XXL Nutrition

Spanksta gaat Loggen..!

• Topic Starter Topic Starter
Alo000ha Luitjes,

Ik ben deze dag begonnen bij een nieuwe gym, genaamd Back2Basic..
Vele zullen deze naam wel bekend voor komen, het is namelijk de gym van
'PaPaMiKe'!

Vandaar dat ik een frisse start wil maken.. de trainingen die ik nu post zijn daarom
ook zonder de welbekende PR'S nog..

Ik moet erg wennen aan de apparaten omdat bij mijn oude gym (F4F) Het allemaal
veel 'gemakkelijker' ging.. Alles was lichter op de een of andere manier!

Hoop dat jullie mij blijven volgen en tips willen geven!

Mvg,

Henk!

Laatst bewerkt:
29 Januari 2009

Gewicht:
Vanmorgen 62.8 op de weegschaal! :D

Training Algemeen
Vandaag een beroerde Training Gehad! Ik krijg die squat maar niet onder de knie!
# Geeft iemand privelessen? :rolleyes: :p #

Benen/Onderarmen

Full Squat
(ATTG)
- 10 * 40
- 8 * 50
- 8 * 50
- 5 * 60 (Fail 6e Rep)

DB Lunges
- 10 * 16
- 7 * 21 (Fail 8e Rep)
- 7 * 20

Leg Curl (1sec Hold)
12* 40
10 * 45
8* 45

SUPERSET

Leg Ext. (1sec Hold)

- 12 * 40
- 10 * 45

- 7 * 50

Seated Legg Press
- 12 * 40
- 10 * 60
- 8 * 70
- 5 * 80

Standing Calf Raises
- 17 * 70
- 15 * 75
- 12 * 75

Hanging Ab Raises
- 25 * BW
- 25 * BW
- 22 * BW

DB Wrist Curl
10 * 10
8 * 12
6 * 14

Samenvatting:
Zwaar beroerde training.. allemaal nieuwe apparaten ook..

Laatst bewerkt:
Ik snap niet precies waarom je een full squat wil doen. Een full squat naar mijn weten is zo goed als bijna met je kont op de grond en dan weer omhoog. Het is bij deze ontzettend lastig om je rug goed recht te houden omdat je kont automatisch een beetje naar beneden gaat als je zo diep hurkt.
Parallel of less then Parallel is naar mijn idee zeker niet het zelfde als een full squat. Ik zou gewoon met iets wat lichter gewicht proberen de beweging goed onder de knie te krijgen en je "ego" even aan de kant te zetten. Gewoon goed op je Rug letten en je kan proberen naar wat naar boven te kijken dat helpt om je rug recht te houden.
Sommige mensen hebben veel last met hun evenwicht een maatje van mij die doet de squats met zijn hakken op gewichtschijven en kan daardoor ze evenwicht wat beter houden.

ten eerste suc6 in je nieuwe gym :D
ten tweede wat hierboven al gezegt werd probeer bij full sqaut eens een latje onder je hielen te leggen dat helpt bij een hoop mensen ! ;)

Zowieso zal het feit dat je in een nieuwe sportschool je eerste training hebt gehad ervoor zorgen dat je er mentaal eventjes niet bij was.. (zijn gedachten als "wat zou dat nieuwe chickie van me vinden?", "trek ik niet een te moeilijk hoofd" niet door je hoofd geschoten terwijl je bezig was met je gewichten?) Trekt vanzelf weg!! :)

Dan even over het squatten.. Kun je PapaMike niet even voor laten doen hoe het wel moet? Klinkt zowieso als een "hell of een fitnessmaatje voor de toekomst" als je het mij vraagt!!!

En ik had ook nog even een theorie maar aan de discussie de eer om te kijken of er een kern van waarheid in zou kunnen zitten of dat ik helemaal miszit...: Bij je full squad heb je je onderrugspieren nodig om jezelf uiteindelijk weer "rechtop" te trekken als je vanuit de diepste stand omhoog gaat naar rechtopstaand.. Naar mijn idee train jij nooit echt je onderrugspieren Spankie... :$ Je doet BOR (is onderrug in dezelfde positie), Wide Grip (onderrug vast) Dumbbell row (onderrug vast).. en deadlift (volgens mij alleen stiffed leg deadlift zorgt er echt voor dat je alleen je onderrug pakt.. gewone deadlift haal je vooral uit je kont!

Dusse mijn theorie... voor een stabielere en mooiere uitvoering van je fullsquad misschien je onderrug een keertje gaan trainen op een apparaat?? En dan uitsluitend je onderrug...???? Kom maar op met de meningen!! :P

Je weegt 60kg man, het laatste waar ik me zorgen om zou maken is een lager bw.

Persoonlijk zou ik niet squatten in een smith, krijg je blessure's van en is niet zo goed als squatten met losse bar.

Succes verder.

Ja ik zou het zeker afraden, heb ook problemen met mijn knie gekregen door een maandje daarin te squaten, wel maar per week, maarja beginners wat doe je eraan :D

Zowieso zal het feit dat je in een nieuwe sportschool je eerste training hebt gehad ervoor zorgen dat je er mentaal eventjes niet bij was.. (zijn gedachten als "wat zou dat nieuwe chickie van me vinden?", "trek ik niet een te moeilijk hoofd" niet door je hoofd geschoten terwijl je bezig was met je gewichten?) Trekt vanzelf weg!! :)

Dan even over het squatten.. Kun je PapaMike niet even voor laten doen hoe het wel moet? Klinkt zowieso als een "hell of een fitnessmaatje voor de toekomst" als je het mij vraagt!!!

En ik had ook nog even een theorie maar aan de discussie de eer om te kijken of er een kern van waarheid in zou kunnen zitten of dat ik helemaal miszit...: Bij je full squad heb je je onderrugspieren nodig om jezelf uiteindelijk weer "rechtop" te trekken als je vanuit de diepste stand omhoog gaat naar rechtopstaand.. Naar mijn idee train jij nooit echt je onderrugspieren Spankie... :$ Je doet BOR (is onderrug in dezelfde positie), Wide Grip (onderrug vast) Dumbbell row (onderrug vast).. en deadlift (volgens mij alleen stiffed leg deadlift zorgt er echt voor dat je alleen je onderrug pakt.. gewone deadlift haal je vooral uit je kont!

Dusse mijn theorie... voor een stabielere en mooiere uitvoering van je fullsquad misschien je onderrug een keertje gaan trainen op een apparaat?? En dan uitsluitend je onderrug...???? Kom maar op met de meningen!! :P

+1
voor onderrug gebruik ik zelf back extenions ;)

Ik snap niet precies waarom je een full squat wil doen. Een full squat naar mijn weten is zo goed als bijna met je kont op de grond en dan weer omhoog. Het is bij deze ontzettend lastig om je rug goed recht te houden omdat je kont automatisch een beetje naar beneden gaat als je zo diep hurkt.
Parallel of less then Parallel is naar mijn idee zeker niet het zelfde als een full squat. Ik zou gewoon met iets wat lichter gewicht proberen de beweging goed onder de knie te krijgen en je "ego" even aan de kant te zetten. Gewoon goed op je Rug letten en je kan proberen naar wat naar boven te kijken dat helpt om je rug recht te houden.
Sommige mensen hebben veel last met hun evenwicht een maatje van mij die doet de squats met zijn hakken op gewichtschijven en kan daardoor ze evenwicht wat beter houden.

Bij mijn gym is het niet een keuze.. maar een soort van Moeten.. Het motto is 'Train hard or go home'! Deze gym laat ook niet iedereen toe, je moet hard trainen (Daar hoort ook FSQ Bij!)

Over die gewichtsschijven heb ik inderdaad eens gehoord! Ga het zekers proberen!

ten eerste suc6 in je nieuwe gym :D
ten tweede wat hierboven al gezegt werd probeer bij full sqaut eens een latje onder je hielen te leggen dat helpt bij een hoop mensen ! ;)

Sjah Ik ga hem wel om hulp vragen.. Kost wel een boel geld en ben maar een 'poor' Studentje! ;)

Hij trained ook de Grote BB daarzo! Dus er zit wel een prijskaartje aan als je hem een uurtje als PT Wil!

Onderrug pak je nu toch ook bij DL? (Doe inmiddels de Casual) Ook een optie om HyperExt. Toe te voegen? Die voel je vaak ook heerlijk branden in je onderrug!

Ja ik zou het zeker afraden, heb ook problemen met mijn knie gekregen door een maandje daarin te squaten, wel maar per week, maarja beginners wat doe je eraan :D

Smith doe ik inderdaad niet aan!

+1

Oke bedankt! Zal eens kijken!

Ik heb nog nooit los gesquat :o
Wij hebben geen los squat rek op die gym van ons. helaas. (het enige en mischien wel belangrijkste wat bij ons ontbreekt)
Dus ik squat altijd in de smith.

Ik heb nog nooit los gesquat :o
Wij hebben geen los squat rek op die gym van ons. helaas. (het enige en mischien wel belangrijkste wat bij ons ontbreekt)
Dus ik squat altijd in de smith.

Sjah! Daarom ben ik andere gym gegaan! Voel hem ook beter bij normale squat..

Citaat:
Origineel gepost door Beukwood [Afbeelding niet meer beschikbaar]

+1

Neen, beter is het de deadlift te doen, dat is een compound die heel het lichaam pakt, dus ook de onderrug. De hyper extensions belast voornamelijk de onderrug, is dus geen goede keuze voor Spanksta omdat hij het nog moet hebben van compounds die zoveel mogelijk spieren trainen.

Training vandaag:

Rug:
Chinnen (Proberen) Lukt dit niet, Lat Rear PullDowns!
BOR BB
BOR DB
Hyper Extensions

Schouders:
DB Schoulder Press
Side Raises

Traps:
DB Shrugs
Upright Row (BB)

Een dropsetje op squat en lunges?

leg uit? Wat is volgens jou een dropset?

Sorry ik bedoelde failure Set

@ dressed black

ik bedoel de back extension wel naast de deadlift he ;) bedoelde daarmee niet dat je geen deadlift nodig hebt :eek:

+1

Neen, beter is het de deadlift te doen, dat is een compound die heel het lichaam pakt, dus ook de onderrug. De hyper extensions belast voornamelijk de onderrug, is dus geen goede keuze voor Spanksta omdat hij het nog moet hebben van compounds die zoveel mogelijk spieren trainen.

Oke, In orde, maar ik heb maandag al de DL gepakt! 2 keer i/d week is Imo te vaak.. daarom vandaag de hyperextensions I.p.v..

Training 30 Januari

Comment:
Het ging zwaar beroerd.. geen pomp te voelen..

* Chinnen (Proberen)

- 2 * BW * 4
- 1 * BW * 3

*BOR

- 12 * 20
- 12 * 30
- 6 * 40
- 8 * 35
- 7 * 35

Back/Hyper Extensions (Op Liggende Bank)
- 12 * BW
- 8 * 5 Kilo
- 8 * 5 Kilo

*DB Row
- 12 * 14
- 10 * 16
- 8 * 18 (Moeite)

Side Raises
- 12 * 8
- 10 * 9
- 8 * 10

Dumbbell Schoulder Press
- 10 * 14
- 4 * 16/18 (Merkte toen pas dat ik 1 van 18 in mn hand had! ;p)
- 5 * 16
- 5 * 16

*Seated Rows
- 10 * 45
- 8 * 50
- 7 * 50

Dumbbell Shrugs
13 * 16
10 * 18
10 * 18

Upright Rows
- 12 * 20
- 10 * 30
- 8 * 35

Voeding van Vandaag

Volgt Nog!

je lats voelde je ook niet vollopen met je chins?? Dan nog meer de tandjes op elkaar!! Core wel goed aangespannen?

Ik doe altijd 4 * 15 chins BW als 3e of 4e oefening enne vollopen dat je dan doet ;) maakt niet uit hoe slechte voorbereiding je dan hebt gehad :P

Terug
Naar boven