Fitness Seller

Sterkste man algemeen

Little Me zei:
Wel nice , conans weel ken ik maar wat is een super yoke ?

Kan je eventueel eens de meest vookomende proeven en gewichten op een rijtje zetten , gewoon ter info .

In wommelgem was wel een c wedstrijd viel het kwa gewichten nog goed mee eigenlijk .

Yoke , ja hoe zal ik beginnen het best kun je het vergelijken met een squat uit tillen en dan er een paar meter meelopen we spreken dan wel van 300 of 400 kg , het is te zien wat het niveau van atleten het is en wat de organizators willen.

Gepost door MS in de log van AlexT:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit is dus een yoke

Tnx voor de foto vriend

dat is een favoriet van Jarno is het niet?

sterkte zei:
finale onderdelen voor dit jaar:

1- Truckpull - Harnas en touw.
2- Wasmachine race
3- Atlas Stones
4- Boomstam Tillen voor max.
5- Medley - loading
6- Conan Wheel
7- Apollon Axle voor reps

nr 7 is toch schouders? en hoeveel kg zou dat zijn?
jammer dat de (car)deadlift er niet bij zit. die hoort echt bij een finale en is leuk om naar te kijken (en om te doen!).

Meer info gevonden:

Truck Pull ( Harnas en touw)

Wasmachine Race ( ongeveer 100 kg)

Atlas Stones ( 110/120/130/140/160 kg)

Log Lift ( Maximaal gewicht)

Medley ( verschillende onderdelen op kar plaatsen)

Conan Wheel ( 300kg)

Apollon Axle ( 100 tot 120 kg reps)

squatbeast zei:
Yoke , ja hoe zal ik beginnen het best kun je het vergelijken met een squat uit tillen en dan er een paar meter meelopen we spreken dan wel van 300 of 400 kg , het is te zien wat het niveau van atleten het is en wat de organizators willen.

Thx , en de bedoeling is dan zo veel mogelijk afstand of een bepaalde afstand zo snel mogelijk ?

Bepaalde afstand meestal, een draai maken met zo'n ding is nogal onhandig ;)

ff uit pure onwetendheid is er een dopingcontrolle bij de sterkste man van nederland, en zon mariusz pudjanovski of dichter bij huis jarno hams zijn die gasten wandelende apotheken of zijn ze gewoon dopingvrij en vallen ze onder het predicaat oermensen??

c moltasanti zei:
ff uit pure onwetendheid is er een dopingcontrolle bij de sterkste man van nederland, en zon mariusz pudjanovski of dichter bij huis jarno hams zijn die gasten wandelende apotheken of zijn ze gewoon dopingvrij en vallen ze onder het predicaat oermensen??

:roflol: denk dat er gewoon twee soorten zijn , diegene die het willen zijn en eigenlijk niet kunnen wegens te lichte bouw en die zullen wel slikken .

dan heb je de categorie " predicaat oermensen " :D leuk woord , die gewoon van nature al beestig sterk en groot zijn

en dan heb je de combinatie " predicaat oermensen " die gewoon ook slikken denk ik :D

c moltasanti zei:

In nederland ni denk ik .
maar andere landen soms wel ( belgie )

c moltasanti zei:
Denk dat niemand dopingvrij is maar de hoeveelheid die ze gebruiken dat weten ze alleen zelf dus kun je dat beter aan hen zelf vragen.

mennie zei:
Denk dat niemand dopingvrij is maar de hoeveelheid die ze gebruiken dat weten ze alleen zelf dus kun je dat beter aan hen zelf vragen.

Beweren dat ze allemaal gebruiken is te, er zijn er heus wel een paar die natural zijn. Maar ze zullen inderdaad minder voorkomen waarschijnlijk.

AlexT zei:
Simon heeft zich wel degelijk ingehouden bij de voorronde, (weg blijven van failure op het deadliften, wheel flip overslaan ivm gescheurde bicep bij het boomstam tillen) aangezien hij een kleine week later nog een wedstrijd in spanje moest doen en pas 4 maanden trainde na er een jaar uitgelegen te hebben, zo vind ik dat hij het nog zeker wel goed heeft gedaan. Waarom zou je uberhaupt voluit gaan onder die omstandigheden als je toch alleen maar de eerste 5 hoeft te halen? (hij is overigens 3de geworden ondanks het volledig overslaan van een onderdeel)

Denk ook zeker dat hij wel een goeie kans maakt nog eens de sterkste man van Nederland te winnen.
Niet voluit gaan op een wedstrijd? Wat een onzin dat doet toch iedereen?
Simon heeft een grote bek dat hij een concurent is dit jaar van Jarno, nou dan zijn de wonderen de wereld nog niet uit!
Hahaha!:wl:

mennie zei:
Niet voluit gaan op een wedstrijd? Wat een onzin dat doet toch iedereen?
Simon heeft een grote bek dat hij een concurent is dit jaar van Jarno, nou dan zijn de wonderen de wereld nog niet uit!
Hahaha!:wl:

Doe je zelf mee aan wedstrijden van een krachtsport? Zo ja, dan heb je nog nooit naar een belangrijke wedstrijd gepiekt. Zo nee, zwijg dan over dingen waar je geen verstand van hebt.

MonsterStrength zei:
Doe je zelf mee aan wedstrijden van een krachtsport? Zo ja, dan heb je nog nooit naar een belangrijke wedstrijd gepiekt. Zo nee, zwijg dan over dingen waar je geen verstand van hebt.
Jij hebt er verstand van dat is goed te merken jochie!
Als echt zo verstandig bezig bent en aan t pieken bent en loopt te schreeuwen dat je de nk gaat winnen dan zou je juist voorzichtig zijn en geen risico nemen op een B wedstrijd waar je dan dus zwaar voor schut gaat!!!!
Dan zou je lekker thuis blijven en de kans op blessures zo klein mogelijk houden! Maar dat weet jij natuurlijk ook , je weet t allemaal!

mennie zei:
Jij hebt er verstand van dat is goed te merken jochie!
Als echt zo verstandig bezig bent en aan t pieken bent en loopt te schreeuwen dat je de nk gaat winnen dan zou je juist voorzichtig zijn en geen risico nemen op een B wedstrijd waar je dan dus zwaar voor schut gaat!!!!
Dan zou je lekker thuis blijven en de kans op blessures zo klein mogelijk houden! Maar dat weet jij natuurlijk ook , je weet t allemaal!

Ik zeg niet dat ik het allemaal weet. Ik zeg alleen maar dat jij het niet weet. Een wedstrijd meedraaien, hoe laag dan ook, is soms nodig om je voor te bereiden op de grote wedstrijd, om te kijken hoe ver je al staat. En wie weet doet hij het ook met opzet om zo Jarno om de tuin te leiden en te doen alsof hij niet op tijd gepiekt zal hebben. Krachtsport is meer dan alleen maar zware dingen heffen you know.

MonsterStrength zei:
Ik zeg niet dat ik het allemaal weet. Ik zeg alleen maar dat jij het niet weet. Een wedstrijd meedraaien, hoe laag dan ook, is soms nodig om je voor te bereiden op de grote wedstrijd, om te kijken hoe ver je al staat. En wie weet doet hij het ook met opzet om zo Jarno om de tuin te leiden en te doen alsof hij niet op tijd gepiekt zal hebben. Krachtsport is meer dan alleen maar zware dingen heffen you know.

Wie om de tuin leiden dan, de jongens ( jarno)doet al lang genoeg mee om te weten wat iemand wel of niet kan. En een B wedstrijd is inderdaad om te kijken waar je staat. Maar de intensie is altijd om te winnen. zeker als je een bepaalde staus hebt gekregen.

Zoals vorig jaar met Baltus die weer mee deed in Apeldoorn. Een blamage voor een Nederlands kampioen. Dan kan je beter weg blijven dan 4de worden. Doet ook afbreuk op zijn prestatie in 2003 als Nederlands kampioen.

mennie zei:
Wie om de tuin leiden dan, de jongens ( jarno)doet al lang genoeg mee om te weten wat iemand wel of niet kan. En een B wedstrijd is inderdaad om te kijken waar je staat. Maar de intensie is altijd om te winnen. zeker als je een bepaalde staus hebt gekregen.

Zoals vorig jaar met Baltus die weer mee deed in Apeldoorn. Een blamage voor een Nederlands kampioen. Dan kan je beter weg blijven dan 4de worden. Doet ook afbreuk op zijn prestatie in 2003 als Nederlands kampioen.

Dat vind ik nu niet , het is niet omdat je een sterke prestatie neerzet en het jaar daarna niks dat die eerste prestatie dan niet meer staat .

Dan zou ronaldo nu ineens nooit geen goede voetballer geweest zijn ??

Ach reputatie is niet alles, het is uiteindelijk die titel die telt, en niet je prestatie op een B wedstrijd. Wie weet heeft ie avond voordien es goed doorgezakt en doet ie mee onvoorbereid en puur voor de fun? Moest de sterkste man van Nederland (of een top 5) echt zich voor bereiden wint ie heus die B wedstrijd ook wel :)

MonsterStrength zei:
Ach reputatie is niet alles, het is uiteindelijk die titel die telt, en niet je prestatie op een B wedstrijd. Wie weet heeft ie avond voordien es goed doorgezakt en doet ie mee onvoorbereid en puur voor de fun? Moest de sterkste man van Nederland (of een top 5) echt zich voor bereiden wint ie heus die B wedstrijd ook wel :)

Dan ben je voor mij geen sportman. Als er wedstrijden zijn doe je je best anders moet je niet meedoen. zuipen en sport gaan niet samen

Terug
Naar boven