Fitness Seller

Stam-X log

Bezoekers in dit topic

Zondag 4 maart 2007

- CoC 2 x 5 x #1
- extensions 1 x 20 x postelastiek 1 cm dubbel
- CoC 3 x 3 x #2
- extensions 2 x 10 x postelastiek 2 cm dubbel
- CoC 2 x 10 x # 1
- CoC 1 x 25 x T

- Stretching
 
Toch nog even een lekkere grip training gedaan, netjes :thumbs:
 
He, ouwe gripper! Hoe is het nu met je rug? Geen last gehad van je training van zaterdag?
 
He, ouwe gripper! Hoe is het nu met je rug? Geen last gehad van je training van zaterdag?

Ja je mot wat !

Rug is nog een beetje gevoelig (maar dat is ie altijd wel een beetje :D )
Vanavond nog even masseren en morgen nog even kraken en dan kan ik er weer tegen ! ;)
 
nice gripwerk, ben zelf ook kort begonnen met de #2, heb em bijna dat kreng. zie dat je hetzelfde doet voor links en rechts, weinig verschil in kracht tussen handen?
 
nice gripwerk, ben zelf ook kort begonnen met de #2, heb em bijna dat kreng. zie dat je hetzelfde doet voor links en rechts, weinig verschil in kracht tussen handen?

Links is toch iets slapper, beetje smokkelen dus ;)
 
ja ik dacht al, is bij mij ook zo ondanks dat ik linkshandig ben, scheelt een klein beetje, maar is meer omdat de veer op een bepaalde manier gewonden is.
 
ja ik dacht al, is bij mij ook zo ondanks dat ik linkshandig ben, scheelt een klein beetje, maar is meer omdat de veer op een bepaalde manier gewonden is.

Dat snap ik niet ???

Wel glijdt ie soms in mijn hand waardoor de beide uiteinden van elkaar af gewegen in plaats van tegen elkaar aan...
 
bedoel je dat het uiteinde bij de linkerhand soms wat naar binnen draait? Dat heb ik wel eens en dan gaat die moeilijker dicht. Leg de gripper maar in beide handen, recht draait de veer van boven naar beneden en links van beneden naar boven, rechts ligt dieper in de hand.
 
Maandag 5 maart 2007

kogelstoten, lichte kogel 5 kg
- 6 worpen uit stand; 12-12,5 m
- 6 worpen aanhinken;12,5-13 m

Weight for Distance 12,5 kg
- 7 worpen; 15 - 16 m

Niet slecht na mijn blessure !, wel wat stijve heupen...
 
Gisterenavond naar de sportmasseur geweest.

Heb voor BuildertjeB nog wat navraag gedaan.

Inderdaad moet je een spierscheurtje met rust houden.
Dit geldt voor de zogenaamde ontstekingsfase.
Dat duurt zo'n 24 tot 36 en verschilt per persoon. (IJS !)
Daarna wil het lichaam zich weer herstellen, door het afzetten van calcium wordt het scheurtje stijf en dat wil je niet. Door massage breng je je stofwisseling door doorbloeding omhoog waardoor de afvalstoffen sneller worden afgevoerd en je sneller hersteld.

Zoiets heb ik ervan begrepen, maar ook ik ben er niet op afgestudeerd :D

Vanmorgen ook naar de chriropractor geweest, SI-gewricht zit nu weer goed :) (mensen ervaring mee ?)

Ben benieuwd hoe ik het er vanavond vanaf zal brengen in de gym !
 
Vanmorgen ook naar de chriropractor geweest, SI-gewricht zit nu weer goed :) (mensen ervaring mee ?)

Ben benieuwd hoe ik het er vanavond vanaf zal brengen in de gym !


Nope, Hij is de monteur en ik ben de machine. Hij moet zorgen dat de machine werkt maar ik hoef niet te weten hoe :D

Wat ga je vanavond trainen en ga je nog wel een beetje rustig aan doen?
 
Nope, Hij is de monteur en ik ben de machine. Hij moet zorgen dat de machine werkt maar ik hoef niet te weten hoe :D

Wat ga je vanavond trainen en ga je nog wel een beetje rustig aan doen?

Ik zit te denken aan een combi van voorslaan dan frontsquat en pushpress, misschien nog wat bankdrukken en lockouts. In ieder geval geen zware deads of fullsquats......

Ik vind het toch altijd wel interessant hoe de machine werkt hoor !
 
Ik zit te denken aan een combi van voorslaan dan frontsquat en pushpress, misschien nog wat bankdrukken en lockouts. In ieder geval geen zware deads of fullsquats......

Ik vind het toch altijd wel interessant hoe de machine werkt hoor !

Ik zou idd nog maar even voorzichtig zijn met deads en squats want je bent toch al aardig snel hersteld maar je weet natuurlijk niet of het echt helemaal over is. En we kunnen je niet missen met de wedstrijden natuurlijk. ;)
 
Ik zou idd nog maar even voorzichtig zijn met deads en squats want je bent toch al aardig snel hersteld maar je weet natuurlijk niet of het echt helemaal over is. En we kunnen je niet missen met de wedstrijden natuurlijk. ;)

Thanx Brother !
 
Mwah ik heb ook wel eens last gehad van me Si gewricht, vaak als ik last heb van me rug ofzo dan zit het ook daar. Ik heb ook een lange tijd het gevoel gehad dat daar speling opzat op dat gewricht. Heb het nu nooit meer in die mate dat ik er een training om moet schrappen, sterker nog, als ik iets last heb, knap ik van een zware training altijd op.

Ik rek het veel, o.a door veel liggend en zitten de piriformis te stretchen. Dat helpt echt heel goed. (o.a. datgene wat ik je toen in Schiedam ook vertelde qua stretchen)

Op veel kracht sites (oa elitefts) kom je problemen en oplossingen voor het si gewricht tegen, zoek op die site maar eens op si joint of sacro-iliacaal joint. Dan komt er al een hoop naar boven.

succes!
 
Mwah ik heb ook wel eens last gehad van me Si gewricht, vaak als ik last heb van me rug ofzo dan zit het ook daar. Ik heb ook een lange tijd het gevoel gehad dat daar speling opzat op dat gewricht. Heb het nu nooit meer in die mate dat ik er een training om moet schrappen, sterker nog, als ik iets last heb, knap ik van een zware training altijd op.

Ik rek het veel, o.a door veel liggend en zitten de piriformis te stretchen. Dat helpt echt heel goed. (o.a. datgene wat ik je toen in Schiedam ook vertelde qua stretchen)

Op veel kracht sites (oa elitefts) kom je problemen en oplossingen voor het si gewricht tegen, zoek op die site maar eens op si joint of sacro-iliacaal joint. Dan komt er al een hoop naar boven.

succes!

Thanx Barry !

Ik train eigelijk altijd zonder riem, zou het een overweging waard zijn om deze toch te gebruiken ?
 
Dinsdag 6 maart 2007

- Home-trainer, stand 6 t/m 18, iedere twee minuten zwaarder
HEAVY en lekker pomp in de bovenbenen !

- Leg extensions/Leg curl, iedere 3 x 15, 30 sec rust

- Jumping Squats (afwisselend 1/4 back/ full front) 5 x 8 x 50 kg
Soort van experiment voor explosiviteit (+ ontzien van onderrug) ;)

- Superset LegPress/toe raise 4 x 15 x 100 kg

- Hyperextensions 3 x 12

- Incline Bench
2 x 15 x 60 kg
1 x 10 x 80
3 x 6 x 90 (met stop)

- Small Grip bench
5 x 6 x 80 kg (explosief met stop)

- Ab roller 3 x 15

- Stretching

Rustig aan getrained, en geheel pijnloos :)
 
Thanx Barry !

Ik train eigelijk altijd zonder riem, zou het een overweging waard zijn om deze toch te gebruiken ?

Is zeker het overwegen waard! Normaal trainde ik ook altijd zonder riem maar sinds een jaar met riem. Zeker in je zwaardere sets kan je er profijt van hebben. Je moet hem natuurlijk alleen gebruiken op de momenten dat het echt nodig is (vanaf 70-80% van je max) en niet zoals die fitnessboys als je je biceps aan het trainen bent met 10kg. :D
 
Back
Naar boven