AndroidHealthClinic

Squat problemen

• Topic Starter Topic Starter
Zou idd heel goed kunnen, het voelt alsof het mn liezen zijn. maar het zit er toch net naast. en het trekt idd van voorkant been naar binnenkant been.

Goede kans dat het adductoren zijn. Even kijken of ik deze op een bepaalde manier leniger/flexibeler kan krijgen.

Zal wel hip flexors bedoelen
Hip flexors = adductoren ?

En ja volgens mij is dat het probleem wat betreft 'strak' zittende spieren die ik aan de voorkant heb. ze zitten idd net naast mn liezen. Vooral zodra ik parallel sta met de squat beweging voel ik deze 'hip flexors' zeer strak staan. verder dan parallel dan gaan ze 'pijn' doen. niet goed dus.

Ik ga jou volgen, omdat ik meerendeel dezelfde problemen heb als jij (strakke heupen, strakke enkels). Wieweet helpt het mij nog
Mooi! ik zal hier al mijn bevindingen posten en vooruitgang wat betreft dit onderwerp. Ik ben vastbesloten om ATG squats te maken in high bar positie, en dan op een vloeiende en soepele manier.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Oei! wel rustig aan blijven doen!

Ik heb deze oefening net geprobeerd. en die ging goed. wel rustig opbouwen!!

http://www.youtube.com/watch?v=JBHzXF-mVjY

Klopt! Die is wel lekker! Enkel wel een lange oefening en er wordt weinig uitleg gegeven mbt lengte van het rekken.

Ik denk dat ik gewoon 3 setjes van 30sec aanhoud.

Edit:
Ook deze gedaan, pfoe wat een pijn zeg:o

Nu 3 rekoefeningen gehad, ik vind het mooi geweest (misschien alleen nog even kuiten oprekken).

Laatst bewerkt:
Daarnet een beetje cardio gedaan, knietjes opgewarmd en daarna wezen rekken.

De hele routine(4 stretch oefeningen) gedaan, en het voelt wel stukken losser daarna!

Weet iemand hoelang je dit moet volhouden (en hoevaak per week?) om verbetering te merken?

Gister dus een hele hoop rek en strek / flexbiliteits oefeningen gedaan. aansluitend met licht gewicht gaan squatten (60kg) en merkte toch al wel wat meer souplesse. ik ben er nog lang niet, maar het heeft dan ook geen haast.

Wel heb ik echt giga 'spierpijn' in m'n hip flexors. hoogstwaarschijnlijk omdat ik deze spiertjes dus nooit gebruik, en gister flink heb lopen strekken.
Al met al good progress.

PS: nog wel wat last van buitenkant knie rechterbeen. doordat ik dus maandag verkeerd aan het squatten was. (met de knieën naar binnen geknikt).

Daarnet een beetje cardio gedaan, knietjes opgewarmd en daarna wezen rekken.

De hele routine(4 stretch oefeningen) gedaan, en het voelt wel stukken losser daarna!

Weet iemand hoelang je dit moet volhouden (en hoevaak per week?) om verbetering te merken?

Goed zo! lekker doorgaan! wij moeten elkaar motiveren haha!
Verder ik doe deze oefeningen (bijna) dagelijks. indien mn spierpijn / lichaam dit toelaat. en net zo lang totdat ik zonder stang ATG squat kan maken zonder problemen.

daarna zal ik wekelijks deze oefeningen 1 a 2 keer herhalen om de flexibiliteit te behouden.

Gister dus een hele hoop rek en strek / flexbiliteits oefeningen gedaan. aansluitend met licht gewicht gaan squatten (60kg) en merkte toch al wel wat meer souplesse. ik ben er nog lang niet, maar het heeft dan ook geen haast.

Wel heb ik echt giga 'spierpijn' in m'n hip flexors. hoogstwaarschijnlijk omdat ik deze spiertjes dus nooit gebruik, en gister flink heb lopen strekken.
Al met al good progress.

PS: nog wel wat last van buitenkant knie rechterbeen. doordat ik dus maandag verkeerd aan het squatten was. (met de knieën naar binnen geknikt).

Goed zo! lekker doorgaan! wij moeten elkaar motiveren haha!
Verder ik doe deze oefeningen (bijna) dagelijks. indien mn spierpijn / lichaam dit toelaat. en net zo lang totdat ik zonder stang ATG squat kan maken zonder problemen.

daarna zal ik wekelijks deze oefeningen 1 a 2 keer herhalen om de flexibiliteit te behouden.

Idd, zo houd ik het stretchen nog eens vol:D
Ik ga door met stretchen totdat ik weer zonder problemen onder par kan squatten (geen knieproblemen etc). Daarna ook 2x per week erin houden idd. Ik hoop dat deze oefeningen wel echt nut hebben op mijn situatie. Ik voel(de) bv bij het squatten een ontzettende druk tussen de pelvic en de femur (daar blijken dus de hipflexors te zitten).

Verder techniek maar verbeteren en zien of ik ooit onder par kan squatten met een rechte rug.

Ik pak nu deze routine:
quad stretch (artikel t-nation)
hip flexor stretch
http://www.youtube.com/watch?v=qKFJOTk-cUE
Routine van mobilitywod (kelly starret)
Enkels rekken (overgrote deel soleus en achilles tendon)

Volgens mij heb ik ontdekt waar de pijn in mijn rechter enkel zit bij diepe squats.

Het zit hem in de tibialis anterior tendon

12864256%2528200x200%2529.jpg

Iemand enig idee hoe dit weg te krijgen?
ik heb gister gemerkt dat zodra ik met mn hakken op een houten 'latje' ga staan en dan siepe squat maak de pijn echt STUKKEN minder is. Ook waneer ik beide knieen tegelijk probeer te buigen om zo voorkant enkel flexibeler te krijgen doet mn rechter voorzijde enkel pijn de tibialis anterior tendon dus.

Ook zie je dan dat mn linker knie een stuk verder voorwaarts gaat dan mijn rechter knie.

Iemand ideeen of hulp ?

Zijn echt al 20 topics over dit probleem ofzo. Enkelmobiliteit bij squat is extreem belangrijk. Voornamelijk je kuit dan. Je tibialis anterior heeft hier niets mee te maken. Je kuitspieren (gastrocnemius, soleus) zijn te kort. Daarvoor beweegt je enkel niet voldoende en ga je vooraan aan de enkel inklemmen. Door een hakverhoging schakel je de kuitspieren gedeeltelijk uit, daarmee dat je dan minder last ondervindt. Ga stretchen man.

Zijn echt al 20 topics over dit probleem ofzo. Enkelmobiliteit bij squat is extreem belangrijk. Voornamelijk je kuit dan. Je tibialis anterior heeft hier niets mee te maken. Je kuitspieren (gastrocnemius, soleus) zijn te kort. Daarvoor beweegt je enkel niet voldoende en ga je vooraan aan de enkel inklemmen. Door een hakverhoging schakel je de kuitspieren gedeeltelijk uit, daarmee dat je dan minder last ondervindt. Ga stretchen man.
Stretchen ben ik al een aantal dagen mee bezig, en ik merk zeker vooruitgang. maar misschien wil ik wel te snel!

Ik pak nu Stretch oefeningen voor Quads, hams, calves, enkels, en hip flexors. Ook pak ik de buitenkan van mijn heupen mee, en de bil 'spier'.

verder doe ik mn warming up setjes squat 'zonder' plankje. maar het lukt me gewoon niet ATG te squatten met gewicht. ik blijf achterover kukelen, en daardoor neig ik met mijn rug weer naar voren.

Vraag: Zou een foam roller mij kunnen helpen?

Welke stretches voor hams pak jij?

Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar, en omdat jij er verstand van hebt zal ik het jou maar vragen! Wat zijn dan de beste oefeningen om de enkel losser te krijgen? Ik rek tot nu toe puur soleus (dit voel ik ontzettend in achilles tendon), maar ik heb niet eens een idee na hoelang je echt merkwaardig verschil zou moeten merken.
Ik rek iedere dag, behalve zondag.

Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar, en omdat jij er verstand van hebt zal ik het jou maar vragen! Wat zijn dan de beste oefeningen om de enkel losser te krijgen? Ik rek tot nu toe puur soleus (dit voel ik ontzettend in achilles tendon), maar ik heb niet eens een idee na hoelang je echt merkwaardig verschil zou moeten merken.
Ik rek iedere dag, behalve zondag.

Een aantal weken zou je er toch mee moeten bezig zijn, 2 keer per dag. Elke keer 4 keer 25-30 seconden aanhouden met daartussen 30 seconden rust.

Een aantal weken zou je er toch mee moeten bezig zijn, 2 keer per dag. Elke keer 4 keer 25-30 seconden aanhouden met daartussen 30 seconden rust.

t*ring, een aantal weken...

Maarja als je al 4 oefeningen doet dan ben ik al een uur bezig per dag. En welke oefeningen voor enkels raad jij aan?

t*ring, een aantal weken...

Maarja als je al 4 oefeningen doet dan ben ik al een uur bezig per dag. En welke oefeningen voor enkels raad jij aan?

Een uur per dag? Gast wat doe je dan van oefeningen?

Dat is het probleem net met veel mensen op dit forum. Ze hebben ergens last van en lezen wat rond op internet. De ene site praat over die oefeningen, de andere site over andere, een forumgebruiker had goede ervaringen met bepaalde oefeningen en een collega op het werk werd beter door nog eens andere oefeningen. Op den duur ben je 15 oefeningen aan het doen waarbij meer dan de helft totaal NIKS met uw specifiek probleem te maken hebben. In het ergste geval doe je foute oefeningen waarmee je het probleem nog verergert.

Ik snap niet dat je met zo'n vragen niet terecht kan bij je therapeut? Ik heb elke dag 4-5 patiënten die kleine zeurende pijntjes hebben en die 1 keer op consultatie komen voor onderzoek en raad bij oefeningen.

Een uur per dag? Gast wat doe je dan van oefeningen?

Dat is het probleem net met veel mensen op dit forum. Ze hebben ergens last van en lezen wat rond op internet. De ene site praat over die oefeningen, de andere site over andere, een forumgebruiker had goede ervaringen met bepaalde oefeningen en een collega op het werk werd beter door nog eens andere oefeningen. Op den duur ben je 15 oefeningen aan het doen waarbij meer dan de helft totaal NIKS met uw specifiek probleem te maken hebben. In het ergste geval doe je foute oefeningen waarmee je het probleem nog verergert.

Ik snap niet dat je met zo'n vragen niet terecht kan bij je therapeut? Ik heb elke dag 4-5 patiënten die kleine zeurende pijntjes hebben en die 1 keer op consultatie komen voor onderzoek en raad bij oefeningen.

nouja, een uur is wel overdreven. Maar 4 oefeningen nemen al gauw 20 minuten in beslag, doe dat 2x per dag zit je richting een uur;)

Tsja, therapeut opzoeken, zo groot is mijn probleem nou ook weer niet. Ik heb wat pijntjes in de linkerknie, vermoedelijk van het squatten.
Ik kan geen fullsquat uitvoeren (parallel wordt hem trouwens ook niet), probeer ik dat wel gebeurt dit er:
-hakken komen van de grond
-ontzettende buttwink
-achterover vallen

+ als ik wel een therapeut wil opzoeken, heb je eerst mn ouders die gaan zeiken en me maar richting de huisarts sturen. Van het kastje naar de muur dus, voordat ik bij een therapeut terechtkom ben ik een halfjaar verder.
En dan heb je nog de kosten die daaraan vast zitten.

nouja, een uur is wel overdreven. Maar 4 oefeningen nemen al gauw 20 minuten in beslag, doe dat 2x per dag zit je richting een uur;)

Tsja, therapeut opzoeken, zo groot is mijn probleem nou ook weer niet. Ik heb wat pijntjes in de linkerknie, vermoedelijk van het squatten.
Ik kan geen fullsquat uitvoeren (parallel wordt hem trouwens ook niet), probeer ik dat wel gebeurt dit er:
-hakken komen van de grond
-ontzettende buttwink
-achterover vallen

+ als ik wel een therapeut wil opzoeken, heb je eerst mn ouders die gaan zeiken en me maar richting de huisarts sturen. Van het kastje naar de muur dus, voordat ik bij een therapeut terechtkom ben ik een halfjaar verder.
En dan heb je nog de kosten die daaraan vast zitten.

Is een probleem met je techniek. Ego thuislaten, gewicht eraf en ga maar eens een poosje met licht gewicht (en dat is geen 60kg) oefenen. Grote kans dat je jezelf in de loop der tijd een verkeerde techniek hebt aangeleerd. Drukken vanuit je tenen en naar binnen draaiende knieën heeft niets met flexibiliteit te maken....

Terug
Naar boven