AndroidHealthClinic

Squats, Guns & Ammo: EQ's Log

Bezoekers in dit topic

Ziet er goed uit, succes!
 
Voor de off dagen staat het volgende op de planning:

Dinsdag/Donderdag
Grip/Onderarm Circuit:
- Thor’s Hammer
- Front Lever
- Rear Lever
- Wrist Curl
- Reverse Wrist Curl
- Crush Grip
- Extensor Bands
en evt. nog wat cardio

Weekend
GPP werkzaamheden met de zandzak:
- Overhead
- Shoulder
- en Bearhug walks

Dit alles op relatief lage intensiteit; ga waarschijnlijk gewoon wekelijks het volume iets opvoeren eerst.
 
Ik ben 't ff kwijt, hoe gingen front en rear levers bij grip/onderarm?
 
Ik ben 't ff kwijt, hoe gingen front en rear levers bij grip/onderarm?

John Brookfield zei:
Start by getting a six-pound sledge hammer with a handle of regular length. You can do this exercise standing up, or you can do it with your elbows on a bench. Start by grasping the end of the sledge hammer, holding it vertically with the head toward the ground. From here, lever the hammer to the vertical position by cocking or flexing your wrist back toward your face. Be sure to use only your wrist to lever the hammer. Do not use your arm. In fact, take great care not to even move your arm at all throughout the exercise; simply lever the hammer from vertical to horizontal moving nothing but your wrist.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

misschien niet de duidelijkste uitleg maar you get the point I guess?
 
EQ wat heb je nog uit je Sheiko experiment gehaald qua progressie ?
 
ziet er allemaal erg leuk uit Polle! nogmaals veel succoïtus!
 
EQ wat heb je nog uit je Sheiko experiment gehaald qua progressie ?

Ik meen de eerste keer +/- 10 kilo op mn 1RM flat bench (ca. 10% winst dus). En de tweede keer incline bench 70 5RM naar 82 3RM (ook weer ruim 10% dus).

Voor de squats en deads beviel de methode echter niet zo goed.
 
doe je je squats trouwens low of high bar?
 
Ik meen de eerste keer +/- 10 kilo op mn 1RM flat bench (ca. 10% winst dus). En de tweede keer incline bench 70 5RM naar 82 3RM (ook weer ruim 10% dus).

Voor de squats en deads beviel de methode echter niet zo goed.

Bij mij heeft heeft het high volume/high frequency benchen vooral veel impact op mijn triceps (maar ik doe dan ook veel board-werk en narrow bench en zo in plaats van altijd alleen maar regular bench) : 2 weken geleden deed ik 5 reps met 145kg narrow grip bench (30cm greep), dat is zowat 20kg meer dan aan het begin van het academiejaar
 
Ik doe ze waar-de-bar-het-lekkerste-ligt-bar :D Niet superlaag, maar zeker niet hoog. Wat de diepte betreft; ik zak meestal tot net iets lager dan parallel. Zerchers en front squats doe ik wel altijd full/ATTG.

Bij mij heeft heeft het high volume/high frequency benchen vooral veel impact op mijn triceps (maar ik doe dan ook veel board-werk en narrow bench en zo in plaats van altijd alleen maar regular bench) : 2 weken geleden deed ik 5 reps met 145kg narrow grip bench (30cm greep), dat is zowat 20kg meer dan aan het begin van het academiejaar

degelijke progressie dan :thumbs:
 
07-05-'07

Zercher Squat:
5 x 60
4 x 70
3 x 80
2 x 90
1 x 95
5 x 5 x 100

Overhead Press:
5 x 25
4 x 30
3 x 30
2 x 35
1 x 40
5 x 5 x 40

Power Clean:
5 x 40
4 x 45
3 x 50
2 x 55
1 x 60
5 x 5 x 65

Incline DB Curl:
20RP x 14 (8+7+5)

Side Raise:
21RP x 12 (8+7+6)


Comments:
Zo, de eerste training er weer opzitten. Dat gaat gegarandeerd spierpijn in mn LB opleveren tot en met woensdag! De squats en cleans vielen conditioneel best zwaar. Genoeg ruimte voor progressie hier op de komende tijd dus nog.

De presses waren iets te licht gekozen denk ik. Maar beter iets conservatief beginnen, dan snal vastlopen.

Nu de voeding nog enigszins op orde krijgen...
 
Zo, de eerste training er weer opzitten. Dat gaat gegarandeerd spierpijn in mn LB opleveren tot en met woensdag! De squats en cleans vielen conditioneel best zwaar. Genoeg ruimte voor progressie hier op de komende tijd dus nog.

De presses waren iets te licht gekozen denk ik. Maar beter iets conservatief beginnen, dan snal vastlopen.

Nu de voeding nog enigszins op orde krijgen...

Inderdaad, beter te licht dan te zwaar beginnen. Best wel zwaar begonnen op de zerchers, neen?

-Mehdi.
 
Waarom de powercleans niet als eerste oefening?
 
Best wel zwaar begonnen op de zerchers, neen?

Ja, misschien toch wel ja. Mijn 1RM staat/stond op 130 kilo, maar dat is alweer een tijdje geleden. Ik denk dat ik wel nog de nodige progressie kan maken op de 5x5 setjes. Zeker als mijn werkcapaciteit weer omhoog gaat door consequent te trainen.

Waarom de powercleans niet als eerste oefening?

Omdat pulls de laagste prioriteit hebben momenteel. Ik weet dat explosieve lifts ideaal gezien aan het begin van de training gedaan worden, maar op dit moment is het duidelijk mijn werkcapaciteit die de belemmerende factor is.
 
Waarom de powercleans niet als eerste oefening?

ik veronderstel dat de nadruk ligt op algemene kracht, met powercleans slechts als additionele power development.

Zo doe ik het althans.

-Mehdi.
 
paddos;1936443Best wel zwaar begonnen op de zerchers zei:
Ja, misschien toch wel ja. Mijn 1RM staat/stond op 130 kilo, maar dat is alweer een tijdje geleden. Ik denk dat ik wel nog de nodige progressie kan maken op de 5x5 setjes. Zeker als mijn werkcapaciteit weer omhoog gaat door consequent te trainen.

't was wel afzien dan die 5x5 zerchers? ;-)

-Mehdi.
 
lekkere training kerel!
 
Back
Naar boven