- Waardering
- 2.963
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik blijf het overigens fascinerend vinden dat zo'n groot deel van de mensheid zo'n moeite heeft met de dood, en dat het dan klaar is.

Hoe weet je dat zo zeker, wetenschappers vermoeden dat planten ook bewustzijn hebben, terwijl ze geen hersenen hebben.

Vertel? En dan nog vind ik het ironisch. Ze vragen het zichzelf af, juist doordat ze door hun bewustzijn zich onderscheiden van andere dieren, door iets dat juist zo dierlijk is.![]()

aangeboren angst voor de dood + complex "bewustzijn" => "failsafe" verzinnen voor als het toch misgaat![]()

Ja oke, maar dit is meer een logisch gevolg. Ik dacht dat je bedoelde met evolutionair verklaarbaar dat het één of ander nut had, waardoor dat volk zich meer kon voortplanten![]()

Anders gezegd, volgens jou: als je denkt dat er leven na de dood is ben je gek. Denk je dit niet, dan ben je slim.Ik vind: zolang je niet denkt dat een larve oid een leven na de dood heeft, moet je hetzelfde vinden voor een mens. Als je wel denkt dat een larve leven na de dood heeft, dan spoor je niet.
Anders gezegd, volgensjoulogica: als je denkt dat er leven na de dood is ben je gek en dom. Denk je dit niet, dan ben je slim.

Anders gezegd, volgens jou: als je denkt dat er leven na de dood is ben je gek. Denk je dit niet, dan ben je slim.

:d
Ik was er al op aan het wachten