XXL Nutrition

Squaten vs

pasta saus

Ripped Bodybuilder
Waardering
484
Lengte
1m88
Massa
72kg
Vetpercentage
14%
Hoi, ik vol nu 2 weken lang dit schema:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...or-startende-kinderen-tieners-vrouwen-148533/ (ik wissel oefeningen soms af met machines, ook train ik 2x per week mn abs).

Nu wilde ik sinds deze week squaten ipv kniebuigingen met dumbbells, dus ik een begeleider vragen of hij commentaar wilde geven op mijn squat techniek. Ik had al wel rippetoe's squat filmpje gekeken maar meer ook niet.

Gek genoeg zei hij dat ik het totaal anders moest doen (dan bij rippetoe): voeten niet naar buiten, benen minder ver uit elkaar en ik moest niet echt diep, iig veel minder dan bij rippetoe. Dit alles was op de Smith.

Nouja, ik deed het noch steeds verkeerd en kon beter een machine gebruiken voor m'n benen. "Bovendien is de squat voor een gevorderder fitnisser". De machine lijkt een beetje hierop http://www.youtube.com/watch?v=Yt7pYIjEFo4

Ook zei hij dat ik in het begin beter met machines kan trainen dan met gewichten. Het is veiliger en ik kan de oefeningen bijna niet fout uitvoeren.
Verder vind ik de machines stiekem wel leuker om te gebruiken :X.

Dus wat vinden jullie. Advies van de instructeur opvolgen of niet?

P.S

Volgens hem hoef ik ook geen lichtere setjes te doen als 'warming up'.
Kan ik dus gewoon met het gewicht waarmee ik net 10x haal gelijk beginnen zonder blessures te krijgen?

Squats makes the beast.

gewoon lekker diep squaten niet te veel naar instructeurs luisteren, machines zo veel mogelijk ontwijken

ik zou toch beginnen met squatten.

en over die warm-up setjes, zou ik ze toch licht pakken, het noemt niets voor niets opwarm setjes, het zorgt ervoor dat je spieren opgewarmt zijn zodat je minder kans hebt op blessures, dus warm-up setjes even zwaar als een werksetje nemen is zinloos ;)

PRECIES het tegenovergestelde doen van wat je instructeur zegt en het komt goed. Misschien heeft hij gezegd dat je je rug recht moet houden, dan zou dat het enige zijn dat klopt. Succes.

belangrijkste is holle rug, met je hoofd hoog genoeg kijken, en gwn lekker diep squatten, dan komt alles goed, ik persoonlijk heb het gevoel dat de benen zich wel automatisch goed zetten ;) gwn niet te smal of te breed

Zeker niet omhoog gaan kijken maar gewoon een paar meter voor je op de grond. Hoofd omhoog betekend alleen maar een verzwakking van de erector en minder hip drive.

Wat benen aangaat ben ik het met je eens. Pak de meest natuurlijk aanvoelende stand

Geloof me. Als je eenmaal de smaak goed te pakken hebt van losse gewichten...
Ik heb toch al een aantal sportscholen gezien, en pas één goede instructeur. Mijn ervaring is dat 95% licht mongloïde is.
Gewoon filmpjes kijken op youtube. En dan wel professionele filmpjes niet jan lul van 3 hoog achter die het effe wil vertellen..

Squat-600x3551.jpg

DUS: Squatten. Een training niet gesquat is een training niet getraind. ;)

Zeker niet omhoog gaan kijken maar gewoon een paar meter voor je op de grond. Hoofd omhoog betekend alleen maar een verzwakking van de erector en minder hip drive.

Wat benen aangaat ben ik het met je eens. Pak de meest natuurlijk aanvoelende stand

In die filmpjes van so you think you can squat van elitefts werd wel gezegd dat je je hoofd hoog moest houden, niet naar beneden kijken.

• Topic Starter Topic Starter
Owja, ik kan lunges toch prima vervangen met nog een keer squats?
En als ik morgen ga squaten, moet ik dan het squat rek nemen of de smith?

---------- Toegevoegd om 20:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:20 ----------

Geloof me. Als je eenmaal de smaak goed te pakken hebt van losse gewichten...
Ik heb toch al een aantal sportscholen gezien, en pas één goede instructeur. Mijn ervaring is dat 95% licht mongloïde is.
Gewoon filmpjes kijken op youtube. En dan wel professionele filmpjes niet jan lul van 3 hoog achter die het effe wil vertellen..

Squat-600x3551.jpg

DUS: Squatten. Een training niet gesquat is een training niet getraind. ;)
Hehe, ik mocht niet verder dan stap 2. :D
Én ik mocht m'n knieën niet over m'n tenen wat hier dus duidelijk wel gebeurd. :P

Laatst bewerkt:
In die filmpjes van so you think you can squat van elitefts werd wel gezegd dat je je hoofd hoog moest houden, niet naar beneden kijken.

Check de filmpjes van Ripptoe (staan volgens mij ondertussen allemaal ook ergens op het forum)

Gewoon goed je techniek goed in de gaten houden en af en toe filmen om het vanaf de zeikant te bekijken.

wel als je niet verder mag dan stap 2 gebruik je niet veel van je beenspieren.

Ik zou ook los squatten omdat je dan toch nog wat nadruk legt op andere spieren.

En over dat hoofd kun je hier zien in dit filmpje vanaf 5:20 hij geeft een aantal redenen waarom je omhoog moet kijken ;)

http://www.youtube.com/watch?v=EkF9QD7oCIA

Owja, ik kan lunges toch prima vervangen met nog een keer squats?
En als ik morgen ga squaten, moet ik dan het squat rek nemen of de smith?

---------- Toegevoegd om 20:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:20 ----------

Hehe, ik mocht niet verder dan stap 2. :D
Én ik mocht m'n knieën niet over m'n tenen wat hier dus duidelijk wel gebeurd. :P

Squatrack, plaatje geeft tevens in mijn mening een goede diepte aan, squat zelf ook nooit veel dieper.

Squatten zoals Mark Rippetoe uitlegt, niet doen wat die p*ssy instructeur je probeert wijs te maken.

Toen ik begon met squaten kreeg ik ook gezeur van p*ssy instructeurs, gewoon squaten they will see it makes you strongboy!

Terug
Naar boven