MuscleMeat

Squat Probleem

even een tip voor topic starter: ga leren om wijde stand te squaten, als je wijd staat hoeven / moeten je knieen veel minder naar voren komen (dijbeen is korter omdat hij kleinere hoek maakt) wat ervoor zorgt dat on flexibele enkels minder een rol gaan spelen.

wel even je trainer uitleggen dan, want met wijde stand is het niet raadzaam om ver door te zakken, laat dat maar voor bij olympische sT squats.

oh en btw, langzaam je stand steeds wijder maken je spieren bij de heup kunnen nog wel eens protesteren namelijk, die moeten even wennen.

Daarom dat ik zei low box squats, zo pak je goeie diepte en zorg je dat je knieen niet naar voor komen. Want TS heeft een vergroeiing in z'n enkels.

Daarom dat ik zei low box squats, zo pak je goeie diepte en zorg je dat je knieen niet naar voor komen. Want TS heeft een vergroeiing in z'n enkels.

Ja, maar een vergroeiing kan vanalles zijn. Kan vanaf hier niet beslissen of een box squat goed/beter is..

TS: wat betreft het eigenlijk voor vergroeiing??

even een tip voor topic starter: ga leren om wijde stand te squaten, als je wijd staat hoeven / moeten je knieen veel minder naar voren komen (dijbeen is korter omdat hij kleinere hoek maakt) wat ervoor zorgt dat on flexibele enkels minder een rol gaan spelen.

wel even je trainer uitleggen dan, want met wijde stand is het niet raadzaam om ver door te zakken, laat dat maar voor bij olympische sT squats.

oh en btw, langzaam je stand steeds wijder maken je spieren bij de heup kunnen nog wel eens protesteren namelijk, die moeten even wennen.

Waarom is dat niet raadzaam dan?

• Topic Starter Topic Starter
Ja, maar een vergroeiing kan vanalles zijn. Kan vanaf hier niet beslissen of een box squat goed/beter is..

TS: wat betreft het eigenlijk voor vergroeiing??
Mijn vergroeing is een beetje appart, het is namelijk zo.

Ik ben geboren met platvoeten. op mijn derde werd ik overreden door een bestel busje. Hierdoor groeide de botten van mijn voet aan elkaar. Normaal heb je zegmaar zo'n holletje aan de binnenkant van je voet, maar dat heb ik niet

Daarom loop ik nu met letterlijk mijn enkels op de grond en kan ik nauwelijks mijn enkels bewegen

Maar nu:

Ik heb aan Peter (De bodybuilder van de gym) hulp gevraagt.
Hij heeft me geleerd mijn benen iets wijder te zetten en mijn voeten iets naar buiten te draaien. Hierdoor kan ik nu wel een echte hardcore squat maken.

K*t van je voeten, maar hoe ben je dan precies overreden?

Kijk wel uit dat je je knieen niet naar binnen buigt bij het omhooggaan als je zo wijd staat.

K*t van je voeten, maar hoe ben je dan precies overreden?

Kijk wel uit dat je je knieen niet naar binnen buigt bij het omhooggaan als je zo wijd staat.

Dat is al best lang geleden(15jaar) we gingen naar de tandarts toe in utrecht, ik kon al zelf lopen en ging zitten, op de weg. Als kleuter weet je niet beter. en toen kwam er een bestelbusje aan en reed zo over mijn voeten+schenen heen.:(

Gewoon breder staan dan kun je ook dieper squaten. Als ik op schouderbreedte sta dan val ik gewoon achterover als ik te diep squat. Dan kun je beter je benen wat verder uit elkaar zetten

Hij zegt 90 graden ten opzichte van het onderbeen dus dat zijn quatersquats niet parallel wat sommige hier blijkbaar denken, 90 ten opzichte van de grond is parralel. Maar als je niet dieper kan dan dat gewoon blijven squatten dan maar zo.

Hij zegt 90 graden ten opzichte van het onderbeen dus dat zijn quatersquats niet parallel wat sommige hier blijkbaar denken, 90 ten opzichte van de grond is parralel. Maar als je niet dieper kan dan dat gewoon blijven squatten dan maar zo.

90° is k*tterm

90° met de grond is staan

parallel met de grond is parallel

Nu Kan ik wel dieper zoals ik al zei had iemand mij van de sportschool geholpen, en nu gaat het goed:)

Daar heb je inderdaad een punt. In een eerdere reactie had ik het ook over 90 graden. Zoals jij het beschrijft zijn dat dus quarters en dat bedoelde ik niet. Parallel is het enige juiste.
Weer wat geleerd:D

Terug
Naar boven