XXL Nutrition

Spanksta gaat Loggen..!

• Topic Starter Topic Starter
Ik ken het squat probleem :p

Toch goed je best gedaan kerel !

Netjes Spankie!!

Altijd top om die ("moeilijk")'s bij je te zien staan!! Want ze moeten allemaal gruwelijk pijnlijk zijn :P

Ik kamp nu ff tijdelijk met ongemotiveerde fitnessmaatjes!! Iemand tips om die mietjes weer aan het werk te krijgen? :P

nette training

bij de squat niet direct te zwaar willen gaan dan, probeer hem eerst correct aan te leren.

Thanx Gappies!

De Squat is gewoon 1 van de moeilijkste oefeningen i.m.o (Vooral de juiste uitvoering)
Ik moet inderdaad rustig aan beginnen en tsjah! Ik weeg maar 63 moet ik maar bedenken! Dus veel kan het never zijn!

Thanx voor de motivatie!

Gewicht:
Vanmorgen (Na het piesen) 62.8 op de weegschaal! :D

Training Algemeen
Vandaag geen beroerde Training Gehad! Ik krijg die squat maar niet onder de knie!
# Geeft iemand privelessen? :rolleyes: :p #

Benen/Onderarmen

Full Squat (ATTG)
- 10 * 40
- 9 * 50 (Rep PR + 1 Rep)
- 5 * 60 (Wel slordig)
- 7 * 55

DB Lunges
- 10 * 18
- 8 * 20 (Rep PR + 1 Rep)
- 7 * 20

Leg Curl (1sec Hold)
10* 45
8 * 50 (PR + 5 Kilo)
8* 50 (Moeilijk)

SUPERSET

Leg Ext. (1sec Hold)
- 10 * 45
- 8 * 50(Rep PR + 1)
- 8 * 50 (Moeilijk)

Seated Legg Press
- 10 * 40
- 10 * 60
- 9 * 70(Rep PR + 1)
- 6 * 80(Rep PR + 1)

Standing Calf Raises
- 17 * 70
- 15 * 80 (PR + 5 Kilo)
- 15 * 80

Hanging Ab Raises
- 25 * BW
- 2 * 13 * BW + 3 Kilo

Crunches
3 * 25 * BW

Cable BB Wrist Curl
10 * 30
10 * 35
9 * 40 (Rep PR + 1)

Samenvatting:
Ging wel aardig!

Goed getraind maat en pas op voor overbelasting. Heb zelf 2 maanden met een slijmbeursontsteking rondgelopen en dat was niet prettig.
Waar zit de pijn? Boven/zijkant/achterkant. Probeer juist dat gedeelte te ontlasten.;)

Goed getraind maat en pas op voor overbelasting. Heb zelf 2 maanden met een slijmbeursontsteking rondgelopen en dat was niet prettig.
Waar zit de pijn? Boven/zijkant/achterkant. Probeer juist dat gedeelte te ontlasten.;)

Thanx, Mijn schouder begint nu een beetje over te geraken!
Ik heb telkens last van mijn knie (Bovenkant, lijkt net onder knieschijf) Dus aan de rand..
Wss Overbelasting.. Maar goed volgende week pas weer benen!

Heb ik verklaring voor!! :)

Als je squad trekt elke spier in je bovenbeen aan je knieschijf!!Hamstrings aan de onderkant, quadriceps aan de bovenkant van je knieschijf.... Echter Als je voorbij parallel squad, trekt je hamstring van onder aan je knieschijf en je quadriceps vanaf de bovenkant (knieschijf is dus in evenwicht zeg maar) en je hebt dan dus weinig belasting op je knie!! Squad je echter tot aan parallel dan trekken zowel je quadriceps en hamstring richting de bovenkant van je knieschijf en dit kan dus de nodige pijntjes opleveren en daar is je kniegewricht ook niet voor gemaakt :P (knieschijf doet er alles aan om zich te verzetten van zijn plek af te komen....)

Dus megadiep met je squad, dan heb je gek genoeg minder belasting op je knieschijf en dus ook de volgende keer geen pijn aan de bovenkant van je knieschijf!!

Krijg ik nu eindelijk karma? :P ;)

Heb ik verklaring voor!! :)

Als je squad trekt elke spier in je bovenbeen aan je knieschijf!!Hamstrings aan de onderkant, quadriceps aan de bovenkant van je knieschijf.... Echter Als je voorbij parallel squad, trekt je hamstring van onder aan je knieschijf en je quadriceps vanaf de bovenkant (knieschijf is dus in evenwicht zeg maar) en je hebt dan dus weinig belasting op je knie!! Squad je echter tot aan parallel dan trekken zowel je quadriceps en hamstring richting de bovenkant van je knieschijf en dit kan dus de nodige pijntjes opleveren en daar is je kniegewricht ook niet voor gemaakt :P (knieschijf doet er alles aan om zich te verzetten van zijn plek af te komen....)

Dus megadiep met je squad, dan heb je gek genoeg minder belasting op je knieschijf en dus ook de volgende keer geen pijn aan de bovenkant van je knieschijf!!

Krijg ik nu eindelijk karma? :P ;)

Van mij heb je alvast wat gekregen: Spank komt ook wel over de brug.;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
En hier het verklarende plaatje om het te verduidelijken... als dit je niet over de brug helpt! :P

Heb je dit plaatje zelf gemaakt?

Whouw heel netjes Ruup! Super bedankt, Ik ga nu ook onder paralel en merkte dat het al minder was dan de vorige keer!

karmaa komt zodra ik kan geven ;)

koop starting strength en lees hoe je moet squatten.

oh ja, je vroeg nog hoe ik trainde?
Eerst deed ik veel isolatie en dat soort troep, later met een degelijk programma gaan trainen, 3x full body met nagenoeg alleen compounds.

Daarbij ben ik veel gaan eten, niet zo clean waardoor ik ook wat vet ben gaan gainen maar nog niet te erg ofzo (kijk maar bij mn gallerij).

laat iemand eens kijken naar je uitvoering als je denkt dat je hem nog niet onder de knie hebt , er is niks belangrijkers dan een goeie uitvoering

Maar al met al wel een geslaagde training? Voor mijn gevoel wel! Mijn oude squat heb ik al is gepost:

Squat (10 * 70 Kilo) Een beetje onstabiel uitgevoerd:

http://www.youtube.com/watch?v=ZSL8D5WobYI

Ik ga nu dieper en probeer meer gecontroleerd te gaan! Voel hem iig wel!

Slechte kwaliteit filmpje, je moet zorgen dat je hele lichaam er op staat.
Maar zo te zien kan je techniek idd beter, 70kg is ook duidelijk te zwaar voor je, gezien je je 3e rep amper fatsoenlijk kan maken.

Slechte kwaliteit filmpje, je moet zorgen dat je hele lichaam er op staat.
Maar zo te zien kan je techniek idd beter, 70kg is ook duidelijk te zwaar voor je, gezien je je 3e rep amper fatsoenlijk kan maken.

Klopt dit was een vrij beroerde sessie.. normaal gaat het beter!

Als je pijn krijgt aan de knieen van te squatten dan kan je best knieverbanden dragen. Ik draag bij mijn training trouwens steeds verbanden juist onder de ellebogen, polsbanden en knieverbanden als ik benen train. De gewrichten hebben namelijk veel te lijden onder de herhaalde trainingen met zware gewichten.

Heb je dit plaatje zelf gemaakt?
Jup, was even 3 minuutjes creatief in paint doen ;) Je kan er net uit opmaken dat het een been is ;) maar goed, idee wordt ermee overgebracht!Photoshop toch een stuk beter programma ;)

Als je pijn krijgt aan de knieen van te squatten dan kan je best knieverbanden dragen. Ik draag bij mijn training trouwens steeds verbanden juist onder de ellebogen, polsbanden en knieverbanden als ik benen train. De gewrichten hebben namelijk veel te lijden onder de herhaalde trainingen met zware gewichten.

Geloof alleen dat het risico van verbanden rond knieen dat je kniebanden slapper worden doordat een gedeelte van de belasting wordt overgenomen door de verbanden!! Je kniebanden hoeven daardoor niet in kracht mee te groeien en zijn dus in verhouding zwakker dan de spieren rond dit gewricht...

(Denk maar aan mensen die weleens door hun knie zijn gegaan en daarom tijdens het sporten een brace dragen!!) Met het sporten zelf lopen ze geen blessures op maar ze gaan wel des te vaker weer door hun knie heen als ze de brace niet omhebben!! Daarom moeten mensen die door hun knie zijn gegaan zo snel mogelijk met fysiotherapie hun banden weer sterker krijgen!! Denk door kniebanden tijdens benen trainen te dragen dat je daarom verkeerd bezig bent... :$

Polsbanden kan ik trouwens wel inkomen want die zorgen voor een meer starre pols (minder beweeglijk) en aangezien eigenlijk alle oefeningen die je in de sportschool uitvoert uitgaan van een niet bewegende pols is dit wel een goed hulpmiddel die je polsgewricht een lang leven schenkt!! Bovendien heeft je pols geen "banden" rond het gewricht maar wordt deze volgens mij grotendeels ondersteund door de spieren in je onderarm en de daaraanvastzittende pezen in je vingers.. en dus zorgen polsbandjes dus voor een los effect en zou ik ze goedkeuren!! Banden rond je ellebogen durf ik niks over te zeggen!! :cool:

Jup, was even 3 minuutjes creatief in paint doen ;) Je kan er net uit opmaken dat het een been is ;) maar goed, idee wordt ermee overgebracht!Photoshop toch een stuk beter programma ;)

Geloof alleen dat het risico van verbanden rond knieen dat je kniebanden slapper worden doordat een gedeelte van de belasting wordt overgenomen door de verbanden!! Je kniebanden hoeven daardoor niet in kracht mee te groeien en zijn dus in verhouding zwakker dan de spieren rond dit gewricht...

(Denk maar aan mensen die weleens door hun knie zijn gegaan en daarom tijdens het sporten een brace dragen!!) Met het sporten zelf lopen ze geen blessures op maar ze gaan wel des te vaker weer door hun knie heen als ze de brace niet omhebben!! Daarom moeten mensen die door hun knie zijn gegaan zo snel mogelijk met fysiotherapie hun banden weer sterker krijgen!! Denk door kniebanden tijdens benen trainen te dragen dat je daarom verkeerd bezig bent... :$

Polsbanden kan ik trouwens wel inkomen want die zorgen voor een meer starre pols (minder beweeglijk) en aangezien eigenlijk alle oefeningen die je in de sportschool uitvoert uitgaan van een niet bewegende pols is dit wel een goed hulpmiddel die je polsgewricht een lang leven schenkt!! Bovendien heeft je pols geen "banden" rond het gewricht maar wordt deze volgens mij grotendeels ondersteund door de spieren in je onderarm en de daaraanvastzittende pezen in je vingers.. en dus zorgen polsbandjes dus voor een los effect en zou ik ze goedkeuren!! Banden rond je ellebogen durf ik niks over te zeggen!! :cool:

Toch als je de powerlifters en gewichtheffers bezig ziet dan merk je dat die steeds kniebanden dragen. Uiteraard werken die met verschrikkelijk zware gewichten, maar toch...

Terug
Naar boven