AndroidHealthClinic

Squat Probleem

Ano_1991_6

Freaky Bodybuilder
Elite Member
uitgeschakeld
Waardering
1.291
Lengte
1m93
Massa
105kg
Beste DBBers,

Ik heb een probleem met squat's. Doordat ik een vergroeing aan mijn enkels heb kan ik niet zo ver door me zakken, zoals het zou moeten voor een goede squat.

Ik heb geprobeerd met iets onder me hakken,maar dat ging nog steeds niet goed volgens mijn trainer. Ik deed squats met 135KG toen hij langs kwam lopen. Hij vond dat ik niet diep genoeg ging, en toen legde ik hem uit hoe en wat.

Maar we zijn niet uitgekomen welke oefening ik dan beter kan doen inplaats van squats.

Iemand enig idee wat ik dan zou kunnen doen?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hoe diep ga je? Als het quarter squats zijn dan zou ik ze gwn verder doen, lijkt me nog altijd beter als andere oefeningen.

Maar als je een andere oefening wil doen zou ik gwn legpress doen. Voel ik toch altijd goed.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe diep ga je? Als het quarter squats zijn dan zou ik ze gwn verder doen, lijkt me nog altijd beter als andere oefeningen.

Maar als je een andere oefening wil doen zou ik gwn legpress doen. Voel ik toch altijd goed.

Ik ga ongeveer zo diep dat me boven been ten opzichte van me onderbenen 100 a 90 graden staan.

En over legpress, dan pak je je onderrug tog niet mee zoals in squats?

Nee, dat is waar. Maar geen enkele andere oefening is zo goed als squats, daarom dat ik zei om ze toch maar verder te doen. Zo lang je jezelf niet blesseert uiteraard.

Kan je deadliften? Is perfect voor je onderrug.

Laatst bewerkt:
Tot net boven 90 graden is prima, het hoeft niet perse ass to the grass zoals iedere hardcore internet BBer het hier doet.

Tot net boven 90 graden is prima, het hoeft niet perse ass to the grass zoals iedere hardcore internet BBer het hier doet.

Ja me trainer zegt van wel, en als ik dat niet doe vind hij het niet goed:(

Hij zegt je moet veel verder doorzakken, maar ja dat lukt me niet zeg ik dan. dan zegt hij dan moet je een andere oefening gaan doen want dit gaat niet goed zo. straks hou je hem niet en zak je helemaal in.

Als je echt tot 90 graden zakt, dan snap ik het probleem (van je trainer) niet. Is toch perfect als je het op die manier uitvoerd. Of jij weet niet wat 90 graden is, kan natuurlijk ook nog.

idd beter iets dan niets...

Maar ik denk dat TS zich nog niet genoeg verdiept heeft in de squat. Want wat houd de vergroeing in? Je kunt op zoveel manieren squatten en ik denk dat de techniek nog erg verbeterd kan worden bij TS. Misschien es een filmpje posten als je aan het squatten ben TS?

90 graden is haaks, dat snap ik best. maar elke keer blijft hij maar boos worden en roepen dat ik het niet goed doe... dus ik dacht is er geen vervangende oefening

Hij zegt je moet veel verder doorzakken, maar ja dat lukt me niet zeg ik dan. dan zegt hij dan moet je een andere oefening gaan doen want dit gaat niet goed zo. straks hou je hem niet en zak je helemaal in.

Wat is dat nu? Je kan toch ook 'helemaal inzakken' als je heel diep gaat?

Ik zou gwn verder doen als ik u was, er namelijk gen enkele oefening dat hetzelfde effect heeft als de squat.

En trouwens, kan hij zelf geen vervangende oefening dan geven? Als hij het toch zo goed weet...

Ja me trainer zegt van wel, en als ik dat niet doe vind hij het niet goed:(

Om de squat volledig uit te voeren moet je wel lager doorzakken natuurlijk, maar ik neem aan dat je het meest voor de quads squat toch?

Tot 90 graden worden de quads het beste aangesproken, lager dan dat spreek je nog andere spiergroepen aan.

idd beter iets dan niets...

Maar ik denk dat TS zich nog niet genoeg verdiept heeft in de squat. Want wat houd de vergroeing in? Je kunt op zoveel manieren squatten en ik denk dat de techniek nog erg verbeterd kan worden bij TS. Misschien es een filmpje posten als je aan het squatten ben TS?

Jah ik zou een filmpje kunnen maken denk ik.

Naja de vergroeing houdt in dat ik mijn enkels maar heel iets kan bewegen. en als je door je benen zakt tijdens squats dan gaan zegmaar je knieen naar voren ten opzichte van je voeten. en dat kan bij mij niet zo ver want die enkels kunnen niet zo veel bewegen

---------- Toegevoegd om 18:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:45 ----------

Om de squat volledig uit te voeren moet je wel lager doorzakken natuurlijk, maar ik neem aan dat je het meest voor de quads squat toch?

Tot 90 graden worden de quads het beste aangesproken, lager dan dat spreek je nog andere spiergroepen aan.

Ik wil gewoon een goede squat neer kunnen zetten zonder dat ik afgesnauwdt word door me trainer, en dat mensen je dan raar aan gaan staren.

Even serieus, die trainer roept toch niet echt op u? Is dat de eigenaar van de gym? Werkt die daar gewoon? IK bedoel, je roept toch niet op je klant?

Even serieus, die trainer roept toch niet echt op u? Is dat de eigenaar van de gym? Werkt die daar gewoon? IK bedoel, je roept toch niet op je klant?

Dat is de eigenaar, normaal een hele goede vent maar als je de oefening verkeerd doet krijg je het te weten ook...

google low box squats

Dat zie ik mensen wel is doen op een bankje maar dan met dumbbells in hun armen, zou ik dat ook kunnen doen als vervanging van squat?

google it

hoe lang squat je al?
ik heb hetzelfde probleem gehad maar dat ging vanzelf beter naarmate de tijd vorderde, ook kun jij je benen iets wijder zetten en/of iets onder je hakken leggen
misschien ook terug naar 80kg en goed proberen te doen ipv kilo's willen verplaatsen

hoe lang squat je al?
ik heb hetzelfde probleem gehad maar dat ging vanzelf beter naarmate de tijd vorderde, ook kun jij je benen iets wijder zetten en/of iets onder je hakken leggen
misschien ook terug naar 80kg en goed proberen te doen ipv kilo's willen verplaatsen

Ik had al iets onder me hakken, maar mischien moet ik is met wat minder kilo's ja en dan toch proberen dieper te gaan

houdt jij je rug ook goed recht? veel lui buigen ver voorover en dat doet de diepte ook geen goed

Terug
Naar boven