MuscleMeat

Spanksta gaat Loggen..!

• Topic Starter Topic Starter
Brute Incline Dumbbell Press!! (tov je weight en je flat bench) Doe je hem wel zuiver?

Ja Ik verbaas mij telkens over de flyes en de Dumbbell Presses (Ik moet zeggen dat ik deze ook al een dikke 2 jaar doe en die andere nog maar 4 maanden, want toen begon ik 'echt' te trainen.

Ja ik doe hem wel goed.. Telkens kan ik hem hoger pakken! Ik ben daar dan ook wel trots op.. Dat is de enigste oefening die ik lekker pak samen met de flyes!

Ook komt dit door het vele opdrukken, ik druk al op sinds ik 12 of 13 was..

nee man het is gewoon KG :p, Ik zal eens een filmpje maken dat jullie het geloven!

Ik geloof het wel, zo extreem is het nou ook weer niet. Welk massa schema ga je nou volgen? Zie weer die flyes in je trainingen terugkomen. Of blijf je met dit schema doortrainen?

Wat goed doet? de flyes, de press of het schema?

De presses en de flyes, Ik train nu nog even door op dit schema.. tot ik iets beter heb gevonden, ik wil liever geen FB doen! Dus wordt het toch een split.. of UB.LB Maar ik train wel 4 x pw dus.. tsjah..

als je 4x per week kunt en wilt knallen, zal je wel de split moeten aanhouden ja

De presses en de flyes, Ik train nu nog even door op dit schema.. tot ik iets beter heb gevonden, ik wil liever geen FB doen! Dus wordt het toch een split.. of UB.LB Maar ik train wel 4 x pw dus.. tsjah..
Gaat ook niet om een FB schema. De oefeningen die zijn aangedragen kunnen makkelijk in een 4 dagen split gestopt worden. Dat doe ik namelijk ook. Heb veel compound oefeningen in mijn 4 dag split. Check mijn log wil je meer weten.

Hou niet te lang vast aan een schema, om de 6 weken oefeningen aanpassen en eventueel de volgorde. Anders treed er gewenning op en ga je niet meer vooruit/groeien.

Maar als ik zie dat jij zo graag je flyes wilt behouden denk ik niet dat je klaar bent voor een massa schema... kill your darlings ;).

Suc6 verder :D

Gaat ook niet om een FB schema. De oefeningen die zijn aangedragen kunnen makkelijk in een 4 dagen split gestopt worden. Dat doe ik namelijk ook. Heb veel compound oefeningen in mijn 4 dag split. Check mijn log wil je meer weten.

Hou niet te lang vast aan een schema, om de 6 weken oefeningen aanpassen en eventueel de volgorde. Anders treed er gewenning op en ga je niet meer vooruit/groeien.

Maar als ik zie dat jij zo graag je flyes wilt behouden denk ik niet dat je klaar bent voor een massa schema... kill your darlings ;).

Suc6 verder :D

Oke Oke Ik ga ff serieus kijken voor vervangende oefeningen! Maar die split goat wel blijven! ;)

Oke Oke Ik ga ff serieus kijken voor vervangende oefeningen! Maar die split goat wel blijven! ;)

Waarom wil je in een split trainen?
Vroeger trainde ik altijd in een split, net als jij geloofde ik niet in full body work-outs als "rippetoe" en "stronglifts". Ik wilde teveel oefeningen in 1 training dat werkte natuurlijk niet. Net als jij deed ik flyes en allemaal van dat soort fancy isolatie oefeningen en toch groeide ik niet echt hard. Toen ben ik begonnen met "stronglifts 5x5" die bestaat uit een en al compounds en nu groei ik in 2 maanden harder dan ik in 5 maanden deed met een split.
Ik zou zeggen probeer full body kerel, je hebt niets te verliezen en als het je niet bevalt dan ga je weer terug naar je split toch?:D

Gewicht:
Vanmorgen 60.0 Op de weegschaal, dus ik begin weer aan te komen! Ik zit momenteel op 3100 kcals..

23/12/08 Borst/Schouders:

* Opdrukken
- 25 * BW
- 22 * BW
- 20 * BW
- 20 * BW

* BP
- 10 * 40
- 8 * 45
- 6 * 50 (PR)
- 5 * 50

* Flat Dumbbell Flyes
- 10 * 14
- 8 * 16
- 8 * 16
- 6 * 18

* Incline Dumbbell Press
- 10 * 16
- 8 * 18
- 6 * 20 (PR)
- 6 * 20 (PR)

* Dumbbell Shoulder Press
- 8 * 14 (PR)
- 8 * 14
- 6 * 14

* Standing Shoulder Flyes
- 9 * 10
- 9 * 10
- 7 * 12
- 7 * 12

*Standing Low Cable Deltoid Raises
- 6 * 5
- 6 * 5
- 6 * 5

Note

Ik ben iets te ver gegaan met de schoulder press, Ik heb nu steken in mijn bovenrug, bij mn schouderblad daar, een stekende pijn.. ff laten masseren vanavond! ;)

Lekkere training: veel sets/reps. Opdrukken is idd een fijne oefening, maar probeer dan varianten bijv. door iemand op je rug te zetten of met 1 hand oid.
Goed vooral op je db BP. Gaat lekker:D (weer een log gevonden;))

Waarom wil je in een split trainen?
Vroeger trainde ik altijd in een split, net als jij geloofde ik niet in full body work-outs als "rippetoe" en "stronglifts". Ik wilde teveel oefeningen in 1 training dat werkte natuurlijk niet. Net als jij deed ik flyes en allemaal van dat soort fancy isolatie oefeningen en toch groeide ik niet echt hard. Toen ben ik begonnen met "stronglifts 5x5" die bestaat uit een en al compounds en nu groei ik in 2 maanden harder dan ik in 5 maanden deed met een split.
Ik zou zeggen probeer full body kerel, je hebt niets te verliezen en als het je niet bevalt dan ga je weer terug naar je split toch?:D

Hmm Ik ga er dan even serieus over nadenken, hoeveel oefeningen pakte jij dan met FB? en welke? Hoevaak i/d week?

@ Dumba! Bedankt voor je motivatie Ik zal jouw log ook even check!

Idd lekker volume
Keep it on m8

Hmm Ik ga er dan even serieus over nadenken, hoeveel oefeningen pakte jij dan met FB? en welke? Hoevaak i/d week?

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

Daar staat alles wat je moet weten.

Even kort samengevat:
5 basisoefeningen
- Squat
- Bench
- Deadlift
- Overhead press
- Bent over barbell row

2 assistance oefeningen
- dips
- pull ups en chins

Elke training verhoog je het gewicht bij elke oefeningen met 2,5 kilo behalve bij de deadlift, bij de deadlift verhoog je het gewicht elke training met 5 kilo.
Oftewel je wordt steeds sterker naarmate je langer bezig bent, meer kracht betekent meer spiermassa:D

Als Spanksta een 4 dagen split schema fijn vindt dan mag dat op zich geen probleem zijn. Deze compound oefeningen kun je ook in een split schema stoppen. Als je maar per spiergroep niet meer dan 3 oefeningen doet, rest is overkill. Benen uitgezonderd want die kunnen wat meer hebben (slow twitch).

Alle oefeningen die jij hier noemt zitten in mijn split schema.

Als Spanksta een 4 dagen split schema fijn vindt dan mag dat op zich geen probleem zijn. Deze compound oefeningen kun je ook in een split schema stoppen. Als je maar per spiergroep niet meer dan 3 oefeningen doet, rest is overkill. Benen uitgezonderd want die kunnen wat meer hebben (slow twitch).

Alle oefeningen die jij hier noemt zitten in mijn split schema.

Rustig maar, hij mag doen wat hij wil. Als hij split wil trainen dan traint hij split, ik dacht gewoon dat full body iets is wat misschien wel heel goed voor hem zou kunnen werken. Maar als hij veel liever split traint en het werkt voor hem, dan moet hij niet stoppen met zijn split.:D

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

Daar staat alles wat je moet weten.

Even kort samengevat:
5 basisoefeningen
- Squat
- Bench
- Deadlift
- Overhead press
- Bent over barbell row

2 assistance oefeningen
- dips
- pull ups en chins

Elke training verhoog je het gewicht bij elke oefeningen met 2,5 kilo behalve bij de deadlift, bij de deadlift verhoog je het gewicht elke training met 5 kilo.
Oftewel je wordt steeds sterker naarmate je langer bezig bent, meer kracht betekent meer spiermassa:D

Whouw super bedankt voor de link en moeite, Moet ik al deze oefeningen een 3/4 tal p/w doen? of keuzees maken? Ik ga mij vandaag even in de stof verdiepen die je me hebt toegezonden met die link! Ik laat nog weten!

Laatst bewerkt:
Rustig maar, hij mag doen wat hij wil. Als hij split wil trainen dan traint hij split, ik dacht gewoon dat full body iets is wat misschien wel heel goed voor hem zou kunnen werken. Maar als hij veel liever split traint en het werkt voor hem, dan moet hij niet stoppen met zijn split.:D
Ben rustig hoor :D... ben het ook helemaal met je eens dat de oefeningen die jij voorstelt super zijn voor massa.

Terug
Naar boven