vind dat persoonlijk toch niet zo humoristisch, zoals ik al tegen silentio zei, voldoende theorieen die 1000x zo aannemelijk zijn (en een wetenschappelijke basis hebben) dan jouw "god"-theorie
daarenboven zijn gelovigen PER DEFINITIE minder intelligent dan (meeste) ongelovigen.
maw we zullen het niet merken
serieus? MIJN reacties komen zeer dom over? priceless
"Hoe groot is de kans dat alles dat bestaat uitzichzelf is gekomen?"
ik neem aan dat je hier de volgende statements mee maakt?: 'iets dat bestaat, is niet uit zichzelf gekomen', en 'iets dat uit zichzelf gekomen is bestaat niet' en 'iets dat bestaat heeft een schepper'
ik zal je eens een basiscursus logica geven...
jij definieert de wereld:
wereld = true;
god = true;
met volgende regels in die wereld:
bestaat(x) => komt_niet_voort_uit_zichzelf(x) ^ heeftschepper(x,y) ^ x!=y;
komt_voort_uit_zichzelf(x) => !bestaat(x)
zullen we het programma even laten runnen?
bestaat(wereld) => komt_niet_voort_uit_zichzelf(wereld) ^ heeftschepper(wereld,god)
komt_voort_uit_zichzelf(wereld) => !bestaat(wereld) dus bestaat(wereld) = true
tot zover geen problemen, de wereld bestaat en heeft als schepper god, maar wacht, we hebben nog 1 waarheid in onze wereld, die we moeten controleren...
bestaat(god) => komt_niet_voort_uit_zichzelf(god) ^ heeftschepper(god,y)
komt_voort_uit_zichzelf(god) => !bestaat(god), kan enkel true zijn als god niet bestaat
dus volgens jouw redenering is god niet het einde en heeft zelf een schepper, ofwel bestaat hij gewoon niet.
Maarja, eigenlijk moet je toch niet naar me luisteren, want ik bezit geen uitgebreide kennis en geef enkel maar reacties die zeer bijdehand en dom overkomen