XXL Nutrition

Squat Probleem

Zowieso wijd gaan staan, aangezien je ook behoorlijk lang bent. Doordat je wijder gaat staan squat je ook meer met je hams en glutes waardoor je knieen niet zover naar voren hoeven.

Je trainer moet niet zo zeiken. 90graden squats is goed niks anders dan goed. Als je trainer niet naar je wilt luisteren dan zou ik al gauw een scheit hekel aan die kerel krijgen. Als je van hem geen squats kan/mag doen, omdat je techniek niet goed is moet je maar over gaan op Quatersquats.
Ik zou je alleen aanraden om gewoon lekker op dezelfde manier door te squaten zoals je nu aan het doen bent.

laat die trainer van je het aan zijn hart krijgen. je voelt zelf wel aan of het goed gaat of niet. als hij blijft zeuren zou ik een andere sportschool zoeken.

Mooi dat iedereen overal zeikt over dat ze niet mogen squatten, deadliften enz omdat de trainer dan gaat zeuren over rug, knieproblemen en die van jou is een hardcore ass:roflol:

Als je houding verder goed is zie ik geen probleem.. Hij moet niet zeuren.

Om de squat volledig uit te voeren moet je wel lager doorzakken natuurlijk, maar ik neem aan dat je het meest voor de quads squat toch?

Tot 90 graden worden de quads het beste aangesproken, lager dan dat spreek je nog andere spiergroepen aan.

Welke spiergroepen spreek je dan nog meer aan als je verder doorzakt....???

Maar wel in veel mindere mate als je minder diep squat.

Soltari!

ok, de mate waarin je iets activeert hebt ik niet meegerekend. Zo moeten we anders ook kijken naar de breedte van de stand van de voeten. Zo activeer je ook weer andere spieren..
:D

Hoe zit dat eigenlijk met die breedte van je voeten? Ik heb altijd geleerd dat ik niet breder dan mn heupen mocht staan, hoezo is het niet goed als je breder gaat staan?
Kan namelijk wel dieper als ik breder ga staan.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe zit dat eigenlijk met die breedte van je voeten? Ik heb altijd geleerd dat ik niet breder dan mn heupen mocht staan, hoezo is het niet goed als je breder gaat staan?

Mij is geleerd schouder breedte

Niet breder dan je heupen? Nooit van gehoord, dan sta je wel erg smal. Ik sta altijd breder dan mijn heupen. Kan je idd ook veel makkelijker dieper doorzakken.

Heeft dit een ander effect als je breder staat dan schouderbreedte? Of totaal niet?:o

Ja, de beweging wordt wel wat anders. Ik vind het zelf veel natuurlijker aanvoelen om wat breder te staan. En zo smal zou ik ook niet diep door kunnen zakken, en misschien halve squats gaan maken.

Je kan dan dieper door zakken en zo spreek je je spieren nog meer aan

Doordat je je voeten anders positioneert activeer je direct al andere spieren. Verschil is dat je bij breed je adductoren aanspreekt. dit heeft niets te maken met verder doorzakken....

Als je smal staat en diep wil gaan vouwt je buik tegen je quads aan als het ware. Als je breed staat vouwt je buik meer tussen je quads.

Als je smal staat en diep wil gaan vouwt je buik tegen je quads aan als het ware. Als je breed staat vouwt je buik meer tussen je quads.

Dus als je een dikke buik hebt, kan je niet smal squatten maar alleen breed.. WOW, thnx voor de info:eek:

Terug
Naar boven