goed, dit is een nutteloze discussie.

Maar los daarvan eet hij toch 3k kcal? Op 65kg lang niet weinig imo. Toen ik begon woog ik amper 62 en zat ik na 3 maanden op 70 met 2-3 maaltijden per dag.

Laat hem dan maar eens 3,5-4k kcal eten met meer vetten, maar volgens mij ligt het niet enkel aan de voeding maar aan bv stress en te weinig intensiteit, hormonenspiegels (kan allemaal best..), ... .

Intensiteit is het volgens mij!! Elke keer dat hij denkt een oefening niet netjes uit te voeren blijft hij weer op hetzelfde gewicht hangen!! Geeft zichzelf nooit een prikkel om te groeien omdat hij altijd in de safe zone traint!!

Minder coïtus misschien ook een oplossing... het is mij nog nooit gelukt om vrijdagavond een meisje te batsen en dan op zaterdagochtend ff PR's te breken!! Dan is je testosteron wel zooo gruwelijk laag!!

Maar Spank moet gewoon consequent die gewichtjes verhogen tot een moment dat hij merkt dat de helft van zijn oefening ruk is uitgevoerd en dan pas moet hij gaan Deloaden!! Schijt dat sommige setjes wat verrotter zijn uitgevoerd (jah jah, je loopt meer kans op blessures)

Eten en Pompen zijn echt overgewaardeerd!! Want pomp heb ik nauwelijks meer maar blokken beton als bovenbenen heb ik nu wel!! En met eten pak ik ook wat er te pakken valt en het wordt vanzelf spier!! (daarvoor was ik wel 8 maanden lang te fanatiek bezig met mijn voeding!!) Dus daarvoor geef ik boTo puntje!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.303
Ik heb even gekeken naar je prestaties van helemaal in het begin van het log:
Begin:
Dead 6 x 70.
Squat 6 x 55.
BOR 6 x 50.
Bench: 5 x 55.

NU:
Dead: 5 x 85.
Squat: 8 x 50.
BOR: 5 x 50
Bench: 5 x 57,5

Dit is niet geweldig te noemen vindt ik, oorzaak: voeding. Als je ooit wil sterker worden zal je meer moeten eten.

Die stats zijn niet 5*5 (De eerste) De laatste wel..
Het maakt wel verschil of je 5 * 55 haalt, of 5 * 5 * 55 (Want in het begin was 5 * 50 EEN keer en niet vaker, daarna lukte de 4 of de 3 amper, nu druk ik redelijk makkelijk 5*5*75,5 weg.. Akkoord dat mijn voeding niet erg netjes is nee.. dat klopt.. Ook zijn de uitvoeringen waarschijnlijk bagger.

En btw, die stats kloppen niet van NU, Dit is wat ik heb behaald:

Squat: 3 * 5 * 77,5
DL: 2 * 5 * 95
BOR: 3 * 5 * 50
BP: 5 * 5 * 75,5

Voorheen pakte ik 1 set van 5 en nu 5 sets, wat het totaal dus zwaarder maakt!

Niet akkoord. Je kan prima vorderen op kracht zonder goede voeding, en die voeding van hem is imo ook al veel beter dan de mijne ooit geweest is. Zeker als beginner is het een eitje. Kijk eens naar mijn log, daar vlogen de kilo's eraan ondanks zwakke voeding.
Nee, misschien ligt het aan de intensiteit van de trainingen, misschien heeft hij iemand nodig die hem motiveert en op zn tijd afblaft?

Maar idd, er scheelt alleszins iets, want ook die 4-5 extra kgs bw zijn niet indrukwekkend ntr als beginner op zo'n tijdspanne.

trouwens, ik + stam (niet +t) :p

Dank je voor de overbodige correctie op mijn spelling, ik hoef niet meer naar school te gaan en d of t zal mij worst wezen.
OT: Hij eet te mager, als je noemenswaardige spieren wil bijkomen dan zal je onherroepelijk ook vet moeten aanzetten, vet dat je dan in de cut weer moet kwijtspelen. Je kan niet veel massa krijgen en zeer sterk worden zonder dat je een massale hoeveelheid voedsel binnenspeelt. Hij heeft teveel schrik, zoals zovelen trouwens, van een beetje aanzetten van vet, dat kan niet en dat mag niet. Op deze manier zal het 10 jaar duren voor hij noemenswaardige resultaten kan neerzetten.

Klopt inderdaad, hier komt de vetvrees weer naar boven, al gaat het nu wel beter, gainen op 10 procent is moeilijk weet ik nu, daarom eet ik nu veel meer Koolhydraten en gelijk aan vetten..

Ik volg zijn log al van in het begin, zijn probleem zit wel degelijk in de voeding. Hij heeft schrik om een klein beetje vet aan te zetten en waant zich al snel dik. Als hij dat overboord kan gooien dan zal hij vooruitgang maken, want zijn trainingen zijn wel degelijk goed.

Dus je blijft erbij dat pakweg zijn squat in al die maanden amper omhoog is gegaan louter door een tekort aan voedingsstoffen/vetten? Dan zal ik het levende bewijs van het tegendeel wel zijn of gewoon een lucky bastard. Ik meen dan hoe dan ook (tot groot gejoel van de menigte hier wellicht) dat voeding voor beginners grotendeels supplementair is, de training is dan nog het belangrijkste element voor het groeien, voeding wordt in latere stadiums wel steeds belangrijker. Maar misschien is dit wel enorm persoonsgebonden en ligt het bij Spanksta door zijn verleden ook heel anders.

Maar goed, de conclusie is dus : meer vetten eten (en kijk ook maar eens naar je intensiteit spanksta, denk niet te snel dat je iets niet kan. ;))

Tja daar ben je toch even mis hoor, de voeding is steeds het allerbelangrijkste. Je training moet uiteraard ook goed zijn, maar daar kan je dan nog fouten in maken, maar in je voeding fouten maken is dodelijk.
Ik zeg niet noodzakelijk meer vetten eten, ik zeg gewoon meer eten in het algemeen, met andere woorden zijn calorieen moeten omhoog.

Eten doe je sowieso maar trainen niet. Zonder trainen gain je niets, maar met trainen en normaal tot slecht eten kan je in het beginstadium nog altijd gainen, afhankelijk per persoon. Genoeg mannetjes die zonder enige concentratie serieus onder hun kunnen wat isolatie komen doen en weer vertrekken, daar heb je evenveel aan als slechte voeding. Maar goed, dit is een nutteloze discussie.

Maar los daarvan eet hij toch 3k kcal? Op 65kg lang niet weinig imo. Toen ik begon woog ik amper 62 en zat ik na 3 maanden op 70 met 2-3 maaltijden per dag.

Laat hem dan maar eens 3,5-4k kcal eten met meer vetten, maar volgens mij ligt het niet enkel aan de voeding maar aan bv stress en te weinig intensiteit, hormonenspiegels (kan allemaal best..), ... .

Intensiteit is het volgens mij!! Elke keer dat hij denkt een oefening niet netjes uit te voeren blijft hij weer op hetzelfde gewicht hangen!! Geeft zichzelf nooit een prikkel om te groeien omdat hij altijd in de safe zone traint!!

Minder coïtus misschien ook een oplossing... het is mij nog nooit gelukt om vrijdagavond een meisje te batsen en dan op zaterdagochtend ff PR's te breken!! Dan is je testosteron wel zooo gruwelijk laag!!

Maar Spank moet gewoon consequent die gewichtjes verhogen tot een moment dat hij merkt dat de helft van zijn oefening ruk is uitgevoerd en dan pas moet hij gaan Deloaden!! Schijt dat sommige setjes wat verrotter zijn uitgevoerd (jah jah, je loopt meer kans op blessures)

Eten en Pompen zijn echt overgewaardeerd!! Want pomp heb ik nauwelijks meer maar blokken beton als bovenbenen heb ik nu wel!! En met eten pak ik ook wat er te pakken valt en het wordt vanzelf spier!! (daarvoor was ik wel 8 maanden lang te fanatiek bezig met mijn voeding!!) Dus daarvoor geef ik boTo puntje!!

Stress speelt ook een dikke factor, daarom neem ik nu SintJansKruid tabletten.. Ik moetnu gewoon zo denken: Ik bennog student (Zeker nog een paar jaar) Ik heb genoeg tijd om zonder werk (als student) het eraf te trainen (Heb hekel aan om savonds te trainen)!

Dit probeer ik nu ook erg te doen.. zo te denken!

Dit zijn overgens de vorderingen van 1 maand (!) SL 5*5

Begin - heden:

BP:
2 Maart: 5 * 5 * 50
3 April: 5 * 5 * 57,5

Squat:
2 Maart: 5 * 5 * 50
3 April: 5 * 5 * 70

BOR:
2 Maart: 5 * 5 * 40
3 April: 5 * 5 * 45

DL:
4 Maart: 3 * 5 * 65
3 April: 3 * 5 * 85

MP:
4 Maart: 5 * 5 * 30
3 April: 5 * 5 * 40

Tenslotte is het TRAINEN voor 90% vd mensen gewoon een hobby. En gekgenoeg hoort eten bij deze hobby anders bereik je nooit iets wat je zou willen bereik... (en nee eten is niet een hobby lijkt me). Ik heb het ook ondervonden dat voeding&keihardtrainen.nl gewoon de combi van deze hobby is.

Je kan niet groeien met alleen trainen. Maar ook niet groeien met alleen voeding en weinig training (ja groeien in omvang ala het zwembandjes effect :o) Het moet gewoon perfect op elkaar zijn afgestemd als je er alles uit wilt halen. En eer je die juiste combinatie hebt gevonden ben je al een tijd verder. Ik ben zelf ook nog maar een beginner ook al ben ik al sinds 2007 lid. En Spanksta is ook nog een beginner. Je lichaam leer je pas na enkele jaren trainen (en eten) kennen.

Goed bezig man! Blijf ervoor gaan :)

Succes met je trainingen!

Wat een gezever met dat eten altijd.
Spanksta vordert niet genoeg omdat hij gewoon niet durft verhogen.

Ik ga akkoord met BoTo.
Ik let ook amper op mijn eten (ik eet wel veel en ik denk wel dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg (2xBW) en genoeg suikers opheb voor ik ga trainen) en ik kom ook spiermassa/kracht bij. Ik heb zelfs nog nooit een supplement moeten aanraken.

Consistent trainen blijft sowieso het belangrijkste.

Ik train ook onlangs samen met iemand die een ecto-lichaamsbouw heeft. Die gast let ook helemaal niet op wat hij eet maar hij zit toch ook al aan zijn BW squat en zal zeker op die manier 1,5xBW squat bereiken.

Wat een gezever met dat eten altijd.
Spanksta vordert niet genoeg omdat hij gewoon niet durft verhogen.

Ik ga akkoord met BoTo.
Ik let ook amper op mijn eten (ik eet wel veel en ik denk wel dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg (2xBW) en genoeg suikers opheb voor ik ga trainen) en ik kom ook spiermassa/kracht bij. Ik heb zelfs nog nooit een supplement moeten aanraken.

Consistent trainen blijft sowieso het belangrijkste.

Ik train ook onlangs samen met iemand die een ecto-lichaamsbouw heeft. Die gast let ook helemaal niet op wat hij eet maar hij zit toch ook al aan zijn BW squat en zal zeker op die manier 1,5xBW squat bereiken.

Mee eens, ik eet ook niet echt veel op mijn eten. Ik zorg gewoon dat er altijd een eiwit-bron bijzit en dan eet ik sowieso binnen de drie uur weer. Maar meestal is het al sneller en zo gaat het de hele dag door. Ik moet zeggen dat ik best wel veel heb gegained zonder al te vet zijn geworden. Dan moet ik natuurlijk wel zeggen dat ik misschien niet optimaal heb gegained of optimaal droog ben gebleven maar het moet ook leuk blijven. Ik heb voor mezelf gewoon een beetje richtlijnen dat ik in de ochtend het liefst zo snel mogelijke eiwitten binnenkrijg (gebruik geen supplementen overigens) en fruit en laatste maaltijd altijd wat extra vetten. Verder is het gewoon vreten :p

mee eens, ik eet ook niet echt veel op mijn eten. Ik zorg gewoon dat er altijd een eiwit-bron bijzit en dan eet ik sowieso binnen de drie uur weer. Maar meestal is het al sneller en zo gaat het de hele dag door. Ik moet zeggen dat ik best wel veel heb gegained zonder al te vet zijn geworden. Dan moet ik natuurlijk wel zeggen dat ik misschien niet optimaal heb gegained of optimaal droog ben gebleven maar het moet ook leuk blijven. Ik heb voor mezelf gewoon een beetje richtlijnen dat ik in de ochtend het liefst zo snel mogelijke eiwitten binnenkrijg (gebruik geen supplementen overigens) en fruit en laatste maaltijd altijd wat extra vetten. Verder is het gewoon vreten :p

+1!!

Tenslotte is het TRAINEN voor 90% vd mensen gewoon een hobby. En gekgenoeg hoort eten bij deze hobby anders bereik je nooit iets wat je zou willen bereik... (en nee eten is niet een hobby lijkt me). Ik heb het ook ondervonden dat voeding&keihardtrainen.nl gewoon de combi van deze hobby is.

Je kan niet groeien met alleen trainen. Maar ook niet groeien met alleen voeding en weinig training (ja groeien in omvang ala het zwembandjes effect :o) Het moet gewoon perfect op elkaar zijn afgestemd als je er alles uit wilt halen. En eer je die juiste combinatie hebt gevonden ben je al een tijd verder. Ik ben zelf ook nog maar een beginner ook al ben ik al sinds 2007 lid. En Spanksta is ook nog een beginner. Je lichaam leer je pas na enkele jaren trainen (en eten) kennen.

Je hoeft je lichaam niet te kennen om te groeien in het begin. Het is gewoon simpel vreten en niet denken aan je kcal's, cleanbulk is leuk en aardig maar Spanksta heeft geen spieren om te proberen te behouden en die droog te laten. Simpel als dat. Ik zeg ga lekker 3500-4000+ en let niet op de gewichten en vet, maar focus je over volgend jaar wanneer je klaar bent voor de cut en wanneer je pas als een echte vent tevoorschijnkomt als je klaar bent. ;)

Zoals eerder gezegd: Stop bitchin' start eatin'!! :hedbang:

Wat sommige jongeren ook zeggen, het eten is het allerbelangrijkste, de belgische body builder Erwin Note heeft eens gezegd, je zal altijd vooruitgang maken welk trainingsprogramma je ook volgt, als je maar veel eet!
Dit natuurlijk ook in combinatie met een training die je niet overbelast en die je toelaat voldoende rust te nemen.
Uiteraard zal je in het begin ook vooruitgang maken als je gewoon met de andere huisgenoten mee eet, maar de vooruitgang zal miniem blijven en zal al snel tot stilstand komen. Iedereen die jaren in de krachtsport zit kent het belang van de voeding en hoeft daar eigenlijk niet over te discussieren.

Laatst bewerkt:
Mooie tekst Dressed. Mijn resultaat bestaat voor 75% door het eten van zeer goede en veel voeding daar ben ik van overtuigd. Uiteraard in combinatie met hard trainen en nog iets anders.

Wat sommige jongeren ook zeggen, het eten is het allerbelangrijkste, de belgische body builder Erwin Note heeft eens gezegd, je zal altijd vooruitgang maken welk trainingsprogramma je ook volgt, als je maar veel eet!
Dit natuurlijk ook in combinatie met een training die je niet overbelast en die je toelaat voldoende rust te nemen.
Uiteraard zal je in het begin ook vooruitgang maken als je gewoon met de andere huisgenoten mee eet, maar de vooruitgang zal miniem blijven en zal al snel tot stilstand komen. Iedereen die jaren in de krachtsport zit kent het belang van de voeding en hoeft daar eigenlijk niet over te discussieren.

Het gaat dan ook over beginners en niet over mensen die er al jaren inzitten :rolleyes:

Je moet niet half beginnen met een sport maar in één keer zoals het hoort, anders verlies je nodeloos tijd en kweek je slechte gewoonten.

Nu verdraai je gewoon de discussie. :rolleyes:

Het gaat hier over Spanksta, een beginner die mét redelijke voeding amper gained. Irl zullen we wel allemaal mensen kennen die net zoals spanksta begonnen maar (voornamelijk krachtgewijs maar ook op vlak van massa) veel betere progressie maken, en dat zonder dat ze zelf weten dat voeding überhaupt belangrijk is.

Laat het duidelijk zijn dat ik voor goede voeding ben en het uiterst belangrijk vind als je goede resultaten wilt behalen, beginner of niet. Maar in principe moet je zelf met zwakkere voeding in het begin beter kunnen presteren (zeker in kracht!) dan Spanksta doet, dus durf ik er 10kg spiermassa om te verwedden dat het ook aan andere factoren ligt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.318
Voeding ligt het niet aan.. Waarschijnlijk heb ik geen testo genoeg, ik heb ook slechte haargroei (altijd al gehad) bij baardgroei enzo.. ook ben ik minder met de meiden bezig als eerder.. (lees bijna nooit tot nooit) toen ik 16/17 was deed ik niet anders.. Misschien moet ik het eens laten testen?

Zou een testo booster helpen? Dan bestel ik die dalijk!

Edit, DIT moethet zijn, vandaar dat ik wel vet aankom (want ik kom aan in gewicht) maar geen spier.. mn testo is echt te laag hey..

Laatst bewerkt:
Stop met die zelfdiagnose en train :).
Je squat, deadlift & bench zijn helemaal niet slecht voor je BW.

Je zou het eens kunnen laten testen inderdaad. Gewoon een verwijsbrief bij je huisarts vragen voor een bloedonderzoek. Heb ik een tijd geleden ook laten doen. Ik was zeer vermoeid dus ben met klachten naar me huisarts gegaan die me vervolgens door verwees. Er is gekeken naar me creatinine niveau, testosteron en leverfunctie's. Me testo was zeer laag. Maar niet schrikbarend dat ik zelf testosteron moest gaan toedienen.

Overigens blijf ff van rommel als test-boosters enz af. Nooit op eigen innitatief gaan liggen kloten daarmee. Alleen onder toezicht van huisartsen of ander bevoegd persoon.

Terug
Naar boven