- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat spul dat ken ik niet, zal misschien een hogere kcal waarde hebben. Maar volgens mij had spanksta het over tabletten die hij gebruikt. Dat dure spul hoeft helemaal niet... dextrose is eigenlijk heel goedkoop.als hij de dextrojuice van XXL heeft niet. dat voorschrift is 0.4*kg en niet 0.7*kg![]()
Hee maat,
In gewicht aankomen valt niet altijd mee. Je bent goed bezig met je trainingen. Er zijn bv. massatrainingen,bulktrainingen en circuittrainingen waarbij de voeding wordt afgestemd op je trainingen en vice versa.
Zal ik die er een keer voor je bijpakken (komen gewoon uit boeken) om te zien of dat wat voor je is
![]()
+unohard trainen - goeie compounds pakken + goed eten = gewichtstoename
Citaat:
Origineel gepost door Dressed Black [Afbeelding niet meer beschikbaar]
TS moet het allemaal zo ingewikkeld niet maken, gewoon 6 x per dag eten en zorgen dat je elke maaltijd eiwitten, carbs en vetten tot je neemt. Zorgen dat er een uur tussen je maaltijd is en de training, maar dat gewoon maar voor de maag. De rest regelt je lichaam allemaal wel, het heeft allemaal weinig (lees geen) zin om een en ander op te delen in een half uur daarvoor en een uur later en zo verder.
Gewoon zorgen dat je elke dag je voeding hebt om te groeien en de rest is allemaal bijzaak.
Hehe, waren we er eindelijk en dan kom jij weer die wat anders gaat zeggen. Goed bezig.
Het gaat in kleine stapjes bij Spanksta, dit gaat zeker helpen. Dat je voeding goed moet zitten is idd waar. Maar voeding na je training is heel belangrijk, en veel mensen die dit doen gaan enorm vooruit en heeft heel veel zin dus.
De reden dat wij 6 keer per dag eten is gewoon omdat het moeilijk is zoveel calorieen in 3 maaltijden te consumeren. Maar als iemand al zijn calorieen kan binnen krijgen in slechts drie maaltijden is dat even goed. Zolang je lichaam maar beschikt over de hoeveelheid cal., carbs, eiwitten en vetten.
Je kan dus perfect een goede training hebben die zorgt voor spiergroei als je bijvoorbeeld om 8, 12 en 6 uur zou eten en je training bijvoorbeeld om 3 uur is.
Fragment uit wikipedia:
Bodybuilders usually split their food intake for the day into 5 to 7 meals of roughly equal nutritional content and attempt to eat at regular intervals (normally between 2 and 3 hours). This method purports to serve two purposes: to limit overindulging as well as increasing basal metabolic rate when compared to the traditional 3 meals a day. However, this has been debunked as the most reliable research using whole-body calorimetry and doubly-labeled water finds no metabolic advantage to eating more frequently.
Als het voor TS dus extra motiverend is om te beginnen rekenen in termen van een uur voor de training dit en een half uur daarachter dat is daar natuurlijk niets verkeerd aan, integendeel zelfs. Maar het punt is gewoon dat het absoluut niet noodzakelijk is en hem geen extra boost geeft voor spierwinst.
+1 Dressed! Ik denk er ook zo over, de Dietist op Rintveld (EetstoornisKliniek) Verdelde mij dat alles wat je binnen krijgt, over de dag door verteerd wordt! Dus als je een uur van te voren eet, wordt niet alles binnen dat uur verteerd, maar ook nog een gedeelte na je training!
Ik moet wel toegeven dressed, en dat moet u ook! Dat de meeste mensen op dit forum er anders over denken! Vrijwel iedereen hier is er van overtuigd dat dextrose en whey na je training (of voor) Optimaale spiergroei bevorderd! Dus Ik weet nu gewoon NIET wie ik moet geloven!
+1 Dressed! Ik denk er ook zo over, de Dietist op Rintveld (EetstoornisKliniek) Verdelde mij dat alles wat je binnen krijgt, over de dag door verteerd wordt! Dus als je een uur van te voren eet, wordt niet alles binnen dat uur verteerd, maar ook nog een gedeelte na je training!
Ik moet wel toegeven dressed, en dat moet u ook! Dat de meeste mensen op dit forum er anders over denken! Vrijwel iedereen hier is er van overtuigd dat dextrose en whey na je training (of voor) Optimaale spiergroei bevorderd! Dus Ik weet nu gewoon NIET wie ik moet geloven!
Je hebt helemaal gelijk met de meerdere maaltijden per dag. Daar hoeft zeker geen discussie over te bestaan. Begrijp ook niet waarom er nu weer een discussie moet ontstaan over het gebruik van carbs en whey na je training. Ook dat bevordert herstel zoals Robke aangeeft. Gewoon beide doen en verder knallen bij de training.
Voor progressie gaan Spanksta!
gaat nu toch goed met je gewicht en training? gewoon houden zo
No offence dumba, maar hij kan jouw methode nog en volgende keer gebruiken![]()

Wel ja eigenlijk moet er geen discussie over zijn, als iemand zich daar goed bij voelt is alles ok natuurlijk. Ik vindt alleen dat juist Spanksta zich daar nodeloos het hoofd over breekt. De voeding mag geen obsessie worden, gewoon goed eten en genoeg en alle voorwaarden voor spiergroei zijn aanwezig. Maar hij (en hij niet alleen) begint zich zorgen te maken over welke koolhydraten hij op dat moment van de dag moet eten, dat alles is niet nodig en hij moet gewoon zorgen voor een grote hoeveelheid carbs van welke aard dan ook (of ze nu uit rijst, aardappelen, brood, havermout, bananen, dextrose of wat dan ook komen). Wat hij doet is iets dat veel jonge krachtsporters ondervinden, ze twijfelen aan wat ze nu eigenlijk moeten eten en of ze een en ander wel goed doen. Dus ik zeg: 'niet twijfelen Henk, gewoon genoeg eiwitten, koolhydraten (in welke vorm dan ook) en vetten eten en je komt er wel.
Ik probeer dit ook steeds minder geconcentreerd te doen Black, maar ik wil mijn KH gebruik wel binnen de perken houden, ik neem momenteel over de dag verspreid ogeveer 360 KH Binnen, dis is 6 * Mijn Lichaamsgewicht! Ik neem aan dat dit voldoende is? Of moet ik nog hoger gaan zitten, ook zit ik al aan 200 gram eiwitten (te veel?) per dag, inclusief deegentarwe producten, dit komt neer op 3,5 * Mn lichaamsgewicht. De vetten zijn tussen de 90 - 100 Gram per dag, dit lijkt mij netjes (1,5 Gram per lichaamsgewicht!)
Is dit oke zo?
Ik ben al langer van mening dat jou eet patroon teveel gericht is op eiwitten. Een vuistregel voor eiwitten per dag zou 2 gram per kg lichaamsgewicht zijn. Jij weegt ongeveer 60kg dus is 120 gram genoeg. Dit verklaard waarschijnlijk al waarom je het laatst over die darmgassen had (gaat stinken door de eiwitten). Ruik ook eens goed naar je zweet, ruikt dat een beetje naar amonia?
Je krijgt te weinig koolhydraten binnen imo om die mega dosis eiwitten te kunnen gebruiken voor spiermassa. Dit verklaard ook waarom je de laatste tijd zit te klagen dat je niets vooruit gaat.
Ik weet dat ik hier weer flink wat energie zit te verspillen omdat je hier toch niets aan wilt/gaat veranderen.
Wel een vraagje voor jou. Vanwaar de weerzin om meer koolhydraten tot je te nemen?