MuscleMeat

Sterker worden bij bankdrukken.

Jordyvl

Competitive Bodybuilder
Waardering
181
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Hey,

Mijn probleem ligt bij het bankdrukken, Ben er nu een tijdje serieus mee bezig, dat wil zeggen ; Bankdrukken standaard bij de borsttraining. Dit doe ik nu ongeveer 3 maanden.

Ik til nu 6x70 .. Wat erg laag is ..

Met dumbbell press begon ik 3 maanden geleden met setjes 8 reps 24 kilo, Daarmee zit ik nu op 30 kg..

Iemand tips ?

Thanks

6*70 is helemaal niet slecht .. gewoon doorgaan met een goed programma (starting strength bijvoorbeeld).

Hey,

Mijn probleem ligt bij het bankdrukken, Ben er nu een tijdje serieus mee bezig, dat wil zeggen ; Bankdrukken standaard bij de borsttraining. Dit doe ik nu ongeveer 3 maanden.

Ik til nu 6x70 .. Wat erg laag is ..

Met dumbbell press begon ik 3 maanden geleden met setjes 8 reps 24 kilo, Daarmee zit ik nu op 30 kg..

Iemand tips ?

Thanks

Wtf lul je? Je bent goed bezig.. Gewoon langzaam blijven opbouwen :)

6x70kg deed ik niet na 3 maanden. Wat andere dus al zeggen, doorgaan.

En blijven variëren in je training!

Ik ben een tijdje blijven hangen tussen de 3x8x65-70, toen een tijdje 5-3-1 gedaan, werkte niet en nu doe ik 5x5 BP (beginnen op 70kg, elke week 2,5kg erbij). Zorg er wel voor dat je goed eet.

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt voor de tips,

Ik zie hier vaak stats staan van +100KG, Dan is het voor mij demotiverend als ik gebroken ben na een setje met 70KG.

Maar ik zal zeker zo doorgaan, Thanks (Y)

---------- Post toegevoegd Wed 13 Jun 2012 om 13:29 ----------

Ik ben een tijdje blijven hangen tussen de 3x8x65-70, toen een tijdje 5-3-1 gedaan, werkte niet en nu doe ik 5x5 BP (beginnen op 70kg, elke week 2,5kg erbij). Zorg er wel voor dat je goed eet.

Denk dat ik is een tijdje 5x5 ga proberen op benchpress, m'n voeding is naar mijn weten in orde. Zit rond de 4000 kcal per dag, 250 gr eiw, 500 gr carbs, de rest vet.

Je moet 5-3-1 dan ook niet een tijdje doen. Je moet dat programma bekijken op de lange termijn. Dat is een half jaar of langer.

wait wut

je bent 3 maanden bezig en je zeurt over 6x70? seems...

veel benchen

veel setjes weinig reps

Je moet 5-3-1 dan ook niet een tijdje doen. Je moet dat programma bekijken op de lange termijn. Dat is een half jaar of langer.

plus dat de meeste mensen 531 dusdanig vernken dat t eigenlijk geen 531 is maar een wazige verbastering. als je het op de letter volgt helpt het zeker. maar zat mensen reageren beter op andere routines, maar niet helpen met 531 is een bold statement.

Stats die hier staan zijn fake :cool:

6 x 70 is zeker mooi, deed ik pas na 8 maanden ..

Bedankt voor de tips,

Is het een idee om te beginnen met 75 kg, 5x5 .. Zodra die 5x5 gelukt is (zal een aantal maanden duren) gooi ik het gewicht omhoog naar bijvoorbeeld 80 kg, en ga trainen tot dit 3x8 lukt,

En zo zoek ik steeds een nieuwe uitdaging bij de benchpress qua gewicht/setjes/herhalingen wat moet lukken, voordat ik aan wat nieuws begin

Beetje goeie manier om kracht te winnen bij benchpress ?

Kom eens naar de powerlifting sectie als je sterker wil worden ;)

je bent 1,79 dus kracht zal wel komen:)
Kleine mensen kunnen ook gewoon genoeg drukken.

Het is gewoon omdat je nog maar 3 maanden bezig bent.
het is een kwestie van doen, en goed eten.

Bedankt voor de tips,

Is het een idee om te beginnen met 75 kg, 5x5 .. Zodra die 5x5 gelukt is (zal een aantal maanden duren) gooi ik het gewicht omhoog naar bijvoorbeeld 80 kg, en ga trainen tot dit 3x8 lukt,

En zo zoek ik steeds een nieuwe uitdaging bij de benchpress qua gewicht/setjes/herhalingen wat moet lukken, voordat ik aan wat nieuws begin

Beetje goeie manier om kracht te winnen bij benchpress ?

Dat is niet het idee van progressief trainen! Als je 5*5 gaat trainen is het toch wel de bedoeling dat je aantal weken 2,5kg kan verhogen zonder vast te lopen! Dus als je 8 weken uitstippelt zou je dus 20kg verhoogd moeten hebben. Ga dus als einddoel 2,5kg a 5kg boven zitt wat je verwacht te behalen en haal daar 20kg vanaf, dat is je aanvangsgewicht. Ik train zelf bijna in alles progressief, begin ook vaak op 3*8 (2,5 of 5 verhogen) tot ik vastloop en ga dan over op 6-jes of 5-jes en dan naar 3-jes. Stars zonder filmpjes of wedstrijuitslagen zou ik sowieso niet al teveel naar kijken, hoop grootpraat.

je bent 1,79 dus kracht zal wel komen:)
Kleine mensen kunnen ook gewoon genoeg drukken.

Het is gewoon omdat je nog maar 3 maanden bezig bent.
het is een kwestie van doen, en goed eten.

En goed rusten, merk zelf dat in drukke schoolperiodes de progressie ook nihil is.

Dat is niet het idee van progressief trainen! Als je 5*5 gaat trainen is het toch wel de bedoeling dat je aantal weken 2,5kg kan verhogen zonder vast te lopen! Dus als je 8 weken uitstippelt zou je dus 20kg verhoogd moeten hebben. Ga dus als einddoel 2,5kg a 5kg boven zitt wat je verwacht te behalen en haal daar 20kg vanaf, dat is je aanvangsgewicht. Ik train zelf bijna in alles progressief, begin ook vaak op 3*8 (2,5 of 5 verhogen) tot ik vastloop en ga dan over op 6-jes of 5-jes en dan naar 3-jes. Stars zonder filmpjes of wedstrijuitslagen zou ik sowieso niet al teveel naar kijken, hoop grootpraat.

ik ga het proberen (Y)

Oke bedankt voor de tips,

Ik zie hier vaak stats staan van +100KG, Dan is het voor mij demotiverend als ik gebroken ben na een setje met 70KG.

Dat is een foute gedachte. Je moet niet naar andere kijken maar naar jezelf!
En wel om de volgende redenen: fake stats, de persoon kan zwaarder zijn, meer trainingsjaren erop hebben zitten, slechte form dus verkeerd of anders uitvoeren etc. Kortom, kijk naar jezelf en zorg dat de gewichten geleidelijk omhoog gaan. Gewichten + spieren opbouwen kost eenmaal veel tijd en dan praat je over jaren.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven