MuscleMeat

Sterkste man algemeen

sterkte

Dutch Bodybuilder
Waardering
20
Even een algemeen discussie draadje over het sterkste man gebeuren gemaakt. Gaat misschien niet lopen omdat de discussie al lekker op gang is bij 2 andere onderwerpen maar goed. Daar kunnen we dan lekker on-topic blijven.

Brand (en Belgen: zever:D ) maar los over training, wedstrijden, dopinggebruik, vriendjespolitiek in het sterkste man wereldje, hoeveel jaar blijft jarno nog nr 1? Toekomst van de sterkste man wedstrijden in Nederland en België …

Ik train zelf voor wedstrijden en heb er ook al een paar gedaan. Vind het lekker om een doel te hebben om naartoe te trainen maar heb wel moeite om oogkleppen op te doen voor hoe het er aan toe gaat op wedstrijdniveau.

Zijn er nog meer ‘sterkste man atleten’ hier op DBB?

Hallo Hier Belgie

lol op wedstrijd niveau kom je er wel in het is een gewoonte om alles van je af te zetten.
bv Jarno is altijd misselijk op zijn wedstrijden en heeft ook nog enorme koppijn en moet bijna volledig getoxiceert rond lopen om hem op de wedstrijd te focusen.
Ik heb er geen probs mee maar zo iets da heb je of ni .
Je kunt het wel trainen , maar is moeilijk omdat het tegen je karakter is.
En op wedstijd is het gewoon doe jouw ding , leer er van en have fun en daarna train op je zwakke punten zo wel lichaamelijk als geestelijk.
Dan natuurlijk volgende wedstrijd beter.

• Topic Starter Topic Starter
hallo squatbeast, vraagje: doe jij de deadlift bij je rugtraining of bij de onderdelen (eventtraining)? en doe je de deadlift elke week?

sterkte zei:
hallo squatbeast, vraagje: doe jij de deadlift bij je rugtraining of bij de onderdelen (eventtraining)? en doe je de deadlift elke week?

ik train 4 x in de week in de gym en 1 x event training soms 2x maar dat gebeurd alleen voor wedstrijden.
En ik train deadlift bij mijn rug training in de gym.
Bij event zit dan nog Wheel flip en Car lift dus daar zit al deadlift genoeg in.

Die event training heb je daar zelf het nodige gerief voor ? Of is er ergens een soort sterkste man trainingsterein ofzo ? :D

sterkte zei:
Even een algemeen discussie draadje over het sterkste man gebeuren gemaakt. Gaat misschien niet lopen omdat de discussie al lekker op gang is bij 2 andere onderwerpen maar goed. Daar kunnen we dan lekker on-topic blijven.

Brand (en Belgen: zever:D ) maar los over training, wedstrijden, dopinggebruik, vriendjespolitiek in het sterkste man wereldje, hoeveel jaar blijft jarno nog nr 1? Toekomst van de sterkste man wedstrijden in Nederland en België …

Ik train zelf voor wedstrijden en heb er ook al een paar gedaan. Vind het lekker om een doel te hebben om naartoe te trainen maar heb wel moeite om oogkleppen op te doen voor hoe het er aan toe gaat op wedstrijdniveau.

Zijn er nog meer ‘sterkste man atleten’ hier op DBB?
Hoop dat dit het laatste jaar is voor Jarno want dit kunstmatig in stand houden van deze atleet heeft nu wel lang genoeg geduurd!
Op naar een welverdiende titel!

Little Me zei:
Die event training heb je daar zelf het nodige gerief voor ? Of is er ergens een soort sterkste man trainingsterein ofzo ? :D

Ik heb thuis het nodige gerief voor de event training die ik zelf gemaakt heb of gaan vragen zijn aan mensen ( met een op knap beurt bij ).
Ik heb nu via de nederlanders the stones of strenght.
Nu ben ik thuis nog een conans wheel en een super yoke aan het lassen

squatbeast zei:
Ik heb thuis het nodige gerief voor de event training die ik zelf gemaakt heb of gaan vragen zijn aan mensen ( met een op knap beurt bij ).
Ik heb nu via de nederlanders the stones of strenght.
Nu ben ik thuis nog een conans wheel en een super yoke aan het lassen

Wel nice , conans weel ken ik maar wat is een super yoke ?

Kan je eventueel eens de meest vookomende proeven en gewichten op een rijtje zetten , gewoon ter info .

In wommelgem was wel een c wedstrijd viel het kwa gewichten nog goed mee eigenlijk .

mennie zei:
Hoop dat dit het laatste jaar is voor Jarno want dit kunstmatig in stand houden van deze atleet heeft nu wel lang genoeg geduurd!
Op naar een welverdiende titel!

denk dat jarno de komende 5 jaar niet van de troon te stoten is. hij heeft bepaalde voordelen maar denk toch echt dat ie de sterkste is (ben geen fan van hem hoor).
volgens mij zijn er dit jaar maar een drietal atleten die het hem moeilijk kunnen maken; ruska, mossing en hakvoort (sulaiman in topvorm ook maar dat is ie (nog)niet). en misschien komt van rangelrooij nog verrassend uit de hoek. maar zoals gezegd; hams wint 'm weer. verder vind ik het jammer dat peter baltus gestopt is. was ook een beest.

Little Me zei:

in nederland zijn er verschillende groepjes (oosten de 'hams groep' dan heb je in het midden van het land het clubje van sulaiman, mossing en tot voor kort kragten en in het westen in de buurt van den haag traint ook een groep) waar je (als je wat mensen leert kennen) zo mee zou mogen trainen. heb ik zelf ook gedaan maar ik ben toch zelf gaan knutselen. heel veel kan je gewoon zelf maken!
in belgië weet ik niet wat de mogelijkheden qua meetrainen met anderen zijn.

sterkte zei:
in nederland zijn er verschillende groepjes (oosten de 'hams groep' dan heb je in het midden van het land het clubje van sulaiman, mossing en tot voor kort kragten en in het westen in de buurt van den haag traint ook een groep) waar je (als je wat mensen leert kennen) zo mee zou mogen trainen. heb ik zelf ook gedaan maar ik ben toch zelf gaan knutselen. heel veel kan je gewoon zelf maken!
in belgië weet ik niet wat de mogelijkheden qua meetrainen met anderen zijn.

Ja ik was net ook wat aan het surfen en zo op enkel site's gekomen die zulke spullen verkopen , inderdaad er is veel dat je zelf kan ineensteken mits je wat kan lassen en sleutelen .

sterkte zei:
denk dat jarno de komende 5 jaar niet van de troon te stoten is. hij heeft bepaalde voordelen maar denk toch echt dat ie de sterkste is (ben geen fan van hem hoor).
volgens mij zijn er dit jaar maar een drietal atleten die het hem moeilijk kunnen maken; ruska, mossing en hakvoort (sulaiman in topvorm ook maar dat is ie (nog)niet). en misschien komt van rangelrooij nog verrassend uit de hoek. maar zoals gezegd; hams wint 'm weer. verder vind ik het jammer dat peter baltus gestopt is. was ook een beest.
Nou Mossing zowiezo niet! Heeft nog niets om echt trots op te zijn! Kijk naar t puntenverschil in bepwedstrijden dan zie je t verschil en niet in een uitslag van nr 1, 2 enz.
Ditwas op de voorronde toch ook overduidelijk!
Kijk eens met hoeveel punten Ruska los stond van de nr 2.
En Sulaiman heeft ook maar alleen een hoop praatjes en als ie t slecht doet op een voorronde zegt ie: ik heb me ingehouden! Nou ik kan je verzekeren dat ze allemaal willen winnen en zich nooit inhouden op een wedstrijd,want dan blijf je thuis en gaat niet voor schut op een B wedstrijd! Niemand van enige betekenis wordt vierde of vijfde op een B wedstrijd!

Laatst bewerkt:
Hmm Mossing heeft altijd last van blessures. Ik heb een keer met hem en Simon meegetraind en was niet erg onder de indruk op hun onderrug kracht na.
Maar Dave tilt veel te veel vanuit zijn heup (heeft daar ook een instabiliteit aan).
Simon zou misschien wel verder kunnen, als hij zijn loglift en dergelijke op nivo zou kunnen krijgen.

2 goede gasten, alleen Dave zal nooit imo de top halen. Simon is meer een winnaarstype. Ook meer agressie :)

een echte kanshebber is sjaak ruska ... die had jarno hams van de troon kunnen stoten alleen heeft de wedstrijd leiding daar een stokje voor gestoken want ze weten dat ruska niet zulke goede schoudedrs heeft en jarno wel ... dus daarom doen ze er 2 shcouder oefeningen in en er zit eigenljk ook geen rugoefening in want daar is ruska weer heel goed op .... et is imo niet helemaal eerlijk

finale onderdelen voor dit jaar:

1- Truckpull - Harnas en touw.
2- Wasmachine race
3- Atlas Stones
4- Boomstam Tillen voor max.
5- Medley - loading
6- Conan Wheel
7- Apollon Axle voor reps

nr 7 is toch schouders? en hoeveel kg zou dat zijn?
jammer dat de (car)deadlift er niet bij zit. die hoort echt bij een finale en is leuk om naar te kijken (en om te doen!).

Hangt ervan af ... Apollan Axle is normaal een clean en press met een thick bar, maar het kan evengoed een deadlift zijn.

Zelf vond ik Eduard Leeflang altijd een bijzondere atleet, hele mooie fysiek, en zeer sterk, alleen ging er op een gegeven moment uit om een eigen bedrijf te starten.

Sterkste man van Wommelgem

Zo ik zag vandaag in de krant (GVA) een klein verslag van deze c wedstrijd . Een kennis van me heeft meegedaan en scoorde een zeer mooi resultaat .

De winnaar woog wel 140 kg en zag eruit als een heuse powerlifter , de andere deelnemers zaten rond de 100 kg wat voor sommige onderdelen zoals de truck pull wel een nadeel was tov de winnaar . Desalnietemin een mooie prestatie .

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

mennie zei:
Nou Mossing zowiezo niet! Heeft nog niets om echt trots op te zijn! Kijk naar t puntenverschil in bepwedstrijden dan zie je t verschil en niet in een uitslag van nr 1, 2 enz.
Ditwas op de voorronde toch ook overduidelijk!
Kijk eens met hoeveel punten Ruska los stond van de nr 2.
En Sulaiman heeft ook maar alleen een hoop praatjes en als ie t slecht doet op een voorronde zegt ie: ik heb me ingehouden! Nou ik kan je verzekeren dat ze allemaal willen winnen en zich nooit inhouden op een wedstrijd,want dan blijf je thuis en gaat niet voor schut op een B wedstrijd! Niemand van enige betekenis wordt vierde of vijfde op een B wedstrijd!

Simon heeft zich wel degelijk ingehouden bij de voorronde, (weg blijven van failure op het deadliften, wheel flip overslaan ivm gescheurde bicep bij het boomstam tillen) aangezien hij een kleine week later nog een wedstrijd in spanje moest doen en pas 4 maanden trainde na er een jaar uitgelegen te hebben, zo vind ik dat hij het nog zeker wel goed heeft gedaan. Waarom zou je uberhaupt voluit gaan onder die omstandigheden als je toch alleen maar de eerste 5 hoeft te halen? (hij is overigens 3de geworden ondanks het volledig overslaan van een onderdeel)

Denk ook zeker dat hij wel een goeie kans maakt nog eens de sterkste man van Nederland te winnen.

Little Me zei:
Zo ik zag vandaag in de krant (GVA) een klein verslag van deze c wedstrijd . Een kennis van me heeft meegedaan en scoorde een zeer mooi resultaat .

De winnaar woog wel 140 kg en zag eruit als een heuse powerlifter , de andere deelnemers zaten rond de 100 kg wat voor sommige onderdelen zoals de truck pull wel een nadeel was tov de winnaar . Desalnietemin een mooie prestatie .

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De winaar doet ook mee aan de sterkste man van Vlaanderen , maar weet jij of er een Jefrey Phillips meedeed aan de wedstijd van Wommelgem

Terug
Naar boven