XXL Nutrition

Nieuws Stephen Hawking 'Leven na de dood is een sprookje'

Hawking is de man.

Ik was er al op aan het wachten :p

:orly:

Vandaag, 16:22 #35
naturell
Freaky Bodybuilder

Citaat:
Origineel gepost door Moraalridder
Ik vind: zolang je niet denkt dat een larve oid een leven na de dood heeft, moet je hetzelfde vinden voor een mens. Als je wel denkt dat een larve leven na de dood heeft, dan spoor je niet.

Anders gezegd, volgens jou: als je denkt dat er leven na de dood is ben je gek. Denk je dit niet, dan ben je slim.

Vandaag, 16:23 #36
Angelus
super modder eter

Citaat:
Origineel gepost door naturell
Anders gezegd, volgens jou logica: als je denkt dat er leven na de dood is ben je gek en dom. Denk je dit niet, dan ben je slim.

fixed

no shit

http://www.goeievraag.nl/vraag/plant-bewustzijn.50095#antwoorden

Heeft een plant ook bewustzijn?

"Ja, dat heeft die… Een plant heeft bewustzijn, dat kun je zien als je een groepje bomen ziet of een rij bomen… Het is altijd eenheid in vorm… De bomen passen zich aan aan de overkoepelende vorm… Let daar maar eens op, dan zul je dat zelf overal ontdekken… Als dat niet een teken van bewustzijn is…
Ze zijn zich bewust van hun omgeving EN van hun eigen lichaam, stam, takken en bladeren…
Pijn is een eigenschap die alleen mensen kennen, want met pijn heb je intrinsiek voorkeur en afkeur, dat hebben planten en bomen niet…"

"Alles op deze planeet leeft, en heeft dus bewustzijn.
Ook planten en bomen hebben dit, inclusief deze planeet.
Daarom is het ook zo belangrijk om zorgvuldig met het leven om te gaan.
Leven moet gekoesterd worden, inplaats van afgebroken."

:roflol:

Wat is dit nou weer voor vaag geklets? :roflol:

Ik zie dat eerder als een vorm van selectiedruk :D

(BTW Het zijn altijd dezelfden bij dit soort topics he? ;))

Wat is dit nou weer voor vaag geklets? :roflol:

Ik zie dat eerder als een vorm van selectiedruk :D

(BTW Het zijn altijd dezelfden bij dit soort topics he? ;))

er is maar een handjevol intellectuelen hier op dbb, uiteraard zie je dan altijd dezelfde mensen die moeten opboksen tegen de achterlijke meerderheid:(
het is een zware last op de schouders, geloof me:)

"Onder meer hoofdrabbijn, Lord Sacks, die hem ervan beschuldigde een "elementaire logische denkfout" te maken."

:roflol:

Ik zal niet zo ver gaan om het 100% zonder twijfel uit te sluiten, maar er is geen enkele reden om nog maar te vermoeden dat er iets is na de dood, waarin ons zelfbewustzijn nog bestaat. Als de mens 'eeuwig' wil leven, dan zal hij daar zelf voor moeten zorgen.

"

ik zal niet zo ver gaan om het 100% zonder twijfel uit te sluiten, maar er is geen enkele reden om nog maar te vermoeden dat er iets is na de dood, waarin ons zelfbewustzijn nog bestaat. Als de mens 'eeuwig' wil leven, dan zal hij daar zelf voor moeten zorgen.

+1

ik vanavond alleszins niet, te weinig slaap vorige nacht om mij nu aan zulke filosofie te wagen:P

slotje graag !!

Bewustzijn bij planten is een mythe en volledig busted in Mythbusters.

Ik vind het allemaal wel prima en zie tegen die tijd wel wat er gebeurt :D

Maar toch vraag ik me dan nog af hoe mensen met een bijna dood ervaring dat hebben, ze zijn dan dood verklaard, klinisch dood, hersen dood noem maar op. er is geen enkele hersen activiteit meer, en toch kunnen ze nadat ze gereanimeerd zijn ofzo toch precies vertellen wat men gedaan of gezegd heeft in de tijd dat ie toch echt helemaal dood was verklaard...

Wetenschap zegt ja, bewustzijn is gekoppeld aan je hersen activiteit, oke, maar hun hadden dus geen hersen activiteit, en toch maken ze nog mee wat gebeurt vanaf een afstandje...

ik geloof dat er wel meer is dan enkele dit leven, maar zoals ik in een ander topic ook al zei; 1 way to find out, en dat is wachten tot mijn tijd is gekomen

Laatst bewerkt:
Ik snap overigens niet waarom dit nieuwswaardig is, is dit Stephen Hawking's laatste revolutionaire hersenspinsel? Een 12 jarige kan dit nog bedenken.

het zien van het brein als een soort machine getuigd ook niet van heel veel intelligentie. Organisch leven is niet te vergelijken met machines, alleen creationisten doen dat. De natuur word niet in elkaar gezet, maar groeit. Daarnaast kan je het brein beter zien als een klomp energie dan als een computer met onderdelen. Energie gaat nooit verloren en word na de dood opgevreten door de maden in de grond, maar wellicht komt onze energie ook ergens anders vrij? Nogmaals, who knows

Terug
Naar boven