Kerel, niemand vraagt naar jouw mening. Je begint halverwege te onpas met het invoeren van de stelling dat alle AAS gebruikers lozers zijn, hetwelk niets met dit topic van doen heeft.
En dan begin je te stellen dat om jouw mening gevraagd wordt? Weet je wat dat over jouw zegt?
Dat jij de dingen vanuit een heel eigen fantasie bekijkt, die afwijkt van de realiteit. Je bent een extremist tegen AAS, die is doorgedraafd in zijn eigen gelijk.
Dan begin je vervolgens met beeldige spraak als "levensgevaarlijk", maar inhoudelijk zijn we nog niets wijzer...
O, wacht jij kent iemand die op 31 jarige leeftijd is overleden, wat volgens zijn ouders aan AAS te wijten is. Wat was dan de precieze doodsoorzaak? Want mij dunkt dat ouders na zo een tragische gebeurtenis gelijk AAS als zondebok aanwijzen.
Als iemand weleens drugs gebruikt en hij overlijd, dan is drugs altijd de oorzaak geweest. Zo ook bij iemand die weleens drinkt en bij rokers is zoiets standaard de gedachtegang. Idem bij AAS; als iemand AAS gebruikt en hij overlijd, dan denkt iedereen gelijk dat AAS oorzakelijk is geweest. Mensen overlijden nu eenmaal, de één jonger dan de ander en dat is een feit.
Als AAS gebruikers bij bosjes tegelijk overlijden, dan kan ik pas niets anders doen dan jouw gelijk geven, maar de statistieken spreken niet in jouw voordeel.
Ik kan het natuurlijk mis hebben en dat hij wel degelijk aan AAS overleden is. Dat maakt hem dan wel uitzondering op de regel, want wetenschappelijk is een directe kans op dood door AAS gebruik nooit vastgesteld.
Toevallig is 2 maanden geleden een bekende van mij ook op 31 jarige leeftijd overleden. Sportman, niet roker en nog nooit AAS gebruikt. Moraal: zulke dingen gebeuren nu eenmaal, ook bij niet AAS gebruikers.
Zeg ik dat AAS gebruik gezond is? Nee absoluut niet. Is misbruik van AAS gevaarlijk? Absoluut! Is AAS gebruik daarom per definitie verwerpelijk? Nee, want er zit een wereld van verschil in de manier van gebruiken. Overdaad schaadt en dat is bij AAS gebruik niet anders...
Ik geloof er heilig in dat er zoiets bestaat als verstandig gebruik. Een verstandige AAS gebruiker met een verder gezonde levensstijl heeft daarom niets meer te vrezen mbt gezondheid dan de gemiddelde mens, die zijn zonden uit andere genoegens haalt..
Mbt de stelling: Zijn ALLE AAS gebruikers lozers? Nee, zeer zeker niet!!!
Wil je alstublieft ophouden met dit extremistische en generalistische gedoe?
Kom met feiten en maak de dingen niet erger dan ze zijn! Anderzijds moeten AAS gebruikers niet doen alsof ze aan de vitamine C zitten. Misschien kunnen we dan een normale en inhoudelijke discussie voeren...