Fitness Seller

Nieuws Stephen Hawking 'Leven na de dood is een sprookje'

Ik blijf het overigens fascinerend vinden dat zo'n groot deel van de mensheid zo'n moeite heeft met de dood, en dat het dan klaar is.

Vertel? En dan nog vind ik het ironisch. Ze vragen het zichzelf af, juist doordat ze door hun bewustzijn zich onderscheiden van andere dieren, door iets dat juist zo dierlijk is.:)

aangeboren angst voor de dood + complex "bewustzijn" => "failsafe" verzinnen voor als het toch misgaat:)

Ik besta graag :)

aangeboren angst voor de dood + complex "bewustzijn" => "failsafe" verzinnen voor als het toch misgaat:)

Ja oke, maar dit is meer een logisch gevolg. Ik dacht dat je bedoelde met evolutionair verklaarbaar dat het één of ander nut had, waardoor dat volk zich meer kon voortplanten;)

http://www.goeievraag.nl/vraag/plant-bewustzijn.50095#antwoorden

Heeft een plant ook bewustzijn?

"Ja, dat heeft die… Een plant heeft bewustzijn, dat kun je zien als je een groepje bomen ziet of een rij bomen… Het is altijd eenheid in vorm… De bomen passen zich aan aan de overkoepelende vorm… Let daar maar eens op, dan zul je dat zelf overal ontdekken… Als dat niet een teken van bewustzijn is…
Ze zijn zich bewust van hun omgeving EN van hun eigen lichaam, stam, takken en bladeren…
Pijn is een eigenschap die alleen mensen kennen, want met pijn heb je intrinsiek voorkeur en afkeur, dat hebben planten en bomen niet…"

"Alles op deze planeet leeft, en heeft dus bewustzijn.
Ook planten en bomen hebben dit, inclusief deze planeet.
Daarom is het ook zo belangrijk om zorgvuldig met het leven om te gaan.
Leven moet gekoesterd worden, inplaats van afgebroken."

:roflol:

Als ze toch geen pijn voelen, zullen ze het wel zo erg niet vinden om omgehakt te worden lijkt me :)

Planten leven wel, maar een bewustzijn?
GTFO

imo heeft ofwel alles in principe een soort "bewustzijn" of niets (wij inclusief), dus je kan kiezen:P

Ik vind: zolang je niet denkt dat een larve oid een leven na de dood heeft, moet je hetzelfde vinden voor een mens. Als je wel denkt dat een larve leven na de dood heeft, dan spoor je niet.
Anders gezegd, volgens jou: als je denkt dat er leven na de dood is ben je gek. Denk je dit niet, dan ben je slim.

Terug
Naar boven