XXL Nutrition

Spotgoedkope Multivitaminen en Mineralen!

duurder is beter :) (you get what you pay for)

En het zijn vast allemaal van die synthetische ingrediënten en niet beter opgenomen natuurlijke.

Right, domste wat ik ooit hier gelezen heb!

duurder is niet persé beter, je moest eens weten hoeveel supplementen exact dezelfde ingredienten bevatten en dezelfde doseringen maar dan een f***ing duurde prijs...

supplementenmakers boeien niet of jij er gezonder van wordt, als ze maar tonnen winst kunnen maken!

Right, domste wat ik ooit hier gelezen heb!

mijn sarcasme kwam er niet in door blijkbaar..je wil niet weten hoe vaak ik dat hier lees (of in ieder geval het sentiment) en ik dacht ik echo het hier eens in de groep (maar blijkbar met succes)

duurder is niet persé beter, je moest eens weten hoeveel supplementen exact dezelfde ingredienten bevatten en dezelfde doseringen maar dan een f***ing duurde prijs...

supplementenmakers boeien niet of jij er gezonder van wordt, als ze maar tonnen winst kunnen maken!

HE-LE-MAAL mee eens.

• Topic Starter Topic Starter
als jij je merkbaar beter voelt door een paar vitaminepillen is er toch echt iets mis met je voeding hoor...

Het gaat om de hoge dosering vitamine B die er in zit. Vitamine B is van onschatbaar belang bij de energie-voorziening. Door die vitamine B kun je je echt merkbaar energieker voelen, ookal is je voeding op orde.

misschien toch maar eens langs de kruidvat aangezien het geen k*t kost

Laatst bewerkt:
Sorry hoor, maar als je denkt dat je voor 3,37 geen rommel krijgt, dan ben je dus echt niet met je verstand bezig. Natuurlijk, een dure multivitamine hoeft niet per se beter te zijn dan een goedkope, maar dan praten we over bijvoorbeeld 15 euro versus 10 euro. Maar denk nou toch eens even na: 120 tabletten voor 3,37 (!) euro. En daar gaan de kosten voor btw, potje, winstmarge, etc., etc. vanaf. En dan denk je dat het kwaliteit is? Dan ben je echt niet lekker.

Maar goed, zo werkt gelukkig de natuurlijke selectie: de dommeriken leven minder lang en hebben dus minder kans voor nakomelingen te zorgen. Leve de evolutie.

Sorry hoor, maar als je denkt dat je voor 3,37 geen rommel krijgt, dan ben je dus echt niet met je verstand bezig. Natuurlijk, een dure multivitamine hoeft niet per se beter te zijn dan een goedkope, maar dan praten we over bijvoorbeeld 15 euro versus 10 euro. Maar denk nou toch eens even na: 120 tabletten voor 3,37 (!) euro. En daar gaan de kosten voor btw, potje, winstmarge, etc., etc. vanaf. En dan denk je dat het kwaliteit is? Dan ben je echt niet lekker.

Maar goed, zo werkt gelukkig de natuurlijke selectie: de dommeriken leven minder lang en hebben dus minder kans voor nakomelingen te zorgen. Leve de evolutie.
Harde waarheid haha.

Synthetische vormen van vitamines zijn spotgoedkoop om te produceren, kost echt een drol. Sowieso nemen vrijwel alle synthetische vormen van vitaminen even goed, dan wel beter op dan de niet-synthetische. Ik dacht dat alleen vitamine ?E? een uitzondering hier op vormde.

is het nu rommel of niet van de kruidvat, word er niet helemaal wijs uit. Het is rommel die goedkoop is waar je niks aan het? of maakt het niet uit. Ik zou zeggen alle beetjes helpen.

Het gaat om de hoge dosering vitamine B die er in zit. Vitamine B is van onschatbaar belang bij de energie-voorziening. Door die vitamine B kun je je echt merkbaar energieker voelen, ookal is je voeding op orde.

True, maar als je het alleen om de B vitamines gaat dan zou ik voor Biergist tabletten gaan. Goedkoop en effectief!

Wat belangrijk is zijn de onderlinge verhoudingen van de diverse bestanddelen... en ik ga er vanuit dat 99% van de bevolking geen idee heeft wat de ideale verhoudingen zijn (ik ook niet). Ik ga dus uit van wat ik aan reviews lees. Daarom heb ik vaak VM75 van Solgar. Je betaalt je blauw, dat wel, maar heb het idee/gevoel dat het een iets betere samenstelling heeft dan de kruitvattabletten (die ik overigens ook heb gehad vroeger).
Het is maar net wat je er voor over hebt.

Vorig jaar kwamen de vitamines van het kruidvat als beste uit de test van de consumentenbond.
Dit komt ook omdat ze niet overgedoseerd zijn, meer is niet beter (zelfs slechter) bij bepaalde vitamines. Zoals bvb vit A.
Het is onzin om heel veel geld aan vitamines uit te geven. Het is een ondersteuning van je normale voeding. Steek daar liever meer geld in.

Vorig jaar kwamen de vitamines van het kruidvat als beste uit de test van de consumentenbond.
Dit komt ook omdat ze niet overgedoseerd zijn, meer is niet beter (zelfs slechter) bij bepaalde vitamines. Zoals bvb vit A.
Het is onzin om heel veel geld aan vitamines uit te geven. Het is een ondersteuning van je normale voeding. Steek daar liever meer geld in.

Vorig jaar? Weet je dat heel zeker? Want je riep in 2007 al een keer iets vergelijkbaars (kan me dat nog herinneren omdat deze discussie toen ook werd gevoerd):

Een tijd geleden heeft de consumentenbond Multi-vit&min getest. Die van het Kruitvat kwamen toen het best uit de test. En niet alleen prijs-kwaliteit verhouding. Maar ook volledigst spectrum vit&min, juiste inhoud opgave, juiste hoeveelheid, enz. En er werden een heleboel verschillende bekende en onbekende merken getest.
Ik vind meestal dat de mensen in die suppshops heel goed de fabrikanten na kunnen praten.

Mijn reactie toen, en ook nu:

Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt. Heb je zelf de Consumentengids? Ik wel en daarin zakten in 2006 de multi's van het Kruidvat door het ijs.

Ik heb hier de gids van mei 2006 voor me liggen, met een test van verschillende vitaminentabletten, ook multi's. Op pagina 64 worden drie Kruidvat-producten genoemd die in de test zo traag uiteenvallen dat - ik citeer - 'daardoor de kans bestaat dat zij de uitgang vinden voordat de gebruiker er heeft uitgehaald wat erin zit'. Ook meldde een van de leden van de Consumentenbond dat er getik klonk bij het legen van het chemisch toilet van de camper: bleken onverteerde multivitaminentabletten te zijn. Staat niet bij om welk merk dat ging. Maar de Consumentenbond waarschuwt in elk geval voor dit verschijnsel bij Kruidvat Multi A-Z Compleet, Kruidvat Kalk & Vitamine D3 en Kruidvat Vitaal Zwanger. Ook diverse tabletten van DA en Sunwell hebben dit probleem.

Het verbaast me niets.

Maar misschien is de kwaliteit van de Kruidvat-producten sindsdien met sprongen vooruit gegaan. Right? :rolleyes:

kruidvat???? Nee dank je.

De Gezondheidsraad stelt dat in ieder geval sommige vitamines beter worden opgenomen uit supplementen dan uit de voeding:

De biobeschikbaarheid van vitamine B6 uit de voeding — zowel het van nature aanwezige, als het aan sommige voedingsmiddelen toegevoegde vitamine B6 — is naar schatting 75% van de biobeschikbaarheid van vitamine B6 uit een supplement. (Blz. 10).

Foliumzuur dat van nature in voedingsmiddelen voorkomt — door de commissie aangeduid als ‘foliumzuur in de voeding’ — heeft een andere chemische vorm dan het synthetische foliumzuur dat gebruikt wordt in supplementen en bij verrijking van voedingsmiddelen. De voedingsnormen in het voorliggende advies zijn uitgedrukt als de hoeveelheid foliumzuur in de voeding. Daarbij is aangenomen dat de biobeschikbaarheid van (natuurlijk) foliumzuur in de voeding en de biobeschikbaarheid van synthetisch foliumzuur in verrijkte voedingsmiddelen respectievelijk 50% en 15% lager zijn dan de biobeschikbaarheid van foliumzuur in supplementen. (Blz. 14)
Link: http://www.gezondheidsraad.nl/sites/default/files/03@04nr.pdf

Verder vraag ik me af:
-Waarom je überhaupt multi's zou nemen.
-Hoe je weet dat je je beter voelt door multi's.
-Waaruit het bewijs bestaat dat supplementen met "natuurlijke" vitamines/mineralen beter zouden zijn dan de synthetische varianten. Ik vraag me sowieso af wat er "natuurlijk" is aan het onttrekken van een aantal willekeurige stoffen aan een voedingsmiddel en ze in een pilletje te stoppen.

Vorig jaar? Weet je dat heel zeker? Want je riep in 2007 al een keer iets vergelijkbaars (kan me dat nog herinneren omdat deze discussie toen ook werd gevoerd):

Mijn reactie toen, en ook nu:

Maar misschien is de kwaliteit van de Kruidvat-producten sindsdien met sprongen vooruit gegaan. Right? :rolleyes:

De tijd gaat wat sneller als je ouder bent. Ik had een pagina ingescand met een tabel met de testuitslagen, maar kan deze niet meer terug vinden.
Het heeft jou iig flink aangegrepen, zie ik. Succes met je kruistocht.

• Topic Starter Topic Starter
.....

Edit: Never mind

Wat een heerlijk topic weer, maar ik hou het maar mooi bij me Multi's van XXL. Het effect van je multi's zijn gewoon niet te meten maar als ik moet kiezen tussen een potje van de kruidvat voor 3,50 en een potje van XXL voor 18 euro. Nou, dan weet ik het wel. Voor die drie keer per jaar dat ik zo'n potje koop wil ik ook het gevoel hebben dat ze voor mij bedoelt zijn als (aspirant)bb'er.

Waar hebben we het ook over? Een besparing van 30 euro ofzo op jaarbasis? Jippie

Terug
Naar boven