Fitness Seller

Spanksta gaat Loggen..!

Prendlay row is imo juist 3x zo lastig om uit te voeren als het niet niet wil lukken.

Ga gewoon iets breder dan schouderbreedte staan met de knieen lichtjes gebogen.
Stang ook iets breder dan schouderbreedte vast pakken, en helemaal uit laten hangen.
Vanaf dat punt een gecontroleerde beweging richting je navel maken. Houd hem daar ff 1 a 2 seconden vast. Daarna beweging opnieuw maken. Zorg er trouwens voor dat je je ellebogen dicht bij je lichaam houdt, en je onderarmen als soort van touwtjes gebruikt om de stang mee te trekken.

succes bro, en moet wel lukken binnenkort!

ik voel de one arm rows wel, ik sta beetje voor over gebogen met 1 knie op een bankje rug recht natuurlijk, hou men arm gestrekt naar onder en trek dan de dumbbell naar omhoog tot aan men buik/ been.

Het gevoel kan je natuurlijk niet vergelijken met een zware compound als deadlift die oefening kost meer kracht en gebruik je veel meer spieren bij, hamstrings, volledige rug en traps.

grtz :)

Niet akkoord, de row is werkzamer voor de bovenrug dan de deadlift. Ik bedoel maar, het is mogelijk om een goede rug te hebben zonder dat je ooit de dead doet maar het is veel moeilijker om hetzelfde te bereiken zonder dat je een roeibeweging in je programma hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Prendlay row is imo juist 3x zo lastig om uit te voeren als het niet niet wil lukken.

Ga gewoon iets breder dan schouderbreedte staan met de knieen lichtjes gebogen.
Stang ook iets breder dan schouderbreedte vast pakken, en helemaal uit laten hangen.
Vanaf dat punt een gecontroleerde beweging richting je navel maken. Houd hem daar ff 1 a 2 seconden vast. Daarna beweging opnieuw maken. Zorg er trouwens voor dat je je ellebogen dicht bij je lichaam houdt, en je onderarmen als soort van touwtjes gebruikt om de stang mee te trekken.

succes bro, en moet wel lukken binnenkort!

Het moet gewoon lukken? Moet je alle kracht vanuit je traps/bovenrug halen dus? Want volgens mij buigen je armen altijd wel iets mee nietwaar?

Mooie voeding Spanksta!

Over die BOR'; ik heb er ook lang over gedaan om hem goed te voelen;
brede grip, smalle grip, rechtop staan, voorover hangen, zwaar, licht, noem maar op.

Wat bij mij goed werkte; niet te zwaar gaan en bovenin heel ff vasthouden, en goed focussen dat je je bovenrug (tussen je schouderbladen) goed aanspant.

Maar het blijft gewoon uitproberen, het duurde bij mij een hele tijd maar op een gegeven moment had ik de smaak te pakken. En dan voel je waarom die oefening zo goed is ;)
Succes!

Training Vrijdag 17 Januari

6 Minuten Roeien

Borst/Schouders

* BP

- 12 * 40
- 7 * 55 (Alleen; Feitelijk gezien PR + 5 vergelijking met vorige sessie (8*50))
- 7 * 52,5
- 5 * 52,5

* Flat Dumbbell Flyes
- 12 * 14
- 9 * 16
- 7 * 18
- 6 * 18

* Incline Dumbbell Press
- 13 * 16
- 10 * 18
- 9 * 20
- 5 * 22 (PR)

* Side Raises
- 14 * 9
- 12 * 10
- 9 * 12

Dumbbell Schoulder Press
- 15 * 14
- 11 * 16
- 10 * 16

* MP (eerste Keer)
- 10 * 20
- 8 * 30
- 6 * 35

* Upright Row (eerste keer)
- 15 * 20
- 10 * 30
- 8 * 35

Laatst bewerkt:
Nice Spankie!! :) Zie je wel!! Je kon dik meer met Benchpress!!!

maarre je Dumbbell flyes zijn ineens wel onwijs gezakt qua kilootjes??!! Hoe dat ineens??

Nice Spankie!! :) Zie je wel!! Je kon dik meer met Benchpress!!!

maarre je Dumbbell flyes zijn ineens wel onwijs gezakt qua kilootjes??!! Hoe dat ineens??

Klopt het wou ineens neit lukken, kheb een filmpje gemaakt van hoe die eruit ziet! ik post die later! dan kunnen jullie kijken ofk hem goeddoe!

Nix

Laatst bewerkt:
ik vind de verhouding flyes en db presses helemaal niet onaardig , als ik na mijzelf kijk en vergelijk met flyes van 26 en presses van 34/36 - goeie training spanksta

ik vind de verhouding flyes en db presses helemaal niet onaardig , als ik na mijzelf kijk en vergelijk met flyes van 26 en presses van 34/36 - goeie training spanksta

Thanx man! Sjah! Hij was hoger maar kbegon al met pijn te trainen! Nu lekker weekend!

Ik heb net mijn vetpercentagetang er weer eens op losgelaten.. Uitkomsten:

13 December: 59.9 met 9.2 % Vet
16 Januarie: 61.9 met 9.2 % Vet

Beide gemeten met een 4-puntsmeting! (Dus biceps/Triceps/Zij/Op de rug onder Schouderbladen!

HOE KAN DIT? Dit betekent 2 Kilo spier?

ZO doe ik de flyes! 18 KG Beide Handen! Commentaar graag! (Let niet op de man die hem filmt, die stopt eerst de camera in zijn broek! Ook is het filmpje te kort! maar hij kon niet langer!

Ik was niet echt in mijn doen deze sessie dus ze kunnen iets slecht overkomen!

http://www.youtube.com/watch?v=oTTTk9nZI1Q

Die flyes moeten dieper zodat de borstspieren goed opgerekt worden. Dan pak je minder gewicht maar het werkt beter.

dacht ik al! Was niet in mijn sas vandaag.. normaal ga ik dieper en voel ik ze ontiegelijk bij mijn aanhechtingen.. heerlijk!
inderdaad je moet stuk dieper gaan...je kan dan eventueel lichter gewicht pakken maar moet nog wel stuk dieper...doe dat en hij voelt heerlijk zoals je zelf al zegt

Terug
Naar boven