blockhead
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 11%
Na een lange tijd 'lurken' op dit forum, durf ik het nu aan om mijn eerste eigen vraag te stellen
Here we go!
Een klein beetje achtergrond… voor de liefhebbers:
Ik weeg nu terug ongeveer weer evenveel als twee jaar geleden (74 kg). Mijn fysiek is uiteraard wel behoorlijk veranderd. Het 'probleem' is nu echter dat ik met kleren aan eerder 'breed' (zelfs dik) lijk (schouders, bovenarmen en rug zijn fors gegroeid).
Wat ik écht wil, is een mooi gedefinieerde borst, goed zichtbare en harde buikspieren en eigenlijk een iets minder brede rug. In ieder geval niet breder dan nu.
Mijn vraag daarom: is het al tijd om te gaan 'cutter' (ik lees hierover allerlei wilde verhalen) of moet ik nog even doorbijten en zwaarder worden en veel eten? En zo ja, hoe doe ik dat dan best? Ik lees zoveel tegenstrijdige adviezen op het internet dat ik even het noorden kwijt ben. Ik wil geen borst- of armspieren kwijtspelen door minder te gaan eten. En kan ik gewoon even hard blijven trainen tijdens het cutter?
Mijn borst blijft altijd een beetje achter. Is het een dom idee om tijdens het cutten enkel te focussen op de borst (en cardio) en de andere spieren 'even zo te laten'? Die train ik trouwens sowieso nog tijdens de crossfit.
Veel vragen van een (nog steeds) beginner. Ik hoop wat nieuwe inzichten te krijgen
Bedankt!
Here we go!Een klein beetje achtergrond… voor de liefhebbers:
- In maart 2012 (nu twee jaar geleden) ben ik gestart met fitness. Eerst om wat af te vallen (ik was een beetje chubby, vooral rond de buik) en daarna om gespierder te worden. Ik woog 74 kg op dat moment.
- Op de eerste foto (oktober 2012) woog ik rond de 66. Een goeie acht kilo afgevallen op een half jaar tijd en intussen ook volop aan het trainen toestellen. Vier dagen per week, zonder veel succes op het spiervlak.
- Sinds eind eind 2012 ben ik flink beginnen trainen met losse gewichten (zie foto 2) en ik begon resultaat te zien.
- Sinds maart 2013 (jaar geleden) ben ik gestart met crossfit (2 dagen per week) gecombineerd met een redelijk intensief 3-daags split-schema én een zwemdag om te breken. Plus beter eten en whey-supplementen.
- Een jaar later (laatste foto is twee weken oud) is dit het voorlopig resultaat (sorry, geen benen op de foto, maar die zijn ook wel geëvolueerd).
Ik weeg nu terug ongeveer weer evenveel als twee jaar geleden (74 kg). Mijn fysiek is uiteraard wel behoorlijk veranderd. Het 'probleem' is nu echter dat ik met kleren aan eerder 'breed' (zelfs dik) lijk (schouders, bovenarmen en rug zijn fors gegroeid).
Wat ik écht wil, is een mooi gedefinieerde borst, goed zichtbare en harde buikspieren en eigenlijk een iets minder brede rug. In ieder geval niet breder dan nu.
Mijn vraag daarom: is het al tijd om te gaan 'cutter' (ik lees hierover allerlei wilde verhalen) of moet ik nog even doorbijten en zwaarder worden en veel eten? En zo ja, hoe doe ik dat dan best? Ik lees zoveel tegenstrijdige adviezen op het internet dat ik even het noorden kwijt ben. Ik wil geen borst- of armspieren kwijtspelen door minder te gaan eten. En kan ik gewoon even hard blijven trainen tijdens het cutter?
Mijn borst blijft altijd een beetje achter. Is het een dom idee om tijdens het cutten enkel te focussen op de borst (en cardio) en de andere spieren 'even zo te laten'? Die train ik trouwens sowieso nog tijdens de crossfit.
Veel vragen van een (nog steeds) beginner. Ik hoop wat nieuwe inzichten te krijgen
Bedankt!
Laatst bewerkt: