- Waardering
- 141
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

http://www.goeievraag.nl/vraag/plant-bewustzijn.50095#antwoorden
Heeft een plant ook bewustzijn?
"Ja, dat heeft die… Een plant heeft bewustzijn, dat kun je zien als je een groepje bomen ziet of een rij bomen… Het is altijd eenheid in vorm… De bomen passen zich aan aan de overkoepelende vorm… Let daar maar eens op, dan zul je dat zelf overal ontdekken… Als dat niet een teken van bewustzijn is…
Ze zijn zich bewust van hun omgeving EN van hun eigen lichaam, stam, takken en bladeren…
Pijn is een eigenschap die alleen mensen kennen, want met pijn heb je intrinsiek voorkeur en afkeur, dat hebben planten en bomen niet…"
"Alles op deze planeet leeft, en heeft dus bewustzijn.
Ook planten en bomen hebben dit, inclusief deze planeet.
Daarom is het ook zo belangrijk om zorgvuldig met het leven om te gaan.
Leven moet gekoesterd worden, inplaats van afgebroken."
![]()

)Wat is dit nou weer voor vaag geklets?
Ik zie dat eerder als een vorm van selectiedruk
(BTW Het zijn altijd dezelfden bij dit soort topics he?)

er is maar een handjevol intellectuelen hier op dbb, uiteraard zie je dan altijd dezelfde mensen die moeten opboksen tegen de achterlijke meerderheid
het is een zware last op de schouders, geloof me![]()

"
ik zal niet zo ver gaan om het 100% zonder twijfel uit te sluiten, maar er is geen enkele reden om nog maar te vermoeden dat er iets is na de dood, waarin ons zelfbewustzijn nog bestaat. Als de mens 'eeuwig' wil leven, dan zal hij daar zelf voor moeten zorgen.
imo heeft ofwel alles in principe een soort "bewustzijn" of niets (wij inclusief), dus je kan kiezen![]()
imo heeft ofwel alles in principe een soort "bewustzijn" of niets (wij inclusief), dus je kan kiezen![]()