AndroidHealthClinic

Stapje verder na 20kg gewichtsverlies - feedback

SaschaZ

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
82kg
Hallo iedereen,

Ben hier nieuw, hoewel ik het forum wel al lang kende. Korte schets van de situatie. Ben 24, 1.80m groot en weeg momenteel schommelend rond de 81kg. Vetpercentage zit volgens mij rond de 15-17%.

Begin dit jaar woog ik 99kg en was mezelf dingen aan het wijsmaken tot ik tot het heldere inzicht kwam en er wat aan ging doen. Begon allemaal ok, tot ik echt op mijn voeding ging letten. Met bovenstaande dus als resultaat. Ik had in het verleden wel on and off getrained.. maar nooit zoals nu.

Alleen wil ik het dus nu nog een stapje verder nemen..

Bijkomende info:
Zit minimaal 5x per week in de gym. Begin elke training met 5-10 mins opwarming dan ongeveer uurtje kracht training, tegenwoordig met pyramide sets en dan sluit ik af met 40 mins cardio. Ook doe ik er nog geregeld buik bij en stretch ik regelmatig.

Als supplements gebruik ik momenteel:

Protein: Dymatize Elite Isolate shake
Fatburner: Clenbutrx
Pre workout: Hemo Rage

Daily schedule:

7.30: opstaan - halve liter water op nuchtere maag + fatburner
8.05: ontbijt: 50-70gr brinta + handvol bosbessen + 70gr protein + 350ml water
10.00: +- 150gr kip + varia aan groenten
12.30-13.00: 200 gr kip + varia aan groenten
15.45: proteinshake - 70gr
17.30: preworkout + fatburner
19.45-20.00: proteinshake - 70gr
22.00: afhankelijk van de zin ofwel kip met groenten of protein shake voor 75gr

Door de dag drink ik makkelijk 2l water alsook tijdens de training.

Enige waar ik moet op letten is dat men slack dagen in het weekend iets minder dooreet.

Graag had ik wat feedback gehad over zowel manier waarop ik train en of ik eventueel meer KH zou eten ja of nee. Voel me absoluut niet futloos of energieloos. Train hard en maak nog steeds mooi progress qua kracht.

Thx in advance!

ok paar dingen:
1) Heb je een link naar die fatburner?
2) 7.30 sta je op, dan moet je niet een halv uur niks eten maar gewoon meteen je whey shake nemen en daarna onbijten. Wachten is onzin.
3) 70gram whey smorgens is onzin. Neem 40gram. Geld ook voor de andere momenten waarop je een shake pakt. 40gram=genoeg
Ontbijt is voor de rest prima!
4) tsja, je eet inderdaad wel erg weinig koolhydraten. Reken eens uit hoeveel kcal je op het moment eet. Ik denk dat je misschien maar op 1500kcal zit en dat is TE WEINIG. daarvan val je alleen maar minder snel af. Denk dat je sowieso voor en na de training wat KH kan eten, bijv bij beide maaltijden 50gram rijst of pasta. Rustig aan iets meer eten om te kijken hoe het bevalt.

Enneh, hoe lang gebruik je die fatburner al? Je kan zoiets beter niet aan een stuk door gebruiken!

Daarnaast, je bent -minimaal- 5 dagen in de week in de gym? Hoe ziet je trainingschema er precies uit? Ik ben bang dat je overtrained en daardoor slecht hersteld en groeit.
Vind zelf 4 dagen krachttraining het maximum!

• Topic Starter Topic Starter
Thx voor het vlugge antwoord alvast.

1) hier is de link: [Link niet meer beschikbaar]
2) ik wacht gewoon even met eten omdat ik zo even de fatburner de tijd geef zich in te werken en de whey maakt deel uit van de 'smoothie' die ik maak, geen goed idee?
3) ik neem zoveel protein omdat ik dacht dat het nodig was zoveel protein binnen te krijgen voor massabehoud.. maar ik sta zeker open voor feedback kritiek hoor :)
4) ik zal de exacte kcals dadeljik ff uitrekenen. Ivm KH, mij is er altijd gezegd geweest dat je best savonds geen KH eet, zeker niet als je wil afvallen. Daarom dat ik dit ook zo doe I guess. Ga proberen idd beetje meer te eten.

Schema ziet er alsvolgt uit:

Dag 1: Armen + schouders (3 oefeningen elk)
Dag 2: Benen
Dag 3: Rug + max 2 tricep oefeningen
Dag 4: Borst + max 2 bicep oefeningen
Dag 5: rust
Repeat.

Ivm fatburner, ik zit gewoon aan dit potje bezig, daarvoor maand niets van weightloss supplements gebruikt. Pre workout net hetzelfde enkel zaten daar maar 2 weken tussen. Probeer toch altijd break tussen 2 pre workout supplements in te lassen en deze toch ook genoeg te varieren.

Anything you want to add, please say so.. want wil er gewoon voor gaan, sta voor veel open momenteel :)

je kan met je whey best een smoothie maken, maar in een keer 70gram snelle eiwitten binnenkrijgen is niet ideaal. Dus schroef het terug naar 40gram.
Daarnaast heb je standaard 3 keer whey shake in je schema. Maak er bv smorgens van en voor (of na) het trainen van. Zoveel eiwitten uit een shake is verre van ideaal, vervang die shake van 15.45 voor een blik tonijn met salade oid.

Koolhydraten heb je vooral nodig rondom je training. Voor je training voor energie, na de training voor herstel. Ik denk dat het verstandig is dus dan rijst of pasta te eten. Je krijgt nu simpelweg te weinig kcal binnen. Reken het maar eens uit in excel hoevel kcal je nu precies eet, ik weet zeker dat het te weinig is.

Kan je de oefeningen nog eens erbij zetten bij je trainingschema? Daarnaast vind ik je schema sowieso slecht. Als je dag 3 triceps doet, is het dom om op dag 4 borst te trainen (aangezien je bij borst ook zwaar je triceps belast). Hetzelfde geld voor dag 3 rug en dan dag 4 biceps (je biceps zijn dan al beschadigd van dag 3).
Probeer eens een wat meer logische split of een fullbody.

bv:
ma:rug/biceps
di: borst/triceps
wo: rust
do: benen+buik
vrij: schouders(remember, voorkant, zijkant en achterkant schouder!) +trapezius

Baksteen, thanks voor je hulp so far. Ja klinkt wel logisch wat je zegt ivm trainingen.

Borst:
Bench - incline flies - incline dumbbell press en een afwisselende oefening telkens + als afsluit nog beetje pompen
Biceps:
dumbbell curl, hammer, reverse curl? (met palm naar beneden - stuk onderarm meetrainen)
Rug:
pullups - deadlift - back row - afwisselende oefening
Tricep:
cable push down - single hand isolate met cable - closer grip press op bench
Benen:
Squat, lunges, side lunges, legcurl - kuiten

Heb bijgevoegd ook even wat ik vandaag meehad op het werk qua eten en wat ik nog verwacht te eten vandaag.

Bedankt alsvast voor de hulp, word er al wijzer uit, keep on going please, im here to learn.

Bijlagen

Op dit voedingsschema ga je wel vet blijven verliezen, maar je eet veel te weinig koolhydraten om anabool te blijven. Ik denk dat er veel mensen zijn, die zich met jouw voedingspatroon en trainingsritme futloos zouden voelen.

Dus, zoals baksteen123 het zegt voor en na je training zeker koolhydraten eten.

Nu eet je enkel 's morgens koolhydraten in de vorm van Brinta. Ook groenten bevatten carbs, maar te weinig. Op dagen dat je geen krachttraining doet, cycle je je carbs het best. Hiermee wil ik zeggen dat je niet steeds op dezelfde tijdstippen koolhydraten moet eten. De ene keer eet je bv. 's morgens geen koolhydraten, maar pas je tweede maaltijd. Zo "verras" je telkens je metabolisme. Op niet trainingsdagen eet je in jouw geval best slechts 2 maal koolhydraten per dag. Vermijd ook na 20u nog carbs te eten.

Goede vormen van carbs zijn: volkoren brood, rijst en pasta. Vermijd wit brood, witte rijst en gewone pasta. Hun glycemische index is te hoog voor jouw doelen, nl. cutten.

Je trainingsschema is niet goed, lees je beter in, lees de stickies en probeer uit wat voor jou het beste werkt. Full Body of Rippetoe zijn opties.

Ik vind het wel leuk dat iemand die voldoende energie heeft adviezen krijgt om vooral meer KH te nemen....

Ik vind het wel leuk dat iemand die voldoende energie heeft adviezen krijgt om vooral meer KH te nemen....

Tja, hij vraagt of hij meer Kh moet eten?

Voedingsschema al eens bekeken van hem, hij eet er nu quasi geen... .

Vind jij dan dat hij het gewoon zo moeten houden dan? Als ik jou lichaamsgewicht zie, zou het me sterk verbazen dat jij enkel 70 gr Brinta zou eten 's morgens en voor de rest groentjes?

bedankt iedereen voor de reacties. Ik begrijp inderdaad dat ik iets te weinig KH eet. Ik hoef dit misschien niet zo zeer voor energie te doen.. maar eerder om gewoon een deftig gevulde dag te hebben aan voeding.

Probeer nu momenteel dit:

Ontbijt:
35gr Protein
75gr bosbessen
50gr brinta
350 ml melk

10h:
150gr kip (of tonijn of gewoon mager vlees)
150-200gr varia aan groenten
75-100gr volkorenbrood

12.30
200gr kip
150-200gr varia aan groenten
75-100gr volkorenbrood

16.00
35gr Protein
35gr Brinta

20.00-20.30
150gr kip
150gr varia groenten

22.00
handje vol walnoten (neem aan rond de 75gr)

Vraag me nu af of dit iets beter is, zo krijg ik dagelijks toch wel wat meer Kcals binnen. Denkik dat ik zeker niet echt eiwit waarde verlies tegenover mijn eerste programma aangezien dat misschien wat overkill is.

Ik weet trouwens dat het beter zou zijn volkoren pasta te eten, of zilvervliesrijst. Dit zal ik ook eten in plaats van volkorenbrood. Alleen nu ff thuis geen rijst. Dit weekend winkelen.

Ook heb ik ff trainings schema aangepast naar 4day split met rustdagen enzo.

Thx again en misschien nog opmerkingen?

miss wat kwark voor t slapen?

Misschien domme vraag, maar kwark is dat ongeveer hetzelfde als gewoon magere yoghurt? Want ik ben belgisch en moet eerlijk zeggen, kwark is hier echt echt zo ingeburgerd dat ik meteen weet waarover je het hebt..

En dan nog een bijkomend vraagje, waarom die kwark juist voor het slapen gaan?

Thx

platte kaas heet dat in belgie geloof ik, natuurlijk wel die magere, naturel pakken

Misschien domme vraag, maar kwark is dat ongeveer hetzelfde als gewoon magere yoghurt? Want ik ben belgisch en moet eerlijk zeggen, kwark is hier echt echt zo ingeburgerd dat ik meteen weet waarover je het hebt..

En dan nog een bijkomend vraagje, waarom die kwark juist voor het slapen gaan?

Thx
nee...
Richtlijn voor voedingswaarden van de kwark die wij BB'ers eten:
per 100gram:
8-12gram eiwit
2-5gram koolhydraten (wil je natuurlijk zo laag mogelijk!)
0-1 gram vet

is gewoon magere kwark (platte kaas in belgie idd)

Ok, wederom bedankt voor de pointers, zal bij mijn walnoten dit weekend dan ook nog even wat platte kaas gaan halen.

Zou normaalgezien rond de 2100-2000 Kcals zitten.. Neem aan dat dit wat beter in de richting is?

grtjs

prima. Gewoon dat schema volhouden en aan de hand van de spiegel en weegschaal aanpassen (meer of minder eten en of cardio..) indien nodig.

Kan handig zijn om met een meetlint maten van jezelf op te nemen. Bv arm ontrek bij de biceps (gespannen, bovenbenen, taille, borst). Vooral buik omtrek is handig om nauwkeurig bij te houden

ok paar dingen:
1) Heb je een link naar die fatburner?
2) 7.30 sta je op, dan moet je niet een halv uur niks eten maar gewoon meteen je whey shake nemen en daarna onbijten. Wachten is onzin.
3) 70gram whey smorgens is onzin. Neem 40gram. Geld ook voor de andere momenten waarop je een shake pakt. 40gram=genoeg
Ontbijt is voor de rest prima!
4) tsja, je eet inderdaad wel erg weinig koolhydraten. Reken eens uit hoeveel kcal je op het moment eet. Ik denk dat je misschien maar op 1500kcal zit en dat is TE WEINIG. daarvan val je alleen maar minder snel af. Denk dat je sowieso voor en na de training wat KH kan eten, bijv bij beide maaltijden 50gram rijst of pasta. Rustig aan iets meer eten om te kijken hoe het bevalt.

Enneh, hoe lang gebruik je die fatburner al? Je kan zoiets beter niet aan een stuk door gebruiken!

Daarnaast, je bent -minimaal- 5 dagen in de week in de gym? Hoe ziet je trainingschema er precies uit? Ik ben bang dat je overtrained en daardoor slecht hersteld en groeit.
Vind zelf 4 dagen krachttraining het maximum!

uberhaupt shakes als maaltijdvervanger? het zijn supplementen :(!
Ontbijt stevig en bouw het langzaam af op de dag. Fatburner vaker na een maaltijd nemen. (soms maagzuur problemen bij sommige mensen)

Dus je raad me aan om smorgens sneller te ontbijten, en dan die fatburner derna pas te nemen? Dacht dat het gewoon sneller werd opgenomen in men lichaam als ik het op nuchtere maag nam. Moet hierbij wel zeggen dat ik geen last heb van maagzuur of iets dergelijks.

En je hebt gelijk het is en blijft een supplement. Maar ik zit nu al elke dag 3 potjes eten mee te nemen naar het werk. Die shake rond 16.00h maakt het toch makkelijk om nog wat extra proteins binnen te krijgen.

Hey,

Ja inderdaad, die kwark ben ik nu reeds sinds maandag ook aant eten.

Laatste avondmaal is dan nu eigenlijk 50gr walnoten en 100 tot 120gr kwark.
Vroeger toen ik heel klein was, at ik dat altjid met suiker.. vind het nu zelfs enorm lekker, gewoon standaard, mager en zonder suiker.. jeez how times have changed :D

Terug
Naar boven