XXL Nutrition

Sterker worden bij bankdrukken.

• Topic Starter Topic Starter
Nee op 60 beginnen en 2,5 erbij, niet 5. Anders loop je te snel vast. Mooie techneik, snelle strakke explosieve reps. Dan ga je gainen

Is cool (Y)

Ik train vaak 1 rep from failure, Maar dan moet ik dus bij benchpress echt maar tot die 5e rep gaan.. En niet doorgaan tot 1 rep from failure ?

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jun 2012 om 18:01 ----------

voor iemand van 71kg is 6 x 70kg zelfs heel goed na drie maanden. ik kan je al verklappen dat je de twee eerste jaren geen 6 x 100kg zal doen. Misschien dat het bij jou vlugger zal gaan omdat je nog jong bent. Ik ben pas op mijn 39ste beginnen trainen. Vergeet niet dat je maar 71kg weegt.

Ja dat klopt,

Alleen vond het nogal klote dat ik op elke oefening goed vooruit ging, maar dat de bench een beetje achter leek te blijven.

Maar ik ga er gewoon kei hard aan werken.

Is cool (Y)

Ik train vaak 1 rep from failure, Maar dan moet ik dus bij benchpress echt maar tot die 5e rep gaan.. En niet doorgaan tot 1 rep from failure ?

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jun 2012 om 18:01 ----------

Ja dat klopt,

Alleen vond het nogal klote dat ik op elke oefening goed vooruit ging, maar dat de bench een beetje achter leek te blijven.

Maar ik ga er gewoon kei hard aan werken.

Nee niet meer reps, daarna assistence, dp press dips enz zwaarder doen

Nee niet meer reps, daarna assistence, dp press dips enz zwaarder doen

Oke, mijn andere borstoefeningen zijn

Dumbbell Press
Seated Cable Flies (tot failure daarna laatste reps afmaken met cable chest press)
Dips

Denk dat ik vanaf volgende week begin met alles 5x5 te doen ...

Hey,

Mijn probleem ligt bij het bankdrukken, Ben er nu een tijdje serieus mee bezig, dat wil zeggen ; Bankdrukken standaard bij de borsttraining. Dit doe ik nu ongeveer 3 maanden.

Ik til nu 6x70 .. Wat erg laag is ..

Met dumbbell press begon ik 3 maanden geleden met setjes 8 reps 24 kilo, Daarmee zit ik nu op 30 kg..

Iemand tips ?

Thanks

Ik was je al vroeg kwijt.
Wat zijn je doelstellingen eigenlijk?
Til je nou om het tillen of til je om grotere pecs te krijgen.
Als het dat laatste is zou ik me toTAAL geen zorgen maken.

Ik was je al vroeg kwijt.
Wat zijn je doelstellingen eigenlijk?
Til je nou om het tillen of til je om grotere pecs te krijgen.
Als het dat laatste is zou ik me toTAAL geen zorgen maken.

Ik train voornamelijk om massa te gainen, maar zie mezelf toch ook wel graag vooruitgaan op kracht

Ik train voornamelijk om massa te gainen, maar zie mezelf toch ook wel graag vooruitgaan op kracht

Dat zal hand in hand gaan.
Probeer niet elke trainingssessie tot je max te gaan, vroeg of laat zal je tegen een blessure van je voorste schouderkop oplopen die dan een rode draad gaat worden in je week omdat je die bijna bij alles voelt wat met je bovenlichaam te maken heeft.
Ik heb er zelf een half jaar last van gehad en de enige remedie was dik 6 weken totale rust en dat is iets wat je niet wilt.
Veel belangrijker zijn goed opwaren, regelmatig trainen en goed voeden en slapen.
Je zal zien dat als je een half jaar verder bent en je terugkijkt je inderdaad verder bent gekomen.
Het is ook geen lineaire stijging in prestaties, ik bedoel dat je elke week of twee weken er een paar kilo bij moet kunnen banken.

Elke training zal zowiezo anders zijn afhankelijk van wat je die dag gedaan hebt, hoe je geslapen en gegeten hebt.
Er zullen achteraf mindere trainingen bij zitten maar ook die echt 101% gingen.
Stug doorwerken is het recept!

Probeer niet elke trainingssessie tot je max te gaan, vroeg of laat zal je tegen een blessure van je voorste schouderkop oplopen die dan een rode draad gaat worden in je week omdat je die bijna bij alles voelt wat met je bovenlichaam te maken heeft.
Ik heb er zelf een half jaar last van gehad en de enige remedie was dik 6 weken totale rust en dat is iets wat je niet wilt.
Veel belangrijker zijn goed opwaren, regelmatig trainen en goed voeden en slapen.
Je zal zien dat als je een half jaar verder bent en je terugkijkt je inderdaad verder bent gekomen.
Het is ook geen lineaire stijging in prestaties, ik bedoel dat je elke week of twee weken er een paar kilo bij moet kunnen banken.

Elke training zal zowiezo anders zijn afhankelijk van wat je die dag gedaan hebt, hoe je geslapen en gegeten hebt.
Er zullen achteraf mindere trainingen bij zitten maar ook die echt 101% gingen.
Stug doorwerken is het recept!

Precies ja, Train nu al een redelijk tijdje elke training tot failure of max 1 rep from failure.

Daar ga ik nu mee stoppen, Ook omdat ik Push/Pull/LB schema ga doen, 5x per week.. Dus train 2x per week dezelfde spiergroep, dus gewoon wat minder intensief.

Dit is puur een kwestie van verkeerd bankdrukken, bij de het zogenaamde "guillotine" pressen worden de voorste schouderkoppen veel meer belast dan wanneer je jouw ellebogen goed tukt (ellebogen naar binnen drukken).

Lineair / progressief trainen is juist superbelangrijk voor krachttoename. Het mooiste is elke week verhogen, dit moet je natuurlijk wel bereiken door verstandig te deloaden als je tegen jouw max oploopt. Als je een keer een wat mindere dag hebt moet je er gewoon wat harder voor werken, maar de beloning is wel groter als je dan je geplande reps en kilogrammen behaalt. Heel veel trainen maar een beetje doelloos en laten het vaak afhangen hoe zij zich die dag voelen, dit is echt suboptimaal.

I

Precies ja, Train nu al een redelijk tijdje elke training tot failure of max 1 rep from failure.

Daar ga ik nu mee stoppen, Ook omdat ik Push/Pull/LB schema ga doen, 5x per week.. Dus train 2x per week dezelfde spiergroep, dus gewoon wat minder intensief.

Ik geef toe dat het lastig is hoor, je bent bang dat je te weinig doet maar het is moeilijk om precies het optimum te vinden van wat je lichaam aankan.
Het is puur experimenteren en DAT maakt het nou juist zo interessant.
Als je "naturel" traint en je probeert een nieuw schema probeer die dan niet na een week of 4 weer om te gooien.
Het lichaam heeft tijd nodig.
Dikke vrouwen a la Jurassic Park van 120 kilo willen vaak in enkele maanden 60 wegen.
Andersom hebben ze het er ook niet in 6 maanden allemaal bij gegeten.
Tip: bijhouden in een logboek wat je traint en eet is later altijd handig omdat ik zelf in het begin vaak achteraf dacht "hee deze week zie ik er scherper en harder uit" maar ik kan dan niet meer terughalen wat ik die week precies gegeten heb en aan trainingsarbeid heb weggezet.
Sorry als ik teveel schrijf maar het is ook niet eenvoudig en van 1 enkele parameter afhankelijk :)
Keep up the good mood!

Dit is puur een kwestie van verkeerd bankdrukken, bij de het zogenaamde "guillotine" pressen worden de voorste schouderkoppen veel meer belast dan wanneer je jouw ellebogen goed tukt (ellebogen naar binnen drukken).

Lineair / progressief trainen is juist superbelangrijk voor krachttoename. Het mooiste is elke week verhogen, dit moet je natuurlijk wel bereiken door verstandig te deloaden als je tegen jouw max oploopt. Als je een keer een wat mindere dag hebt moet je er gewoon wat harder voor werken, maar de beloning is wel groter als je dan je geplande reps en kilogrammen behaalt. Heel veel trainen maar een beetje doelloos en laten het vaak afhangen hoe zij zich die dag voelen, dit is echt suboptimaal.

I

Klopt, als mijn max 6x70 is.. Dan is op een slechte dag 5x70 drukken net z'n prestatie als 5x75 drukken op een goede dag.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jun 2012 om 19:15 ----------

Ik geef toe dat het lastig is hoor, je bent bang dat je te weinig doet maar het is moeilijk om precies het optimum te vinden van wat je lichaam aankan.
Het is puur experimenteren en DAT maakt het nou juist zo interessant.
Als je "naturel" traint en je probeert een nieuw schema probeer die dan niet na een week of 4 weer om te gooien.
Het lichaam heeft tijd nodig.
Dikke vrouwen a la Jurassic Park van 120 kilo willen vaak in enkele maanden 60 wegen.
Andersom hebben ze het er ook niet in 6 maanden allemaal bij gegeten.
Tip: bijhouden in een logboek wat je traint en eet is later altijd handig omdat ik zelf in het begin vaak achteraf dacht "hee deze week zie ik er scherper en harder uit" maar ik kan dan niet meer terughalen wat ik die week precies gegeten heb en aan trainingsarbeid heb weggezet.
Sorry als ik teveel schrijf maar het is ook niet eenvoudig en van 1 enkele parameter afhankelijk :)
Keep up the good mood!

Zeker in het begin vond ik dat moeilijk, Niet tot failure trainen.. dus minder zware inspanning, en toch beter resultaat? Soms is dat inderdaad moeilijk te begrijpen.

Ik heb een voedingsschema dus ik weet iig wat ik elke dag binnen krijg.

Trainingsschema is hetzelfde (voor een duur van 4-6 weken) dan kies ik weer een andere

En wat je over dat experimenteren zegt, ben ik het volkomen mee eens. Steeds nieuwe dingen leren, nieuwe dingen uitproberen, verdiepen in de sport, dat maakt het leuk.

Terug
Naar boven