- Waardering
- 1.291
- Lengte
- 1m93
- Massa
- 105kg
houdt jij je rug ook goed recht? veel lui buigen ver voorover en dat doet de diepte ook geen goed
ja ik doe alles goed zegt de trainer maar het moet dieper
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
houdt jij je rug ook goed recht? veel lui buigen ver voorover en dat doet de diepte ook geen goed
Om de squat volledig uit te voeren moet je wel lager doorzakken natuurlijk, maar ik neem aan dat je het meest voor de quads squat toch?
Tot 90 graden worden de quads het beste aangesproken, lager dan dat spreek je nog andere spiergroepen aan.

Welke spiergroepen spreek je dan nog meer aan als je verder doorzakt....![]()
Maar wel in veel mindere mate als je minder diep squat.

Soltari!
ok, de mate waarin je iets activeert hebt ik niet meegerekend. Zo moeten we anders ook kijken naar de breedte van de stand van de voeten. Zo activeer je ook weer andere spieren..
![]()

Hoe zit dat eigenlijk met die breedte van je voeten? Ik heb altijd geleerd dat ik niet breder dan mn heupen mocht staan, hoezo is het niet goed als je breder gaat staan?
Kan namelijk wel dieper als ik breder ga staan.
Hoe zit dat eigenlijk met die breedte van je voeten? Ik heb altijd geleerd dat ik niet breder dan mn heupen mocht staan, hoezo is het niet goed als je breder gaat staan?
Kan namelijk wel dieper als ik breder ga staan.
Niet breder dan je heupen? Nooit van gehoord, dan sta je wel erg smal. Ik sta altijd breder dan mijn heupen. Kan je idd ook veel makkelijker dieper doorzakken.

Heeft dit een ander effect als je breder staat dan schouderbreedte? Of totaal niet?![]()
Heeft dit een ander effect als je breder staat dan schouderbreedte? Of totaal niet?![]()
Je kan dan dieper door zakken en zo spreek je je spieren nog meer aan
Als je smal staat en diep wil gaan vouwt je buik tegen je quads aan als het ware. Als je breed staat vouwt je buik meer tussen je quads.