Fitness Seller

Sprinters log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Tja uit stand kwam ik verder Ari :S Zowel de discus als de kogel! Discus had ik overigens 7 jaar lang niet vastgehad.

Dinsdag:

Kogeltraining:

12x overhead throw;
12x forward throw;

15x stand;
20x draai;

afstanden waren niet onaardig, desondanks nog weinig verschil tussen stand en draai.

Vrijdag kogel discus bij A.V. Hera. Doe je mee?

Hmmm denk niet dat het hem gaat worden. Ik pak volgende week woensdag wageningen kogel..

Gisteren geklommen. Aparte belasting van spieren wel vooral de onderarmen. Toch wel ff een 6b route gehaald :D

Tijd om me logje weer een beetje te updaten:

Maandag: 40km gefietst, gemiddeld 31.1 km/u over zeer heuvelachtig terrein. Maximale snelheid downhill: 70.5 km/u

Gisteren weer gekogeld met draai:
10 overhead throws;
10 forward throws;
12 stand stoten; maar een goed geraakt, bijna 13m
12 1/2 draai stoten;
15 volle draai stoten;

Al met al een lekkere training.
Ik mis nog snelheid in de ring. Als jullie nog tips hebben :D

Volgende wedstrijd: Zondag competitie!

Laatst bewerkt:
nette kogel uit stand ! 7,25 neem ik aan ?

Ben overigens aan het afvallen :S Nee niet bewust. Mijn lichaamsgewicht is om de een of andere reden altijd lager in de zomer. Woog ik eerst nog mooi 102kg in de zomer, weeg ik nu nog maar 96kg. Niet echt bevoordelijk voor werpprestaties dus...

Ook ik mocht weer aan de competitie beginnen, laatste wedstrijd voor mijn club. Daarna op zoek naar een andere competitieploeg...

Kogel
1e Stoot: 12.70m ongeldig kon balans niet houden vielvoor uit de bak!!
2e Stoot: 13.15m ongeldig kon balans weer niet houden vielvoor uit de bak!! Was PR geweest
3e Stoot: 13.35m ingehouden maar weer ongeldig kon balans weer niet houden vielvoor uit de bak!! Was PR geweest
4e Stoot: 12.80m Wel geldig, pfffieuw, kostte me alle kracht van de wereld om in de bak te blijven. Outdoor PR. Er zit nog veel meer in.

Speerwerpen
Inwerpen lekker met een ruime 45+'er uit 3-pas

1e Worp : ongeldig k*t! 3-pas
2e Worp : 43.30m eerst afstand iig neergezet... 3-pas
3e Worp : 44.10m mist spanning in bovenlichaam.. 3-pas
4e Worp : alles of niets.. pure armkracht en rest lichaam vergeten dus minder ver. 3-pas

Comments:
- Kogel liep nog nooit zo lekker, alleen die verrekte balans. Benen waar voor het eerst sinds tijden explosief!
- Speer.. Jammer zat nog zeker 5 meter meer in maar uiteindelijk toch tevreden, aardig wat punten voor de ploeg die iig dit jaar niet degradeerd ;). Volgend jaar zullen ze het zonder me moeten doen...

Mooie afstanden op de kogel. Jammer van je balans.

Klote he dat dat ingooien niet meetelt. Ik weet er alles van.
Gefeliciteerd met je Pr trouwens, ff over die 13 en dan sta je ook tussen de rang lijsten van Ton de Kleijn.

Heb je je pogingen op laten meten? dat werkt volgens mij alleen maar demotiverend..

Maak eens wat filmpjes van je speerwerpen... pleur ze anoniem op Youtube.. dan kan ik wat tips geven. Daar zijn we nu eenmaal hier voor!

Mooie afstanden op de kogel. Jammer van je balans.

Balans probleem opgelost, oorzaak: Veel voorwaardse snelheid die niet omgezet word in afstand, waardoor het lichaam doorvliegt.

Klote he dat dat ingooien niet meetelt. Ik weet er alles van.
Gefeliciteerd met je Pr trouwens, ff over die 13 en dan sta je ook tussen de rang lijsten van Ton de Kleijn.

Het was niet tijdens het instoten. Ik had afgelopen maanden last van zware benen. Dat is nu weg. De explosieviteit komt langzaam terug hoewel ik weinig kracht doe op het moment. Die knaller over 13m komt er wel.

Heb je je pogingen op laten meten? dat werkt volgens mij alleen maar demotiverend..

Maak eens wat filmpjes van je speerwerpen... pleur ze anoniem op Youtube.. dan kan ik wat tips geven. Daar zijn we nu eenmaal hier voor!

Het werkte eigenlijk wel motiverend. Er stonden geen afstanden langs de bak. Het voelde wel goed, de afstand was een bevestiging van mijn gevoel. Het speerwerpen was drama, je collega leon zag ook wel wat verbeterpuntjes. Hij wierp trouwens met de speer van Johan van Lieshout.

Gisteren wederom een heerlijk training. Dit maal met 6kg.

5x backwardthrow.
5x forwardthrow.
16x stand. Bijna allemaal 13m
20x aanglij allemaal over de 13m sommige zelfs 14m+

Geen last meer van voorwaardse snelheid, de kogel lijkt nu echt te gaan vliegen, waardoor mijn arm minder hoeft te doen. De benen doen het werk nu. Die klapper over de 13m komt er nu aan. Ik weet het zeker.

Training van gisteren:

20km fietsen;
5x12x85kg bench;
15km fietsen

Training van heute abend:

4x40m op spikes;
4x120m op spikes, onder de 14s

Uitgebreide coordinatie oefeningen..

Verder zoladz-test gedaan op de fiets:
1e zone: 3150m
2e zone: 3620m
3e zone: 4080m
4e zone: 4450m
5e zone: kreeg mijn hartslag niet hoog genoeg :S

*Comment:
met dit mooie weer had ik geen zin een krachthonk.

Hmmm zoladz is wellicht wat onbekend voor jullie BB-ers dus bij deze.

TER LERINGH ENDE VERMAECK:

Hoe gaat de test nu in zijn werk? Bij een persoon met een maximale hartslag van 200 slagen per minuut ziet de test er als volgt uit:

Zone 1 150 slagen per minuut
Zone 2 160 slagen per minuut
Zone 3 170 slagen per minuut
Zone 4 180 slagen per minuut
Zone 5 190 slagen per minuut

De bedoeling is 6 minuten lang hetzelfde tempo aan te houden.

Zo ziet het tempo er ongeveer uit in de verschillende stappen:

Zone 1 Heel rustig tempo
Zone 2 Normaal tempo
Zone 3 Vlot
Zone 4 Rond het omslagpunt
Zone 5 Pittig tempo boven het omslagpunt, richting maximaal

Een voorbeeld van een gelopen afstand in die 6 minuten in de test:

Zone 1 1350 meter/13,5 km per uur
Zone 2 1520 meter/15,2 km per uur
Zone 3 1670 meter/16,7 km per uur
Zone 4 1810 meter/18,1 km per uur
Zone 5 1960 meter/19,6 km per uur

Met deze 5 punten kun je conditie in je verschillende energie systemen uiteenzetten. Een slecht getrainde sporter, denk aan de dikke vrouw/man die langs de weg rent, zal in zone 5 maar nauwelijk harder/verder lopen dan in zone 1. Een topatleet aan de andere kant zal in zone 5 veel harder/verder lopen dan in een zone 1. Als je het in een grafiek zou uitzetten is de grafiek van topatleet sTer dan die van de ongetrainde en is deze voor alle waarden hoger.

In de trainingen daarna kan de atleet de zones omzetten in trainingstempo’s:

Zone 1 langzame duurloop/herstelloop
Zone 2 normale duurloop
Zone 3 pittige duurloop
Zone 4 lange tempolopen
Zone 5 korte tempolopen

Als de resultaten van de test verwerkt zijn, kun je dus precies zien in welke hartslagzone je welke training moet doen. Zone 4 zit meestal rond het omslagpunt, het punt waarop de spieren beginnen te verzuren. Zone 5 doet daar nog een schepje bovenop. ‘Voor recreanten is dat heel moeilijk vol te houden, die hoeven die zone ook niet persé te gebruiken. Voor toppers is het gemakkelijk vol te houden om zes minuten in zone vijf te lopen.’ Door het lopen van duutraining en intervaltraining verspreid over de vijf gevonden hartslaggebieden nemen de loopafstanden en de gemiddelde snelheid per uur geleidelijk aan toe, evenals (uiteindelijk) het wedstrijdniveau.

Het is voor de beginnende loper het beste om zijn trainingsarbeid uit te voeren in zone één tot en met drie, en de gevorderde loper kan direct in alle zones trainen. ‘Het verschil tussen zone één en vijf is bij beginnende lopers maar heel klein,’. ‘Een beginner loopt in de eerste zone misschien negen of tien kilometer per uur en in zone vijf gaat hij wellicht elf of twaalf kilometer per uur. Bij topsporters kan dit verschil heel groot zijn, daar zit soms wel vijf of zes kilometer per uur tussen.’ Na een trainingsperiode van bijvoorbeeld zes weken kun je de test herhalen om te zien hoe veel vooruitgang er is geboekt, en in welke zone er het meeste vooruitgang zit. Rietjens: ‘Een minder goed getrainde atleet laat vooral verbetering zien in de lagere zones, omdat dit de stappen zijn waarin hij het meest traint. Topatleten laten verbetering zien, daar waar ze de accenten van hun trainingen leggen. In tijden dat ze minder wedstrijden lopen, zit de verbetering vooral in de lagere zones, in het ‘hoogseizoen’ met name in de hogere zones.’ Volgens Rietjens lopen de meeste onervaren atleten zo veel mogelijk net onder hun omslagpunt, omdat dit het lekkerst loopt. ‘Maar het is echter belangrijk dat je alle zones traint, de eerste zone, waarin je heel rustig loopt, is goed om een basis te leggen voor het uithoudingsvermogen. Ook is dit een goed tempo om te herstellen van een wedstrijd of zware training. Maar wanneer je echter alleen deze zone traint, word je uiteindelijk een dieselmotor zonder snelheid. Het is goed om een keer per week in zone vier of vijf te trainen, en als je goed getraind bent, kun je dat vaker doen.’

Balans probleem opgelost, oorzaak: Veel voorwaardse snelheid die niet omgezet word in afstand, waardoor het lichaam doorvliegt.

Het was niet tijdens het instoten. Ik had afgelopen maanden last van zware benen. Dat is nu weg. De explosieviteit komt langzaam terug hoewel ik weinig kracht doe op het moment. Die knaller over 13m komt er wel.

Het werkte eigenlijk wel motiverend. Er stonden geen afstanden langs de bak. Het voelde wel goed, de afstand was een bevestiging van mijn gevoel. Het speerwerpen was drama, je collega leon zag ook wel wat verbeterpuntjes. Hij wierp trouwens met de speer van Johan van Lieshout.

Gisteren wederom een heerlijk training. Dit maal met 6kg.

5x backwardthrow.
5x forwardthrow.
16x stand. Bijna allemaal 13m
20x aanglij allemaal over de 13m sommige zelfs 14m+

Geen last meer van voorwaardse snelheid, de kogel lijkt nu echt te gaan vliegen, waardoor mijn arm minder hoeft te doen. De benen doen het werk nu. Die klapper over de 13m komt er nu aan. Ik weet het zeker.

klinkt goed ! :)

Uhm heb jij de zone's over 12 minuten uitgevoerd anders hebben we een nieuwe Kenenisha Bekele :D

In je 4e zone een dikke 44 kilometer per uur halen is niet niks ;) (je geeft in je voorbeeld aan 6 minuten... neem aan dat die 4400? misschien niet eens in 12 minuten maar in een kwartier is gerent? anders diep diep diep diep respect.. en ken geen kogelstoter of ander atleet die dat loopt ;D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven