MuscleMeat

Sterkste Man van Nederland 2009

hey shampoo83 erdinger bij de kem????

Deel 1: [Link niet meer beschikbaar]
Deel 2: [Link niet meer beschikbaar]

vette fotos!

thnx!

SM%20Nederland%202009%20156.jpg

de nr.1 ziet er gevaarlijk uit

"zo, deze steen leg ik even hier"
SM%20Nederland%202009%20286.jpg

Hey Hey................ pfffff wat heb ik gister beroerd gedraaid haha...... maar het was een wedstrijd waar van alles kon gebeuren...... ik vind dit in elk geval een terechte uitslag...... voor alex zat een eerste plek er zeker in..... wacht maar tot die nog weer een vol jaar getraind heeft.....voor simon is dit toch wel een bekroning op een lange carriere met veel tegenslagen en blessure's, ik gun hem dit van harte. En jan! een sterkste man in hart en nieren vorig jaar was hij al sterk maar hij word met het jaar sterker en sterker.... keep up the good work maatje! ........ Voor tom .... tjah zuur een 4de plek, maar het feit dat hij al een aantal jaar boven in mee draait betekend wel dat hij 1 van de sterksten van nederland is en blijft...... kracht zit er bij hem wel alleen ik denk dat hij soms te lief is....geef die jongen een dosis agressie en hij is niet te stoppen. voor de rest veel nieuwkomers en ook veel talenten.... zeker geen pannekoeken! En gijs........ kolere wat ben jij druk!!!!! haha maar dat geeft niks je weet dat goed om te zetten in de sport en dat resulteert in een topsporter waar nog veel meer in zit.

En mike......... gewoon ff opgebeld dag van te voren... kwakkelt nog met zijn gezondheid, zweet als een otter en een uithoudingsvermogen van een koala.....BEEST ben je om je dan nog zo staande te houden. ik hou mijn hart vast als jij je weer 100%voelt.

Ik zelf ga eerst 3 maanden volledige rust in voeren....... en wil volgend jaar gewoon weer meedoen tegen de "echte" sterkste man van nederland....:D

Gisteren was (doordat Jarno niet zijn titel kon verdedigen) de spannendste finale sinds vele jaren!
Vrijwel iedereen had kans op een podiumplek en we hebben als publiek enorm genoten van dit spektakel.

We waren met een bus uit Limburg gekomen om dit alles "live" te kunnen zien en vooral om Alex aan te moedigen.
En wat zijn we trots op hem dat hij bij zijn debuut meteen een 2e plek wist te veroveren!
Heel jammer dat hij zijn 1e plek niet kon handhaven...en er waren inderdaad omstandigheden (hercules hold) waarbij ik grote vraagtekens heb...en het was gewoon ook jammer van de truckpull, en normaal gesproken is voor hem 140kg loglift ook vrij easy (gisteren bleef het helaas bij 135kg)
Maarja...zo gaat het vaak op een wedstrijd...dat je net pech hebt op een onderdeel waardoor je net geen kampioen word...we hebben dat vaker gezien.
Bij het laatste onderdeel - de powerstairs - hebben we ons zowat de longen uit het lijf geschreeuwd, maar het mocht helaas niet baten...Alex had alles gegeven...meer zat er op dat moment gewoon niet meer in...
En wat een ontroerende picture toen de drie gebroeders Moonen elkaar op de stairs in de armen vielen. Kreeg er een brok van in mijn keel ;)

Alex hoeft zich volgend jaar niet te kwalificeren...die druk is er dan al niet...hij kan zich volledig richten op de finale...en als je ziet hoe die kerel groeid bij iedere wedstrijd dan weet ik zeker dat hij de opvolger van Jarno word! Dat komt zeker weten goed met hem!

Alex voor mij was jij gisteren de Numero Uno!!! :thumbs: :bow:

Ha Jan.....je kan zo in de reclame voor Mona toetjes! :D:D

Ik zal m'n best doen om de uitslagen zo snel mogelijk uit te werken en dan kunnen we zien waar Alex zijn punten heeft laten liggen. Ik denk zelf niet bij de herculeshold, maar bij de truckpull en vooral de powerstairs. Bij de powerstairs stond Alex 4 punten voor op Simon, maar Alex pakte 6 punten, en Simon 12!

Op de foto's van Doetze is te zien dat bij de herculeshold de rechterkant (voor de kijkers) duidelijk boven de grond hangt (foto's 203 en 204). Op foto 207 staat de rechterkant inderdaad op de grond. De vraag is dus, hoe is dit gebeurt. Dus voordat we allemaal roepen dat Alex is 'gepeopled' zou ik eerst wel eens een video willen zien. Jarno vertelde dat Alex zelf een stukje naar rechts is gaan staan tijdens de hercules hold, waardoor de rechterzijde de grond raakte. Dan kun je als scheidsrechter inderdaad niets anders doen dan affluiten. Wel klote want in een tweede run presteer je bijna nooit weer zo goed!

Ik vond trouwens dat arno zich ook goed verbetert had met vorig jaar. Heb boom en deadlift van hem niet zo gezien. Maar volgens mij kreeg ie er nu 2 stenen op, en de yoke helemaal uitgelopen en powerstair ging ook mooi.

Ha Jan.....je kan zo in de reclame voor Mona toetjes! :D:D

Ik zal m'n best doen om de uitslagen zo snel mogelijk uit te werken en dan kunnen we zien waar Alex zijn punten heeft laten liggen. Ik denk zelf niet bij de herculeshold, maar bij de truckpull en vooral de powerstairs. Bij de powerstairs stond Alex 4 punten voor op Simon, maar Alex pakte 6 punten, en Simon 12!

Op de foto's van Doetze is te zien dat bij de herculeshold de rechterkant (voor de kijkers) duidelijk boven de grond hangt (foto's 203 en 204). Op foto 207 staat de rechterkant inderdaad op de grond. De vraag is dus, hoe is dit gebeurt. Dus voordat we allemaal roepen dat Alex is 'gepeopled' zou ik eerst wel eens een video willen zien. Jarno vertelde dat Alex zelf een stukje naar rechts is gaan staan tijdens de hercules hold, waardoor de rechterzijde de grond raakte. Dan kun je als scheidsrechter inderdaad niets anders doen dan affluiten. Wel klote want in een tweede run presteer je bijna nooit weer zo goed!

Zoals Alex zelf ook al zei: Als, Als, Als... Hij is gewoon 2de geworden en daar is hij zelf denk ik ook superblij mee.

@Irondevoted: Jij vond het enigzins lachwekkend dat ik Alex als 2de van te voren heb ingeschat toch? Who was right? :D

sossa,ik weet dat je een Alex lover bent,maar vind je gezien de stattistieken het helemaal reeel om Alex op 2 te plaatsen?
Vind het eigenlijk nergens op slaan maar goed...

Mwuahahahaha!

Ik vond trouwens dat arno zich ook goed verbetert had met vorig jaar. Heb boom en deadlift van hem niet zo gezien. Maar volgens mij kreeg ie er nu 2 stenen op, en de yoke helemaal uitgelopen en powerstair ging ook mooi.

Precies............. De grote underdogg, toch goede progressie gemaakt ja.
Hij weet donders goed wat zijn zwakke onderdelen zijn en je ziet dat hij daar hard op getraind heeft.

Zoals Alex zelf ook al zei: Als, Als, Als... Hij is gewoon 2de geworden en daar is hij zelf denk ik ook superblij mee.

@Irondevoted: Jij vond het enigzins lachwekkend dat ik Alex als 2de van te voren heb ingeschat toch? Who was right? :D

Mwuahahahaha!

Wietse had het er op de wedstrijd nog over idd. Maar hij heeft al zijn woorden daar ter plekke terug genomen!

Precies............. De grote underdogg, toch goede progressie gemaakt ja.
Hij weet donders goed wat zijn zwakke onderdelen zijn en je ziet dat hij daar hard op getraind heeft.

Ja, zeker. En ook hij was herstellende van Pfeiffer dat hij in oktober 2008 had opgelopen. Staat er toch maar. Baalde wel van de truckpull en was een beetje boos.
Ik wist niet precies wat er mis gegaan was, maar het had iets te maken met dat de trucker de vrachtwagen in zijn achter-uit op de handrem zette en daarna pas ontkoppelde, waardoor er een achterwaartse trekkracht ontstond??

Verder Arno ook een superkerel!

Ja, zeker. En ook hij was herstellende van Pfeiffer dat hij in oktober 2008 had opgelopen. Staat er toch maar. Baalde wel van de truckpull en was een beetje boos.
Ik wist niet precies wat er mis gegaan was, maar het had iets te maken met dat de trucker de vrachtwagen in zijn achter-uit op de handrem zette en daarna pas ontkoppelde, waardoor er een achterwaartse trekkracht ontstond??

Verder Arno ook een superkerel!

Ja dat van die truckpull vond ik een beetje een jammer om allerlei dingen te gaan zoeken wat er mis ging en tegen mij te zeggen dat ik geluk had. hij had verwacht dat dat zijn ding zou worden alleen dat is niet zo gelopen. gelukkig heeft hij de hercules hold naar zich toe getrokken en toch een persoonlijke overwinning geboekt.

Ik heb nu al meerdere keren op wedstrijden de truckpull gewonnen en snelle tijden gehaald, ik vond het dan ook mooi dat ik gister ook ff mijn persoonlijke overwinning binnen mocht slepen. en ben er zelf afgezien van de andere onderdelen erg blij mee haha.

Ik heb in Friesland vaak het omgekeerde meegemaakt dat ik dacht dat ik (on)bewust benadeeld werd, alleen toen hoorde je mij niet. het is en blijft sport waarbij je te maken hebt met mensen.

Laatst bewerkt:
Ja, ik hoorde de chauffeur later nog zeggen dat de truck nog half op de handrem stond bij mij. moet je voorstellen hoe snel ik was geweest als.....:mad:

Wietse had het er op de wedstrijd nog over idd. Maar hij heeft al zijn woorden daar ter plekke terug genomen!

Aah kijk, dat vind ik nou sportief!

Zag jou ook nog Ivo, maar je zat aan de andere kant van het plein, boven Bryan en de rest. Was te ver lopen voor mij... :D ;)

Ja dat van die truckpull vond ik een beetje een jammer om allerlei dingen te gaan zoeken wat er mis ging en tegen mij te zeggen dat ik geluk had. hij had verwacht dat dat zijn ding zou worden alleen dat is niet zo gelopen. gelukkig heeft hij de hercules hold naar zich toe getrokken en toch een persoonlijke overwinning geboekt.

Ik heb nu al meerdere keren op wedstrijden de truckpull gewonnen en snelle tijden gehaald, ik vond het dan ook mooi dat ik gister ook ff mijn persoonlijke overwinning binnen mocht slepen. en ben er zelf afgezien van de andere onderdelen erg blij mee haha.

Ik heb in Friesland vaak het omgekeerde meegemaakt dat ik dacht dat ik (on)bewust benadeeld werd, alleen toen hoorde je mij niet. het is en blijft sport waarbij je te maken hebt met mensen.

Peter, je hebt nu al meerdere keren bewezen dat je gewoon erg sterk bent op de truckpull, zelfs met een gebroken voet! In Eindhoven op de kwalificatie was je ook behoorlijk snel, dus het is gewoon een sterk onderdeel voor jou.

ivo was compleet is style met sunglasses en lange haren zo'n 20 meter van ons vandaan ruben :p

hey peter jij hebt de truckpull eerlijk gewonnen tuurlijk
maar ik baalde alleen maar dat hij op een of andere manier te laat van de rem af ging
en je zei ook dat we normaal altijd dicht bij elkaar zaten
maar ja is niet anders nou
en ik ben super blij dat ik de hold wel gewonnen heb toch super leuk om een onderdeel te winnen zo bij zon grote wedstrijd
en jan in een woord top man super gedaan
en gijs inderdaad konden we daar ook nog ff zingen haha
ik hoop dat ik de komende jaren weer hard kan trainen om er dan goed bij te komen want ik wil der wel weer bij zijn natuurlijk gewoon super om er al te staan toch
groetjes arno

gratz gasten ;)

Mooi gedraaid Alex ;)

--

Terug
Naar boven