Conza
Cool Novice
- Waardering
- 4
Heeft iemand wel eens ooit zonder cardio gecut, dus ipv bijv. 500 kcal cardio gewoon 500kcal minder eten? En hoe zag hij er na zijn cutfase eruit? Veel spierverlies?
Ik volg nu een tijd een carb cycle,gebasseerd op BFFM, 3 dagen low (ongv 2200kcals e,k,v 50,20,30) en 1 dag hoog (ongv 2700kcals 40,40,20)
mijn onderhoud ligt volgens vele berekening methodes op 3100,maar ervaring wijst uit dat mijn metabolisme toch iets lager ligt..dus ik ga altijd uit van 2900 zoiets. Vanwege een jengelende knieen kan ik momenteel geen cardio sessies doen..dus ik ben aan het cutten puur op voeding en kt. tot zover ben ik 8cm rond mn taille kwijt,een kilo of 8 aan gewicht gezakt. Qua krachtverlies merk ik niet echt onwijze verschillen..aan de spiegel,tja..dat vind ik een slechte raadgever als het gaat om massa en massa verlies..want in je hoofd weet je dat je afvalt..en vind je jezelf dus ook kleiner,ik dan..maar ik voel me hier beter bij,dus al is er spierverlies..ik neem het erbij
Voordat mensen helemaal gek worden, ik ben alleen benieuwd naar het antwoord. Cardio zou ik zowieso doen voor een betere conditie.
Daar heb je geen onderzoek voor nodig, het is algemeen bekend dat je spieren af gaat breken als je niet voldoende eet. Je lichaam heeft aminozuren nodig, eet je die niet, dan worden die uit spierweefsel gewonnen. Als je minder gaat eten dan wat je nodig hebt, en daar nog eens cardio bovenop gaat doen, dan zal je zeker meer spier gaan verliezen als wanneer je op onderhoud eet, en het verschil maakt met cardio.
ik weeg 85kg,en eet gemiddeld 250gr eiwitten p/d,uit verschillende eiwitbronnen..dat is dus zo'n 3 gr per kg. Ik neem aan dat ik dan,ondanks dat ik onder onderhoud eet,wel een volledig amonizuren profiel binnen krijg?..en voldoende eiwitten,om mijn spierverlies zoveel mogelijk te beperken?..of mis ik hier ergens een punt?