Fitness Seller

Spanksta gaat Loggen..!

Ik heb toch altijd mijn twijfels als je overstapt van split naar full body of
iets dergelijks. Imo is een split nog altijd te way to go.

Dat is niet waar. Full body programma's zijn bewezen goed te werken.

Van split naar full body zal wat wennen zijn voor die knaapjes die maximaal hun biceps aftuigen zodat ze een pompje er in hebben.

Sowieso wordt je sterker met full body schema's omdat je meer nadruk legt op compounds.

Spank, je moet maar zelf weten wat je doet, volgens mij heb je genoeg informatie gekregen.

Ik heb toch altijd mijn twijfels als je overstapt van split naar full body of
iets dergelijks. Imo is een split nog altijd te way to go.

Akkoord, ik snap nooit het voordeel van een FB op een split....
Voor een beginner wel, maar voor iemand die al een tijd split draait lijkt het me niet echt veel meerwaarde te hebben om weer op een FB over te gaan.

Die onzin over compounds....alsof er in een degelijke split geen compounds voorkomen.
Een goede split is opgebouwd uit compounds, met daar omheen wat isolatie-oefeningen, om ervoor te zorgen dat je elke miezerige spiervezels van je te trainen spiergroep pakt. Imo "the way to go"

Voor een beginner wel, maar voor iemand die al een tijd split draait lijkt het me niet echt veel meerwaarde te hebben om weer op een FB over te gaan.

Die onzin over compounds....alsof er in een degelijke split geen compounds voorkomen.
Een goede split is opgebouwd uit compounds, met daar omheen wat isolatie-oefeningen, om ervoor te zorgen dat je elke miezerige spiervezels van je te trainen spiergroep pakt. Imo "the way to go"
voila

Een split bevat ook compounds, maar je doet ze niet zo frequent als met fullbody, laat dat nu net nodig zijn om als beginner de bewegingen onder de knie te krijgen. ;)

Steeds een nieuw schema is juist goed voor iemand die al lang een schema hanteert. Je spieren moeten zich steeds aanpassen, dat zorgt voor groei.

Ik was nooit fan van fullbody. Ik heb me op dit forum laten overtuigen en ga het over ruim 1 week proberen. Gekke is dat ik er nu al naar uitkijk. Benieuwd wat het oplevert.

Steeds een nieuw schema is juist goed voor iemand die al lang een schema hanteert. Je spieren moeten zich steeds aanpassen, dat zorgt voor groei.

Ik was nooit fan van fullbody. Ik heb me op dit forum laten overtuigen en ga het over ruim 1 week proberen. Gekke is dat ik er nu al naar uitkijk. Benieuwd wat het oplevert.

Indeed, maar je spieren zijn al tevreden met een andere hoek waarin ze getraind worden,
of met een andere volgorde of rep range. Zelfs spelen met rust tussen je sets kan een verschil maken.
Je moet heus niet helemaal van schema wisselen enkel om een nieuwe prikkel te krijgen.

• Topic Starter Topic Starter

Oke McChick, warom gaan we niet samen FB doen? Hetzelfde Schema, Rippetoe vind ik nix! Daar begin ik toch niet meer aan. wat zeg je?

Gewicht:
Vanmorgen 62 op de weegschaal! :D

Laatst bewerkt:
lekker die PR's :thumbs:

Zit wat in. Maar hetzelfde programma hanteren kan ook zijn voordelen op leveren. Ik zelf hou hetzelfde schema aan waarbij ik wekelijks de gewichten verhoog, zodat je sterker blijft worden.

Wat is de reden dat je het niks vind?

Wat is de reden dat je het niks vind?

Het idee geeft mij gewoon weinig voldoening, wat miss een fout gevoel is maar het voelt gewoon niet goed.. Ik kom met mijn huidige schema ook nog vooruit (Lees net 70 Kilo Squat) Dus wil ik het hierbij houden en miss later overstappen! IIG deze 2 weken houdt ik mijn eigen schema!

Citaat:
Origineel gepost door mc. chick [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zit wat in. Maar hetzelfde programma hanteren kan ook zijn voordelen op leveren. Ik zelf hou hetzelfde schema aan waarbij ik wekelijks de gewichten verhoog, zodat je sterker blijft worden.

Je kan niet eeuwig hetzelfde programma hanteren en toch vooruitgang blijven maken. Ooit komt er een moment dat jij met jouw schema de gewichten niet meer kunt verhogen, dan moet je tijdelijk overstappen naar een ander programma. Het is dat wat mc chick bedoelt.

Het idee geeft mij gewoon weinig voldoening, wat miss een fout gevoel is maar het voelt gewoon niet goed.. Ik kom met mijn huidige schema ook nog vooruit (Lees net 70 Kilo Squat) Dus wil ik het hierbij houden en miss later overstappen! IIG deze 2 weken houdt ik mijn eigen schema!

Het is een intensief programma, maar daar kom je pas achter als je het gaat volgen.

Misschien is WSB4SB iets voor jou? Daarbij lift je wat meer en op de DE maak je meer reps.

Je kan niet eeuwig hetzelfde programma hanteren en toch vooruitgang blijven maken. Ooit komt er een moment dat jij met jouw schema de gewichten niet meer kunt verhogen, dan moet je tijdelijk overstappen naar een ander programma. Het is dat wat mc chick bedoelt.

Zeker.

Maar voor een beginner zoals ik of Spanksta geldt dat natuurlijk niet.

Programma houden zolang je vooruitgang blijft maken, als je 2 weken aan een stuk geen vooruitgang meer maakt moet je pas van programma veranderen. Als je nog meer ervaring hebt dan voel je het plateau al aankomen en kan je sneller van programma veranderen.

Zeker.

Maar voor een beginner zoals ik of Spanksta geldt dat natuurlijk niet.

Ook juist, daarmee altijd hetzelfde programma blijven volgen tot je merkt dat je geen vooruitgang meer maakt. Dat is eigenlijk voor iedereen hetzelfde, beginner zowel als gevorderde.

Programma houden zolang je vooruitgang blijft maken, als je 2 weken aan een stuk geen vooruitgang meer maakt moet je pas van programma veranderen. Als je nog meer ervaring hebt dan voel je het plateau al aankomen en kan je sneller van programma veranderen.

Ik zit constant aan te passen. Zelfs al hanteer ik hetzelde schema.
Zoals Rob ook al zei, je kan op zoveel manieren een andere trainingsprikkel geven, een kleine verandering kan net het verschil maken.
Neemt niet weg dat ik wel voorstander ben van regelmatig varieëren hoor, en een FB kan een mooie variatie zijn op een split. Je voelt het vanzelf aan je lichaam, als je op de automatische piloot zit en aan je lichaam voelt dat je training geen prikkel meer geeft dan moet je aanpassen.

Oke McChick, warom gaan we niet samen FB doen? Hetzelfde Schema, Rippetoe vind ik nix! Daar begin ik toch niet meer aan. wat zeg je?
Neem aan dat je mijn schema FB hebt gezien. Het is idd een zwaar schema die zich met name richt op massa (veel compounds). Als jij alle oefeningen al eens eerder hebt gedaan die in dat schema voorkomen en je hebt ze onder controle dan kun je het zeker proberen.

Bij ons in de sportschool traint nu een jongen van 16 jaar mee met 2 monsters die echt zwaar trainen. Gasten zijn enorm sterk. Deze jongen gaat wel flink vooruit, traint natuurlijk met gewichten die hij aankan.

Neem aan dat je mijn schema FB hebt gezien. Het is idd een zwaar schema die zich met name richt op massa (veel compounds). Als jij alle oefeningen al eens eerder hebt gedaan die in dat schema voorkomen en je hebt ze onder controle dan kun je het zeker proberen.

Bij ons in de sportschool traint nu een jongen van 16 jaar mee met 2 monsters die echt zwaar trainen. Gasten zijn enorm sterk. Deze jongen gaat wel flink vooruit, traint natuurlijk met gewichten die hij aankan.

Ik ken de meeste oefeningen wel inderdaad, Ik werk nu ook met aardig wat compounds in mijn schema! Ik zorg wel dat ik nog even een paar weken mijn eigen schema aanhoud en daarna kijk ik nog even!

Terug
Naar boven