- Waardering
- 12.366
Ik ben ze juist met een smallere stand uit gaan voeren, oa om dieper te kunnen.
Dit is wat ik uiteindelijk zou willen (qua uitvoering dan)
Hij staat wat breder dan jij heb ik het idee.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben ze juist met een smallere stand uit gaan voeren, oa om dieper te kunnen.
Dit is wat ik uiteindelijk zou willen (qua uitvoering dan)

. Wel een masterclass squaten, en hij hangt net als ik links iets lager. Ergo ik squat even goed als hij
Ik ben idd vooral bezig geweest met hoe recht/schuin ik mijn voeten positioneer. Ik zie veel ervaren lifters zwaar highbar squaten met vrij smalle stand en voeten verbazend vaak recht.Het is niet gek dat je nu nog wat instabiel bent als je net je form hebt aangepast. Je mist momenteel wat kracht in je glutes en adductors, maar schokkend qua zwalken of zwabberen vind ik het niet bepaald.
De 'bredere stance' cue hoor je zo vaak omdat het de makkelijkste optie is, maar persoonlijk vind ik dat 9/10 keer de slechtste oplossing.
Ik zou je voorlopig aanraden je voeten iets meer naar buiten te draaien, waarbij je hak op dezelfde plek blijft.
Oppassen met naar wie je kijkt, want ze staan soms zoals ze staan voor een heel specifieke en soms ook persoonlijke reden.Ik ben idd vooral bezig geweest met hoe recht/schuin ik mijn voeten positioneer. Ik zie veel ervaren lifters zwaar highbar squaten met vrij smalle stand en voeten verbazend vaak recht.
Smal staand voel ik mijn quads beter, breed meer heup. Smal lijkt wel meer moeite te kosten.
In combinatie met welke diepte?Ik zie veel ervaren lifters zwaar highbar squaten met vrij smalle stand en voeten verbazend vaak recht.
Ik sta van nature uit (of er zou al iets in het bekken ofzo niet goed moeten zijn, maar daar heb ik geen kennis van) met mijn linkervoet iets meer naar buiten gedraaid. Moet ik dat dan bij het squatten ook doen?Oppassen met naar wie je kijkt, want ze staan soms zoals ze staan voor een heel specifieke en soms ook persoonlijke reden.
Sommige gewichtheffers, Klokov onder andere, staan met één voet meer naar buiten, zo staan zijn benen. Anderen staan met hun benen in een bepaalde breedte omdat dat voor hen ivm techniek en/of lichaamsverhoudingen werkt, of omdat ze een blessure gehad hebben. Clarence heeft een achtergrond in het gewichtheffen en dat zal zijn manier van squatten beïnvloeden.
De stand kan ook bepaald worden door welke spieren er getraind of juist ontlast moeten worden
Vrij diep, maar vaak vind ik dan dat het lijkt alsof ze onderin veel buttwink hebben en geen chest up. Zal dan wel een vorm zijn die ze zo ontwikkelt hebben en voor hen werkt

Toon eens een voorbeeld van narrow stance atg high bar squats?
Ik denk dat ik nog nooit een sterke squatter met narrow stance heb gezien. Altijd schouderbreedte om tussen de benen te zakken.
Camerabeeld van opzij vertekend het misschien.

Hielen schouderbreedte (ruimte voor de romp om diep te kunnen gaan) en afhankelijk van bouw (flexibiliteit, en lengte en verhoudingen ledematen) de knieën in meer of mindere mate naar buiten, toch?Ik denk dat ik nog nooit een sterke squatter met narrow stance heb gezien. Altijd schouderbreedte om tussen de benen te zakken.
Geen idee, misschien wel, misschien niet.Ik sta van nature uit (of er zou al iets in het bekken ofzo niet goed moeten zijn, maar daar heb ik geen kennis van) met mijn linkervoet iets meer naar buiten gedraaid. Moet ik dat dan bij het squatten ook doen?
We shall seeGeen idee, misschien wel, misschien niet.
Mijn punt was vooral dat mensen die iets in een filmpje doen daar soms een reden voor hebben die op jou niet van toepassing is.
Rond 3.50.
Dacht dat schouderbreed toch al smal genoemd wordt? Volgens mij sta ik ook schouderbreed, of mijn schouders zijn breder dan ik dacht![]()
Ik zou zeggen dieper zakken en je voeten enkel schouderbreedte nu lijkt het daar iets voorbij maar dat kan ook cam positie zijn.Ik wil graag jullie mening. Doel op dit moment is 3x5 120kg te halen, dit is 108kg. Low bar is geen optie (meer). Bvd![]()
Dat was precies iemand waar ik aan dacht waarvan ik juist coaches heb horen zeggen dat hij beter minder smal kan staan, en ik zie bij hem hetzelfde gebeuren als bij jou. 180-200 is ook nog vrij beperkt, misschien wel hierdoor idk.
Schouderbreed zal smal zijn tov sumo squats ofzo. Maar jij staat er nog wat cm binnen lijkt mij, als ik kijk naar buitenkant schouder en buitenkant hielen. Bij de atg pause squats van Clarence en Klokov zie ik die gelijk staan.
Ik heb geen idee wat je moet doen, ik zeg alleen dat sterke squatters meestal breder dan jij staan en ik zou zelf binnen schouderbreedte smal noemen en erbuiten breed.
Voor squats rond parallel/pl standaard maakt het denk ik niet uit maar atg wordt het moeilijker denk ik. En de meeste lifters zelfs highbar en zelfs voor gewichtheffen gaan niet echt atg zoals jij wilt/probeert.
Toshiki is denk ik een goed voorbeeld van wat breder dan schouderbreedte staan. Zoals hij staat zou ik ook weer niet proberen voor atg.
Het zijn maar net een paar cm erbinnen of erbuiten. Wellicht dat je het met de stand van je voeten ook kunt bereiken idk.
Ik denk dat dit nog over een ouder filmpje gaat. Op de laatste sta ik smaller en ga dieper. Bovenbenen raken kuiten net aan. Ik brace altijd gedurende de hele rep en activeer de posterior chainIk zou zeggen dieper zakken en je voeten enkel schouderbreedte nu lijkt het daar iets voorbij maar dat kan ook cam positie zijn.
De snelheid ziet er goed uit. Ik zie niet of je braced voordat je zakt.

Ahhhh okay die heb ik dan over het hoofd gezien.Ik denk dat dit nog over een ouder filmpje gaat. Op de laatste sta ik smaller en ga dieper. Bovenbenen raken kuiten net aan.
Exact hetzelfde wat ik dacht. Niks op aan te merken en anders is het miereneuken. Enige wat ik zelf prettiger vind is een hoger tempo. Voor hypertrofie is dat wellicht effectiever, kracht niet perse.Foutloos.
En als iemand wat loopt te b**chen dan is het enigste wellicht tempo tussen de reps.