MuscleMeat

Bewijs voor God en leven na de dood

Het gebruik van kennis die wordt bewezen door wetenschapers is zo niet geloofwaardig.
De gelovigen geloven namelijk niet de wetenschappelijke benadering van het ontstaan van cellen. (leven)
En dan juist die gelovigen willen ons laten geloven dat er een godheid bestaat door gebruik te maken van delen van de studies van diezelfde wetenschappers die ze eigenlijk niet willen kennen.

Heel raar hoor.

Geloof wat je wilt geloven. Maar ga niet lopen zeuren dat je het kan bewijzen.
Bewijs is een film van hoeveel gewicht je druks, perst of trekt.
En de rest is wat een ander van je bewijs gelooft.

:exactly:

goku;
bestaat(goku) = false;
:)

ik neem aan dat je een fregiaanse geinspireerde predikatenlogica hanteert. Wil je het bestaan van Goku ontkennen dat kan dat enkel door een uitdrukking in de trant van:

"er is geen x, dat de eigenschap Goku heeft." welke wordt afgebeeld op het ware.
met jouw uitdrukking beland je in de paradox dat je het bestaan ontkent van iets dat je al verondersteld te bestaan (Goku). aangezien elk predikaat slechts kan worden toegekend aan een bestaand object (als element van je domein).

ik neem aan dat je een fregiaanse geinspireerde predikatenlogica hanteert. Wil je het bestaan van Goku ontkennen dat kan dat enkel door een uitdrukking in de trant van:

er is geen x, dat een de eigenschap Goku heeft.
met jouw uitdrukking beland je in de paradox dat je het bestaan ontkent van iets dat je al verondersteld te bestaan (Goku). aangezien elk predikaat slechts kan worden toegekend aan een bestaand object (als element van je domein).

was duidelijk uit de context dat ik "bestaan" bedoelde als bestaan IRL;) als je wil mierennken, ga dan maar het bos in:)

argumentum ad ignorantiam (Russel's Teapot)

het ironische van religie is wel dat evolutionair gezien het zeer nuttig of ms zelfs het beste was dat er ooit de mensheid is overkomen.

Vreemd dat je dat opmerkt. OOk les gehad van Van Vinckt? (UGENT)

not convinced, in tegendeel eigenlijk. Kijk de zeitgeist documentaire maar eens, die geeft je pas ECHT een realistische blik op de geloven, regeringen etc.

---------- Post toegevoegd Fri 30 Sep 2011 om 18:33 ----------

http://vimeo.com/13726978

Zeitgeist = kak.

lol

Terug
Naar boven