AndroidHealthClinic

Stevia & Keto

Gennesis

Dutch Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m77
Massa
90kg
Een goeienamiddag DBB'ers,

Ik doe nu al een tijdje Keto in mijn cut en mijn moeder wilt meedoen (ze heeft hier al ervaring mee) en vroeg aan mij of stevia kwaad kan.

Nu is mijn vraag aan jullie, kan stevia (stevioglycosiden), (of producten die stevia gebruiken als suikervervanger) kwaad eens men in ketose is? Hoe gaat het lichaam hiermee om?

Iemand hier ervaring mee? Advies?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik zie niet waarom dat een probleem zou zijn mits je er niet veel van gebruikt, wat niet heel moeilijk zou moeten zijn aangezien het zo t*ring zoet is.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie niet waarom dat een probleem zou zijn mits je er niet veel van gebruikt, wat niet heel moeilijk zou moeten zijn aangezien het zo t*ring zoet is.

Ik dacht dat zoetigheid een trigger zou kunnen zijn voor je lichaam en daardoor potentieel je uit ketose kicken zeg maar, weet niet of dit een wetenschappelijk feit is (mijn ma dronk vroeger tijdens ketose gewoon cola zero en bleef mooi in ketose, maar cola zero heeft als sweetener dan weer aspartaam ipv stevia).

Ik vroeg me gewoon af of het dergelijk suiker is dat je tijdens ketose niet mag consumeren (vanwege de insuline boost dan?) en of dat artificieele zoetmakers daar invloed op zouden hebben? (al geeft proteinen eten ook een insuline boost en daar ga je ook niet van uit ketose..)

De zoete smaak heeft vrij weinig invloed. Ik heb een tijd terug nog een study gelezen waaruit bleek dat insuline respons proportioneel was aan de calorische waarde van zowel glucose, aspartaam en nog een zoetstof (vergeten welke het was). Ik weet niet waarom dit voor Stevia anders zou zijn. Aangezien het aantal kcal dan de insuline respons bepaalt en het aantal kcal bij de meeste zoetstoffen heel laag is zal dit dus waarschijnlijk geen probleem zijn.

Je kan trouwens van te veel proteine wel degelijk uit Ketose geraken.

---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:18 ----------

Gevonden, en de derde zoetstof was zelfs Stevia.
nihms187942f3.jpg

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2900484/

Rest van het verslag is trouwens ook wel interessant voor jou denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
De zoete smaak heeft vrij weinig invloed. Ik heb een tijd terug nog een study gelezen waaruit bleek dat insuline respons proportioneel was aan de calorische waarde van zowel glucose, aspartaam en nog een zoetstof (vergeten welke het was). Ik weet niet waarom dit voor Stevia anders zou zijn. Aangezien het aantal kcal dan de insuline respons bepaalt en het aantal kcal bij de meeste zoetstoffen heel laag is zal dit dus waarschijnlijk geen probleem zijn.

Je kan trouwens van te veel proteine wel degelijk uit Ketose geraken.

---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:18 ----------

Gevonden, en de derde zoetstof was zelfs Stevia.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2900484/bin/nihms187942f3.jpg
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2900484/

Rest van het verslag is trouwens ook wel interessant voor jou denk ik.

Dat van uit ketose geraken d.m.v teveel proteineinname wist ik, omdat het proces gluconeogenese begint en proteinen omvormt naar glucose, right?

Hmm, ziet er interessant uit, bedankt voor de info!

Je lichaam kan denken dat je suikers binnenkrijgt als je aspartaan binnen krijgt en zo je insuline verhogen. Hoe dit precies weet ik niet. Of dit ook met stevia is weet ik niet. Zou ik ook graag willen weten.

Je lichaam kan denken dat je suikers binnenkrijgt als je aspartaan binnen krijgt en zo je insuline verhogen. Hoe dit precies weet ik niet. Of dit ook met stevia is weet ik niet. Zou ik ook graag willen weten.

lees het topic dan helemaal voordat je post

Terug
Naar boven