XXL Nutrition

Squat - pijn aan nek

Om welke reden niet eigenlijk? Deed dit vroeger altijd en heb er nooit last van gehad. Wel nooit meer dan 100kg gesquat met handdoek rond.
Tegenwoordig doe ik het ook altijd zonder handdoek maar wil nog wel weten om welke reden het slecht is met de handdoek, just curious :p

Stabiliteit, hoe vaster de stang zit des te minder kan deze gaan wiebelen. Dat handdoekje of die pad geeft vering aan de stang. Maar nogmaals, als de stang goed ligt moet je er eigenlijk weinig van voelen, de squat zelf moet meer pijn doen. Die Alan heeft inderdaad echt goede video's.

Het is best wel een aardig verschil of het je wervels zijn of een spier. Die spier zal best wel wennen aan die stang maar voor je wervels is het niet echt goed te noemen als daar een gewicht op geplaatst is.

Ik zou dus even goed nagaan wat het precies is. Misschien dat je even iemand kan laten kijken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie mensen soms ook wel dat ronde stoffig ding rond de bar wikkelen en dan squatten
Heb het ook geprobeerd en voelt al een stuk comfortabeler

Ik denk als je wat massa op je rug en traps hebt dat het minder zal worden. Je hebt waarschijnlijk weinig om de bar op te laten rusten. En je kunt rustig een p*ssy pad gebruiken om te squaten, deed ik zelf ook in het begin.

Als je echt last heb kan je altijd overwegen een Manta ray aan te schaffen

Zoals @3XL zegt manta ray

Of safety squat bar .

Terug
Naar boven