MuscleMeat

Bewijs voor God en leven na de dood

Moet jij voorbeelden hebben?
Zet de televisie aan ,lees een krant,dit gesprek op zich.
Discussies waar je telkens een keerzijde van de medaille ontdekt dat je op het laatste geen medaille meer hebt maar een bizarre rubiks kubus.
Ontdekkingen van stukjes uit de ruimte waar de natuurwetten helemaal niets meer betekenen.

Als je weet wat het betekent stel je zulk vragen niet.
Ik weet totaal niet waarnaar jij aan het zoeken bent.Mij dunkt het gewoon dat je naar het zoeken bent naar iets om te zeggen,aha vind je dat een paradox..blalabal nee het is toch simpel want...
En zo blijven gaan.

Je vergaart kennis maar het levert je paradoxen op die vaak aan de basis liggen van conflicten.
We vinden toestellen uit om meer tijd te hebben om te leven maar je levenskwaliteit wordt vaak beperkt door acties van andere mensen.Omdat zij zelf een overtuiging hebben over het leven,vaak omdat men sommige dingen te simplistisch bekijkt.

En mij lijkt het het niet echt dat je hetzelfde zegt als EricR want ik kan me eerder vinden in zijn woorden dan in de jouwe.
Maar daar kan ik me in vergissen.

Vind het toch maar grappig (al is het eerder zielig) dat hoe vrijer je bent van assumpties,hoe meer mensen je toch proberen te sturen naar 1 of andere assumptie over het leven gebaseerd op wat zij zelf denken en voelen.
Gewoon omdat men jouw standpunten niet begrijpt.
En dan heb ik het niet alleen over geloven of niet.Zelfs over hoe je door het leven moet stappen en wat je al dan niet zou moeten doen zodat je leven 'geslaagd is'.
Als ik er niet aan meedoe,als je mijn visie te vaag vindt en je moet echt iets minder abstracts hebben om je aan vast te klampen,waar maak jij je zo druk over dan dat ik dat niet nodig heb.
Ik maak me ook niet druk om jou en ga dus ook niet mijn tijd en energie verspillen aan jouw visies te ontkrachten ookal krijg ik een beetje de indruk dat je dat wel bij mij probeert te doen.

Ieder zijn meug:).

Ik snap het al, het hele kennis is slecht of zinloos-praatje. Sorry maar daar doe ik niet aan mee, het was trouwens mijn bedoeling niet om iemand mijn wereldbeeld op te dringen, ik gaf mijn mening, die inderdaad op bepaalde assumpties gebaseerd is, niet tegenstaande dat ik wel altijd bereid ben die te herzien, mits goede argumenten natuurlijk.
Als iemand dan verwijst naar de paradoxen van he bestaan, dan geef ik toe dat ik niet onmiddelijk inzie wat daar mee bedoelt wordt, en dan wil ik een voorbeeldje (ik ken paradoxen in de wiskunde en logica, maar daar stopt het bij).
Ik hoef dan echt niet iets te horen van "kijk rondom je heen, je vindt het overal !!" Of 1 of ander elitair antwoord dat ik het toch niet zal snappen of het te abstract is.
Daarin ligt het verschil tussen jou en mij denk ik, ik ga er vanuit dat rationele communicatie mogelijk is. Bij jou lijkt iedereen in zen cocon met zijn eigen afgesloten perspectief te leven.

Als je het wetenschappelijk bekijkt zou je zeker moeten geloven ,want eens je beseft hoe alles perfect in elkaar zit heb je eerder moeite om niet te geloven.Vervolgens is het zeker geen dogma maar eerder gezond verstand voor gelovigen.

Ikzelf stelde mijzelf volgende vragen.

Hoe groot is de kans dat alles dat bestaat uitzichzelf is gekomen? 3

Hoe juist zijn de wetenschappelijke bewijzen die we over de jaren heen geleerd,gezien,gehoord hebben. p=0.05

Waarom geloven er 4 miljard mensen als het iets is waar alleen minder intelligente, naive mensen in geloven? Waarom geloven al die mensen totaal verschillende dingen?

Wat zijn de nadelen van geloof als praktiserende voor het mens en wereld? tijdverspilling, beperkte ontwikkeling, intolerantie ten opzichte van anderen, etc

waarom zijn er vroeger veel profeten gekomen vroeger en nu niet meer?tegenwoordig stoppen we die mensen in het gesticht

En ten laatste bestudeerde ik boeken van god en maakte ik een juiste keuze.

Wie wil die zal geloven ongeacht alle hindernissen.

Ik heb de moeite gedaan wat antwoorden te geven.

Dit is een serieus topic als jij denkt stoer over te komen door gelovigen om te schrijven als minder intelligente personen doe je maar en hoe je het ontstaan van alles omschrijft door fysica is wel grappig.

leef en laat leven binnen x aantal jaren zijn we dood en je zal het wel merken als ik gelijk heb en als jij gelijk hebt zullen we het niet merken daar zit het verschil.

Verder moest je iets uitgebreidere kennis hebben zou je mij wel begrepen hebben in plaats van bijdehande reacties te plaatsen die zeer dom overkomen.

---------- Post toegevoegd Mon 12 Sep 2011 om 22:02 ----------

Ik heb de moeite gedaan wat antwoorden te geven.

leuk dat je moeite doet nu eens beseffen hoe je overkomt.

Dit is een serieus topic als jij denkt stoer over te komen door gelovigen om te schrijven als minder intelligente personen doe je maar en hoe je het ontstaan van alles omschrijft door fysica is wel grappig.

leef en laat leven binnen x aantal jaren zijn we dood en je zal het wel merken als ik gelijk heb en als jij gelijk hebt zullen we het niet merken daar zit het verschil.

Verder moest je iets uitgebreidere kennis hebben zou je mij wel begrepen hebben in plaats van bijdehande reacties te plaatsen die zeer dom overkomen.
.
Maar in wat voor 'God' geloof je dan precies. Denk je dat god almachtig,alwetend en oneindig liefdevol is? Dan vraag ik me altijd af hoe gelovigen tegen bijvoorbeeld het volgende paradox aankijken, oftewel waarom gebeuren er zoveel slechte dingen met goede mensen?

Dit citaat vind ik altijd wel mooi: ;)
"Wil God kwaad voorkomen, maar kan hij niet? Dan is hij niet almachtig. Kan hij wel, maar wil hij niet? Dan is hij kwaadaardig. Kan hij wel en wil hij wel? Waar komt dan het kwaad vandaan? Kan hij niet en wil hij niet? Waarom noemt men hem dan God?
"

Als je het wetenschappelijk bekijkt zou je zeker moeten geloven ,want eens je beseft hoe alles perfect in elkaar zit heb je eerder moeite om niet te geloven.Vervolgens is het zeker geen dogma maar eerder gezond verstand voor gelovigen.
Eens je beseft en begrijpt hoe alles geëvolueerd is vanuit eenvoudigere levensvormen, begrijp je dat er nooit een mens vanuit het niets gecreëerd kan zijn, en dat alles ontstaan is uit een oerknal en al het leven (hoogstwaarschijnlijk) uit een oersoep.

De natuur en onze leefwereld zijn alles behalve perfect. Er zijn vele ziekten, aangeboren afwijkingen, natuurrampen en de meeste vroegtijdig gestorven mensen waren babies. Een perfect design ja... Als daar een schepper achterzit dan is het of een prutser of een psycho als hij het echt zo gewild heeft.

Ikzelf stelde mijzelf volgende vragen.

Hoe groot is de kans dat alles dat bestaat uitzichzelf is gekomen?
Hoe groot is de kans dat een schepper spontaan is ontstaan? Wetende dat alles op aarde en in het universum evolueert van simpel naar complex, niet omgekeerd.

Hoe juist zijn de wetenschappelijke bewijzen die we over de jaren heen geleerd,gezien,gehoord hebben.
Het doel van wetenschap is niet om vanuit een arrogante houding te stellen dat de antwoorden altijd juist zijn en zullen zijn, dat is meer iets voor religie. Wetenschap is een methode (de beste methode die we hebben) om realiteit van fictie te scheiden, en het werkt.

Waarom geloven er 4 miljard mensen als het iets is waar alleen minder intelligente, naive mensen in geloven?
Argumentum ad populum.

Aantal gelovigen/aanhangers zegt helemaal niets over waar/onwaar, en geloven is niet iets wat alleen voorkomt bij minder intelligente en naïeve mensen. Ook mensen die niet sceptisch genoeg hebben nagedacht over bepaalde specifieke onderwerpen, bijvoorbeeld als gevolg van jarenlange indoctrinatie vanuit hun omgeving.

Wat zijn de nadelen van geloof als praktiserende voor het mens en wereld?
Heb je geschiedenis gehad? Ben je bekend met de gevolgen van inmenging van religie in politiek? Ik zou dat nog maar eens goed nagaan.

waarom zijn er vroeger veel profeten gekomen vroeger en nu niet meer?
Die zijn er nog steeds hoor, genoeg figuren die beweren dat ze praten met hun god etc. In de laatste 200 jaar zijn er zelfs nog nieuwe religies bijgekomen (Mormonisme, Scientology). En dan hebben we het nog niet over de vele duizenden kerkgenootschappen en stromingen binnen de oude religies, allemaal met een eigen verhaal en eigen regels.

Dat bepaalde profeten meer succes hebben dan andere is eigenlijk toeval, uiteindelijk waren het allemaal maar mensen met een persoonlijke boodschap, meer niet.

En ten laatste bestudeerde ik boeken van god en maakte ik een juiste keuze.
Boeken van god... Hoe weet je dat die boeken van een god kwamen. Hoe onderscheid je een boek dat door een mens is geschreven van een boek dat door een god is geschreven?

Persoonlijk vind ik het zeer onwaarschijnlijk dat iets als een god überhaupt een boek zou gebruiken om te communiceren. Zeer onhandig gezien de vele talen, gewoonten en misverstanden die daar uit volgen. En dat dat boek bol staat van de meest monsterachtige praktijken goedgekeurd en zelfs uitgevoerd door de almachtige schepper zelf helpt ook niet echt de geloofwaardigheid.

Wie wil die zal geloven ongeacht alle hindernissen.
Wie wil geloven heeft al op voorhand besloten om te geloven zonder de andere opties te overwegen. Het enige wat je moet willen, is de waarheid achterhalen.

vind dat persoonlijk toch niet zo humoristisch, zoals ik al tegen silentio zei, voldoende theorieen die 1000x zo aannemelijk zijn (en een wetenschappelijke basis hebben) dan jouw "god"-theorie;)

daarenboven zijn gelovigen PER DEFINITIE minder intelligent dan (meeste) ongelovigen.
maw we zullen het niet merken:)

serieus? MIJN reacties komen zeer dom over? priceless:roflol:

"Hoe groot is de kans dat alles dat bestaat uitzichzelf is gekomen?"
ik neem aan dat je hier de volgende statements mee maakt?: 'iets dat bestaat, is niet uit zichzelf gekomen', en 'iets dat uit zichzelf gekomen is bestaat niet' en 'iets dat bestaat heeft een schepper'

ik zal je eens een basiscursus logica geven...
jij definieert de wereld:
wereld = true;
god = true;

met volgende regels in die wereld:
bestaat(x) => komt_niet_voort_uit_zichzelf(x) ^ heeftschepper(x,y) ^ x!=y;
komt_voort_uit_zichzelf(x) => !bestaat(x)

zullen we het programma even laten runnen?

bestaat(wereld) => komt_niet_voort_uit_zichzelf(wereld) ^ heeftschepper(wereld,god)
komt_voort_uit_zichzelf(wereld) => !bestaat(wereld) dus bestaat(wereld) = true

tot zover geen problemen, de wereld bestaat en heeft als schepper god, maar wacht, we hebben nog 1 waarheid in onze wereld, die we moeten controleren...

bestaat(god) => komt_niet_voort_uit_zichzelf(god) ^ heeftschepper(god,y)
komt_voort_uit_zichzelf(god) => !bestaat(god), kan enkel true zijn als god niet bestaat:o

dus volgens jouw redenering is god niet het einde en heeft zelf een schepper, ofwel bestaat hij gewoon niet.

Maarja, eigenlijk moet je toch niet naar me luisteren, want ik bezit geen uitgebreide kennis en geef enkel maar reacties die zeer bijdehand en dom overkomen:o

Laatst bewerkt:
Maar in wat voor 'God' geloof je dan precies. Denk je dat god almachtig,alwetend en oneindig liefdevol is? Dan vraag ik me altijd af hoe gelovigen tegen bijvoorbeeld het volgende paradox aankijken, oftewel waarom gebeuren er zoveel slechte dingen met goede mensen?

"Wil God kwaad voorkomen, maar kan hij niet? Dan is hij niet almachtig. Kan hij wel, maar wil hij niet? Dan is hij kwaadaardig. Kan hij wel en wil hij wel? Waar komt dan het kwaad vandaan? Kan hij niet en wil hij niet? Waarom noemt men hem dan God? "

Ik geloof vooral in een bestaan na de dood, iets wat we nu tijdens het leven niet kunnen en nooit zullen waarnemen maar enkel als we sterven. En ja, ergens geloof ik ook dat er misschien een God kan zijn, maar ik vind Hem merendeel een kl***zak of een vriend, maar niet een heerser. En dat komt doordat er inderdaad teveel kwaad gebeurd en idd, wat voor God laat dat op zulke wijzen allemaal gebeuren? God works in mysterious ways my ass ja:mad: dat kan gewoon niet door de beugel.

Ergens voel ik me wel niet lekker als ik mijn wekelijkse (soms dagelijkse) middelvinger en rant vol scheldwoorden en verwensingen over God richting Hemel stuur want als het allen toch blijkt te kloppen, blijkt het ergste me nog te beurt te vallen als ik sterf. Niet echt hoopvol dus

Maar antwoorden zullen we krijgen, eenmaal we sterven.

Laatst bewerkt:

"Wil God kwaad voorkomen, maar kan hij niet? Dan is hij niet almachtig. Kan hij wel, maar wil hij niet? Dan is hij kwaadaardig. Kan hij wel en wil hij wel? Waar komt dan het kwaad vandaan? Kan hij niet en wil hij niet? Waarom noemt men hem dan God?
"

Mooi citaat idd, maar daar hebben de gelovigen ook weer wat op bedacht "De wegen van god zijn ondoorgrondbaar"

denk effe logisch na gewoon serieus logisch nadenken.
De pc waar je nu op typt en dingen mee bekijkt is toch ook niet zomaar ontstaan?
De auto/fiets waar je dagelijks mee rijd/fietst is toch ook niet zomaar ontstaan?
Hoe de **** moet wereld ontstaan dan dat voor de bigbang alles wit was en opeens uit het niets een knal is onstaan?

De pc waar je nu op typt en dingen mee bekijkt is toch ook niet zomaar ontstaan?
De auto/fiets waar je dagelijks mee rijd/fietst is toch ook niet zomaar ontstaan?
Hoe de **** moet wereld ontstaan dan dat voor de bigbang alles wit was en opeens uit het niets een knal is onstaan?

Maar god is wel uit het niks ontstaan natuurlijk? You win the prize!

tijd en ruimte zouden zelf met de big bang ontstaan zijn, en momenteel is er wel wat discussie of de big bang een echt begin van alles is. vb dit universum als een manifestatie van iets dieper (een multiversum).

Nee klopt, daar hadden we evolutie en wetenschap voor nodig.

Hangt er maar vanaf wat jij als 'niets' wilt beschouwen, de totale energie van de kosmos is volgens berekeningen nul: http://en.wikipedia.org/wiki/Zero-energy_universe

Het was overigens geen 'knal' of 'explosie' zoals wij die kennen op aarde. De 'big bang' (deze term werd aanvankelijk gebruikt om te spotten met het idee) was eigenlijk een snelle expansie van energie, tijd, en ruimte.

Maar om even terug te komen op het god idee: zelfs als we geen enkele verklaring hadden voor het ontstaan van het universum, dan nog maakt dat het idee dat een god het gedaan heeft geen fractie meer waarschijnlijk. Dat is een apart idee dat bewijzen nodig heeft voor zichzelf. Zolang die bewijzen er niet zijn is het pure fantasie.

ach laat gaan jo gaat weer een wellus nietus topic worden.

Laat gaan? Hij geeft gewoon de logische consequenties van jou stelling aan.

Eigenlijk heb je wel een punt maar niet degene die je wilt maken. Auto's zijn niet zo maar ontstaan. Computers zijn niet zo maar ontstaan. En religie/god ook niet. Allemaal bedacht door mensen.

GOD = Giant Other Dimension

ach laat gaan jo gaat weer een wellus nietus topic worden.

Ja, volwassenen die terugkeren naar de zandbakperiode waarin het "wellus / nietus" spelletje overheerst. Daaraan een parallel getrokken is wat het uit zou maken als een menselijk individu denkt dat "het" waar is of niet, los van welke absolute waarheid of paranormale overtuiging, monotheïstisch of polytheistisch, levensinvesteringen (kerk bezoek, doctrines, geloofsleer etc.) het zou zijn. De uiteindelijke troef die geloof met zich meedraagt - en daarom denk ik ook sterk vertegenwoordigt is, is het speculeren over een na de dood. Weet idd geen mens, al denken veel mensen "het" te weten en daarom blijft de eindeloze discussie zich voordoen. Vanuit mijn menselijke interpretatie is het niet interessant om ergens eindeloos rond te dolen, net zoals het een menselijke interpretatie is dat een religie absolute waarheid is voor alle mensen. Na de dood geldt voor mij dan ook niet: het houdt bij de dood al op. Zoals voor de geboorte, waar ik maar weinig mensen over hoor tot nu toe.

vind dat persoonlijk toch niet zo humoristisch, zoals ik al tegen silentio zei, voldoende theorieen die 1000x zo aannemelijk zijn (en een wetenschappelijke basis hebben) dan jouw "god"-theorie;)

daarenboven zijn gelovigen PER DEFINITIE minder intelligent dan (meeste) ongelovigen.

maw we zullen het niet merken:)

serieus? MIJN reacties komen zeer dom over? priceless:roflol:

"Hoe groot is de kans dat alles dat bestaat uitzichzelf is gekomen?"
ik neem aan dat je hier de volgende statements mee maakt?: 'iets dat bestaat, is niet uit zichzelf gekomen', en 'iets dat uit zichzelf gekomen is bestaat niet' en 'iets dat bestaat heeft een schepper'

ik zal je eens een basiscursus logica geven...
jij definieert de wereld:
wereld = true;
god = true;

met volgende regels in die wereld:
bestaat(x) => komt_niet_voort_uit_zichzelf(x) ^ heeftschepper(x,y) ^ x!=y;
komt_voort_uit_zichzelf(x) => !bestaat(x)

zullen we het programma even laten runnen?

bestaat(wereld) => komt_niet_voort_uit_zichzelf(wereld) ^ heeftschepper(wereld,god)
komt_voort_uit_zichzelf(wereld) => !bestaat(wereld) dus bestaat(wereld) = true

tot zover geen problemen, de wereld bestaat en heeft als schepper god, maar wacht, we hebben nog 1 waarheid in onze wereld, die we moeten controleren...

bestaat(god) => komt_niet_voort_uit_zichzelf(god) ^ heeftschepper(god,y)
komt_voort_uit_zichzelf(god) => !bestaat(god), kan enkel true zijn als god niet bestaat:o

dus volgens jouw redenering is god niet het einde en heeft zelf een schepper, ofwel bestaat hij gewoon niet.

Maarja, eigenlijk moet je toch niet naar me luisteren, want ik bezit geen uitgebreide kennis en geef enkel maar reacties die zeer bijdehand en dom overkomen:o

Bewust geen letters gebruikt om je proposities aan te duiden, maar voluit, zodat ook de gelovigen het 'n beetje kunnen volgen :D?

Terug
Naar boven