MuscleMeat

Sterker worden bij bankdrukken.

Oke bedankt voor de tips,

Ik zie hier vaak stats staan van +100KG, Dan is het voor mij demotiverend als ik gebroken ben na een setje met 70KG.

wel herkenbaar, je spiegelt je onbewust toch wel aan anderen die al zoveel bankdrukken na zoveel maanden trainen

• Topic Starter Topic Starter
Dat is een foute gedachte. Je moet niet naar andere kijken maar naar jezelf!
En wel om de volgende redenen: fake stats, de persoon kan zwaarder zijn, meer trainingsjaren erop hebben zitten, slechte form dus verkeerd of anders uitvoeren etc. Kortom, kijk naar jezelf en zorg dat de gewichten geleidelijk omhoog gaan. Gewichten + spieren opbouwen kost eenmaal veel tijd en dan praat je over jaren.

Ja inderdaad, ik keek hierbij naar de mensen die beetje dezelfde stats hadden als mij qua gewicht/lengte/leeftijd, Vandaar de gedachte dat ik ver onder het gemiddelde zat.

Ik weet dat het een kwestie van jaren is, Het is natuurlijk ook demotiverend als je binnen 3 maanden verwacht een beer te zijn.

Toch hoop ik dat ik binnen nu en een jaar in de ochtend nog een keer de 80 zie staan op de weegschaal, nog 7,5 kilo te gaan.

---------- Post toegevoegd Thu 14 Jun 2012 om 15:37 ----------

wel herkenbaar, je spiegelt je onbewust toch wel aan anderen die al zoveel bankdrukken na zoveel maanden trainen

Ja inderdaad, ik ga nu gewoon proberen om per maand (4 borsttrainingen) minimaal 5kg er bij te gooien.

gaat je denk niet lukken tenzij je echt beginner bent... niet zo forceren allemaal en ga ook eens kijken naar meerdere malen borst trainen per week, ub/lb schema bijvoorbeeld.

Vanavond eerste x dat voor de 75 ga, ik zal laten weten hoeveel x het lukte

Toch maar niet gedaan, wist dat het niet veel zou uithalen als ik 3 reps zou maken met 75..
Heb gewoon 2 setjes 5x70 gedaan, daarna 3x5 30 kg dumbbell press

waarom direct 75... probeer dan eerst 72 gewoon langzaam omhoog ;)

je traint 3 maanden , je drukt 6 x 70 en nog zagen over je bp??
gtfo

Enough said.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Kom maar es meetrainen grote meneer :)

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jun 2012 om 14:41 ----------

Dat dacht ik dus ook.

Hoeveel pakte jij op de bench na 3 maanden trainen Joris ?

90-100'ish voor een single

Je zult snel genoeg merken dat bench niet gelijk staat aan hoe sterk je bent :)

Gewoon hard trainen en progressie komt wel.

STERK!

ben zelf begonnen met halters van 14 (wel incline) dus maak je geen zorgen over het gewicht. Uitvoering en toewijding/discipline zijn belangrijker dan die extra kilootjes pressen.
Dit is niet voor de niets de sport waarbij je nergens zoveel geduld als hier moet hebben !

Toch maar niet gedaan, wist dat het niet veel zou uithalen als ik 3 reps zou maken met 75..
Heb gewoon 2 setjes 5x70 gedaan, daarna 3x5 30 kg dumbbell press

Waarom niet ?

Ik zou zelfs zeggen dat het veel zou uithalen!

lager in reps + hoger in gewicht = dichter bij je 1RM = meer op kracht werken = zwaarder gewicht gewoon worden = uiteindelijk sterker worden.

Ik ben toch in 4 weken van 3x100kg naar 3x120kg bench gegaan door regelmatig wat van reps te wisselen. zeker geen schrik hebben van te zakken onder de 6 reps!!

Waarom niet ?

Ik zou zelfs zeggen dat het veel zou uithalen!

lager in reps + hoger in gewicht = dichter bij je 1RM = meer op kracht werken = zwaarder gewicht gewoon worden = uiteindelijk sterker worden.

Ik ben toch in 4 weken van 3x100kg naar 3x120kg bench gegaan door regelmatig wat van reps te wisselen. zeker geen schrik hebben van te zakken onder de 6 reps!!

Dat klopt wel, maar dan moet de techniek goed zijn.. dan kan ik beter 6x70 drukken met een goede techniek, dan dat ik 2x75 druk met een foute techniek
.. Toch ?

Altijd techniek boven kilo's!

En persoonlijk vind ik 70k in 3 maanden zeer netjes! ik denk niet dat ik dat ga redden!

Ik zou volgende bench training 5x5x60kg doen, elke week 2,5 kg erbij. Druk je over 6 weken 5x5x75kg.

Ik zou volgende bench training 5x5x60kg doen, elke week 2,5 kg erbij. Druk je over 6 weken 5x5x75kg.

denk dat ik dat inderdaad is ga proberen. Dan begin ik met 62,5, en zo elke week 5 kg erbij

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jun 2012 om 17:44 ----------

je traint 3 maanden , je drukt 6 x 70 en nog zagen over je bp??
gtfo

Ik dacht dat dit ver onder gemiddeld was voor iemand die 3 maanden traint op de bench.. Vandaar ;)

denk dat ik dat inderdaad is ga proberen. Dan begin ik met 62,5, en zo elke week 5 kg erbij

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jun 2012 om 17:44 ----------

Ik dacht dat dit ver onder gemiddeld was voor iemand die 3 maanden traint op de bench.. Vandaar ;)

Nee op 60 beginnen en 2,5 erbij, niet 5. Anders loop je te snel vast. Mooie techneik, snelle strakke explosieve reps. Dan ga je gainen

voor iemand van 71kg is 6 x 70kg zelfs heel goed na drie maanden. ik kan je al verklappen dat je de twee eerste jaren geen 6 x 100kg zal doen. Misschien dat het bij jou vlugger zal gaan omdat je nog jong bent. Ik ben pas op mijn 39ste beginnen trainen. Vergeet niet dat je maar 71kg weegt.

Terug
Naar boven