AndroidHealthClinic

Splitschema 6 daags Y3T

Is dit een goed training schema ?

  • Nee te veel

    Stemmen: 3 50,0%
  • Ja erg zwaar

    Stemmen: 3 50,0%

  • Totaal stemmers
    6

Bezoekers in dit topic

Quintin P

Novice
Lid geworden
13 sep 2015
Berichten
6
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
68kg
Hallo,

Ik heb zojuist mijn 6 daagse splitschema afgerond. Dit schema is een Y3T schema, dit houd in dat je om de 3 weken een hogere rep hebt. Bijv. week 1 4x8, week 2 4x10, week 3 4x12 en dan start je weer opnieuw en dit houd je dan voor 9-12 weken vol. Ik zou graag van jullie willen weten of dit schema te veel is of dat dit een schema is waar niet veel aan veranderd moet worden.

Ik hoor graag van jullie !

Groet.

Maandag
Quads / Hams
4x8 4x12 4x20 4x8 4x12 4x20 4x8 4x12 4x20 4x8 4x12 4x20 (12 weken elke week andere rep)
Leg Extension
Warm-Up Leg Extension
Warm-Up Squat
Front Squat
Leg Press
Warm-Up Leg Curl
Leg Curl
Stiff-Legged Deadlift
Walking Lunge

Dinsdag
Chest / Triceps
4x8 4x12 4x20 4x8 4x12 4x20 4x8 4x12 4x20 4x8 4x12 4x20 (12 weken elke week andere rep)
DB Incline Chest Press
Dumbell Incline Fly
Dumbell Bench Press
Incline Cable fly
Cable Fly
Tricep Dips / Chest Dips
Skull Crushers
Tricep Push Down
Tricep DB Extension

Woensdag
Abs
4x12 4x16 4x24 4x12 4x16 4x24 4x12 4x16 4x24 4x12 4x16 4x24 (12 weken elke week andere rep)
Hanging Leg Raise Twist
Decline Oblique Crunch
Hanging Leg Raise Twist
Cable Rope Crunch

Tri Set :
Swiss Ball Plank
Leg Raise Machine
AB Machine

Donderdag
Back / Biceps
4x8 4x12 4x20 4x8 4x12 4x20 4x8 4x12 4x20 4x8 4x12 4x20 (12 weken elke week andere rep)
Donderdag Pull Ups
Lat / V Bar Pull Downs
Straight Arm Pull Down
T-Bar Row / Barbell Row
Upper Back Row
Dumbel Row
Straight bar / Ez Bar Curl
Dumbel Alt. Bicep Curl
Hammer Curl
Cable Biceps Curl

Vrijdag
Shoulders
4x6 4x8 4x12 4x6 4x8 4x12 4x6 4x8 4x12 4x6 4x8 4x12 (12 weken elke week andere rep)
Dumbell Shoulder Press
Standing Military Press
Dumbell Front Raise
Dumbel Side Raise
Dumbell Shrug
Reverse Machine Fly
Cable Face Pull

Zaterdag
Cardio
Zaterdag Eerste keer cardio 30 min
Elke week 2.5 min erbij
Elke Zaterdag interval
 
Waarom niet schouder en Buik samen, als je toch zoveel oefeningen wilt doen. Lijkt mij onnodig om het over zoveel dagen uit te smeren. Of Buik met benen schouders met Rug. Kan je alles 2 x per week doen.
 
Waarom niet schouder en Buik samen, als je toch zoveel oefeningen wilt doen. Lijkt mij onnodig om het over zoveel dagen uit te smeren. Of Buik met benen schouders met Rug. Kan je alles 2 x per week doen.

Omdat ik mij zoveel mogelijk wil focusen op de spiergroep waar ik op dat moment aan train.
 
Ik zou me met jouw stats eerder richten op het sterker worden op de compounds. Ik raad je een Fullbody zoals Stronglifts of een UB/LB aan.
 
Ik zou me met jouw stats eerder richten op het sterker worden op de compounds. Ik raad je een Fullbody zoals Stronglifts of een UB/LB aan.

Fullbody heb ik nooit iets mee gehad plus ik her er de tijd voor om goed te eten en daarnaast ook nog 6 dagen in de week gaan sporten. UB/LB heb ik net 8 weken gedaan en heb hier niet veel verschil mee gezien (alleen alles werd een beetje strakker)
 
Ik zou me met jouw stats eerder richten op het sterker worden op de compounds. Ik raad je een Fullbody zoals Stronglifts of een UB/LB aan.

Daarnaast vroeg ik niet wat voor schema het best voor mij maar de beoordeling van het schema dat ik heb gemaakt.
 
Fullbody heb ik nooit iets mee gehad plus ik her er de tijd voor om goed te eten en daarnaast ook nog 6 dagen in de week gaan sporten. UB/LB heb ik net 8 weken gedaan en heb hier niet veel verschil mee gezien (alleen alles werd een beetje strakker)
Met alle respect; met 65 kg bij 1.85 geloof ik niet dat je erg goed eet. Al die isolatie oefeningen zijn leuk, maar je moet je nu gewoon richten op massa bouwen en sterker worden op de compounds. Zwaar squatten en deadliften vind je misschien niet net zo leuk als 4 verschillende isolaties voor je biceps, maar het zijn wel de oefeningen waarmee je gaat groeien.
 
Met alle respect; met 65 kg bij 1.85 geloof ik niet dat je erg goed eet. Al die isolatie oefeningen zijn leuk, maar je moet je nu gewoon richten op massa bouwen en sterker worden op de compounds. Zwaar squatten en deadliften vind je misschien niet net zo leuk als 4 verschillende isolaties voor je biceps, maar het zijn wel de oefeningen waarmee je gaat groeien.

Ik eet elke dag 3500 kcal soms plus soms iets minder. Gewicht is out of date en vet % ook.
 
Ik vind het hier en daar wat veel en idd buik kan prima in je schouderdag. En achterkant schouders en trapezius zou ik dan bij rug doen.
Je hebt overigens een 5 daagse split, geen 6 daagse. Cardio valt niet onder de kracht trainingsplit.

Houd er rekening mee dat dit systeem erg zwaar gaat worden als je het goed doet. Het is imo eigenlijk niet zo geschikt voor beginners.
Maar als je goed gedoseerd werkt kan het wel.
 
Ik vind het hier en daar wat veel en idd buik kan prima in je schouderdag. En achterkant schouders en trapezius zou ik dan bij rug doen.
Je hebt overigens een 5 daagse split, geen 6 daagse. Cardio valt niet onder de kracht trainingsplit.

Houd er rekening mee dat dit systeem erg zwaar gaat worden als je het goed doet. Het is imo eigenlijk niet zo geschikt voor beginners.
Maar als je goed gedoseerd werkt kan het wel.

Mijn fout over het 6 daagse schema moest inderdaad 5 daags zijn + plus cardio. Ik heb dit schema zo ingedeeld dat ik op woensdag en vrijdag 1 spiergroep focus want ik heb op alle twee de dagen fitness / gym met school. Ik ben geen beginner meer, maar ik zit nu al wel in de oversprong fase naar intermediate. Bedankt voor de tips en ik ben van plan om in het begin niet zwaar te gaan trainen, ik probeer het langzaam op te bouwen naar een hoog volume.
 
Zonde van de tijd. Veel te veel volume. Veel te weinig frequentie. Zeker voor iemand met jouw stats.
 
Zonde van de tijd. Veel te veel volume. Veel te weinig frequentie. Zeker voor iemand met jouw stats.
Hoog volume is lekker, maar wel 1 set minder per oefening en her en der een oefening minder (zeker bij de kleine spiergroepen). High reps 10 tot 15 is echt lekker!
 
Hoog volume is lekker, maar wel 1 set minder per oefening en her en der een oefening minder (zeker bij de kleine spiergroepen). High reps 10 tot 15 is echt lekker!

Verre van optimaal voor mensen die geen AAS gebruiken. En al helemaal bij beginners zoals Quintin.
 
Leuk als je aan de juice zit. Niks voor een beginner.
 
Mijn fout over het 6 daagse schema moest inderdaad 5 daags zijn + plus cardio. Ik heb dit schema zo ingedeeld dat ik op woensdag en vrijdag 1 spiergroep focus want ik heb op alle twee de dagen fitness / gym met school. Ik ben geen beginner meer, maar ik zit nu al wel in de oversprong fase naar intermediate. Bedankt voor de tips en ik ben van plan om in het begin niet zwaar te gaan trainen, ik probeer het langzaam op te bouwen naar een hoog volume.

Okee, rustig opbouwen dus naar hoog volume en hogere intensiteit.
Laat je lichaam inderdaad eerst even goed wennen aan hogere intensiteit en volumes. Zorg absoluut voor ruim voldoende goede voeding en ruim voldoende hoogwaardige eiwitten voor je herstel en groei.
Na een aantal weken kan je waarschijnlijk al vol gas gaan. Vanaf dan zal je ook pas verschil gaan merken met dit systeem.
 
Fullbody heb ik nooit iets mee gehad plus ik her er de tijd voor om goed te eten en daarnaast ook nog 6 dagen in de week gaan sporten. UB/LB heb ik net 8 weken gedaan en heb hier niet veel verschil mee gezien (alleen alles werd een beetje strakker)
Daarnaast vroeg ik niet wat voor schema het best voor mij maar de beoordeling van het schema dat ik heb gemaakt.

Als eerste: Je moet alles een keer geprobeerd hebben anders weet je niet wat werkt. En vaak als je het probeert probeer je het vaak niet goed (de essentie van een schema kan je als beginneling er vaak moeilijk uit halen, waar op te letten enz).
Probeer het gewoon, maar ik kan je nu al verklappen dat je waarschijnlijk meer hebt aan een schema waarbij je:
- Minder traint en meer compounds traint;
- Frequenter traint, oefening baart kunst, voor de beginneling essentieel frequent te oefenen, met dit schema mis je dat wel;
- Meer rust neemt, groeien = rust. Ik zou 2 trainingen minder doen en die 3 uur die je dan overhoudt lekker in je bed blijven liggen.

Als je net als ik vaak wilt trainen betekend dat ook dat je meer moet eten, meer trainen is nu eenmaal meer eten. Gezien je stats lijk je dit niet te doen, juist jij zou verschrikkelijk goed vooruit moeten gaan omdat je mager bent.

Als je hier moeite mee hebt kan je beter minder trainen en vooruit gaan en richten op zaken die er wél toe doen dan meer trainen en niet vooruit gaan.

Oja, als je cardio doet op het gewicht waar jij op zit sla je de plank echt compleet mis, of je moet het leuk vinden, dan moet je het zelf weten. Meer cardio= nog meer eten wat je niet lijkt te doen.
 
Zoveel dagen trainen, voor zolang.. Lijkt me in het begin leuk, maar om hier gemotiveerd voor te blijven...
 
Is het niet zo dat je als naturel je spieren minimaal 2 x p week moet trainen voor fatsoenlijk te kunnen groeien? Hier wordt alles maar 1 x p week getrained en zware overtraining lijkt me. ???
 
Back
Naar boven