Fitness Seller

stop met anabolen ga voetballen

Ja jammer vind ik dat, als ik aangeef ooit wel eens een kuur te willen proberen wordt ik raar aangekeken en krijg ik een grote shitstorm over me heen. Als je dan zegt dat er in topsport ook gebruikt wordt kijken ze je aan alsof je gestoord bent :o

Is maar net hoe je het onderbouwd. Ik ben er heel open over en ben nog nooit raar aangekeken, preken gehad, etc

Is maar net hoe je het onderbouwd. Ik ben er heel open over en ben nog nooit raar aangekeken, preken gehad, etc
Nouja misschien is het in jouw omgeving normaler, ik kom uit een omgeving met vrij simpele mensen om me heen denk ik. Mensen die mij succes wensen met hartproblemen als ik een kuur ga doen maar zelf obese zijn, roken en elk weekend alcohol drinken.

Dan weet jij het maar beter. Ik kan je alleszins zeggen dat ik er ken of gekend heb waarvan ik 100% zeker ben dat ze niet gebruiken en ik ben er alleszins zeker van dat jij in je entourage niemand kent die op hoog niveau sport. En ja, de Belgen winnen nooit wat omdat het als Belg veel moeilijker is om doping te gebruiken wegens de strenge controles maar af en toe is er toch een uitzonderlijk talent zoals Nafi Thiam en dat meisje is ook zuiver op de graat. Kim Gevaert kon des tijds ook niet concurreren met de Amerikaanse top loopsters maar van haar weet ik ook dat ze nooit gebruikt heeft en een grote tegenstandster was van dopinggebruik. En zeg mij eens waarom je zo zeker bent dat een Hazard of Mertens doping zouden moeten gebruiken. Een voetballer kan gemakkelijk aan de top mee zonder doping of het zou moeten zijn dat hij zo mager is dat hij 10 tot 15 kg spieren zou moeten bij kweken. Voor een betere conditie moeten ze ook niets nemen want een gewone sportieve gast kan zo'n match fysiek ook aan. Een voetballer zal geen betere voetballer worden door zich te doperen maar ik ben ook van oordeel dat voetballers geen topsporters zijn. Ik heb er vroeger enkele gekend die nog in eerste klasse gespeeld hebben maar daarbuiten toch niet echt sportief waren.Geen goede lopers en toch zeer goed kunnen voetballen. In elke eerste klasse ploeg heb je misschien maar twee voetballers die toch goed kunnen lopen.
Overtuigd zijn dat elke topsporter doping nodig heeft is kort door de bocht en niet waar, maar dat weet je ook maar wanneer je zelf sportief bent en wat relaties hebt gehad in de sportwereld.

Hoe kun je daar 100% zeker van zijn? Ik trainde waar Kim trainde(klein wereldje die gym toen) Voor alle duidelijkheid ik beweer niet dat ze gebruikte,ik zou zelf ook eerder denken van niet. Maar ik ga niet beweren dat ik 100% zeker ben.

En ik heb vroeger jaren ook wat topsporters gekend. Belgisch en europees niveau. Maar ik ga voor geen één mn handen int vuur houden.

Je zou dom moeten zijn als topsporter die er geld mee verdiend om tegen kennissen en vrienden te gaan vertellen dat je wat gebruikt. Denk dat ze wel zo slim zullen zijn om dat voor hun te houden.

Tuurlijk zijn ze int openbaar allemaal tegen doping.

Laatst bewerkt:
Snapt hij toch niet. Dirk is altijd zo stront eigenwijs.
En jij niet? Je was de eerste om mij altijd tegen te spreken als we het hadden over kuren en gezondheid. En je wist het altijd beter en je beweerde dat het altijd toevallig was als er een bekende bodybuilder plots overleed aan hartproblemen. Kuren was nooit de oorzaak. Je zei steeds dat ik maar uit mijn nek lulde. En een paar maanden geleden post je zelf een bericht dat je plots opgenomen was in het ziekenhuis door een embolie en dat je tijdelijk ging stoppen met kuren. Je bent nog geen 30 jaar en je wordt al voor iets opgenomen wat je niet zou gekregen hebben moest je geen anabolen gebruiken. Het ergste van dit alles is dat je altijd beweerd hebt dat je ergens op een hartafdeling werkt in een ziekenhuis. Van eigenwijsheid gesproken. Als je dan je les nog niet geleerd hebt. Het zou mij zelfs niet verwonderen dat je denkt dat die embolie niets met je gebruik zou te maken hebben.

En jij niet? Je was de eerste om mij altijd tegen te spreken als we het hadden over kuren en gezondheid. En je wist het altijd beter en je beweerde dat het altijd toevallig was als er een bekende bodybuilder plots overleed aan hartproblemen. Kuren was nooit de oorzaak. Je zei steeds dat ik maar uit mijn nek lulde. En een paar maanden geleden post je zelf een bericht dat je plots opgenomen was in het ziekenhuis door een embolie en dat je tijdelijk ging stoppen met kuren. Je bent nog geen 30 jaar en je wordt al voor iets opgenomen wat je niet zou gekregen hebben moest je geen anabolen gebruiken. Het ergste van dit alles is dat je altijd beweerd hebt dat je ergens op een hartafdeling werkt in een ziekenhuis. Van eigenwijsheid gesproken. Als je dan je les nog niet geleerd hebt. Het zou mij zelfs niet verwonderen dat je denkt dat die embolie niets met je gebruik zou te maken hebben.

Kuren is niet gezond. Maar nee, kuren zorgt op korte termijn niet voor ernstige hartfalen zoals cardiomyopathie (mits een gezond hart). Op lange termijn kan dat zeker wel, zoals cardiomyopathie.

Het klopt ook dat ik plots ben opgenomen, en zelfs de artsen (die weten van mijn AAS gebruik) zijn er van overtuigd dat AAS niet de oorzaak was.

Maar wat heb jij zo tegen kuren? Er is werkelijk niemand op dit forum die ooit heeft gezegd dat kuren gezond is.

En ja, ik wou dat ik nooit was begonnen met kuren.

Nee, ik ben niet naief. Je wil je eigen doping gebruik goedpraten. Ik kan je garanderen dat bvb Nafi Thiam geen doping gebruikt. Ze is nochtans olympisch kampioen. Ik heb een jeugdvriend die zes keer heeft meegedaan aan de Iron Man in Hawai en daar ooit zesde of zevende is geweest. Hij was altijd in de top 15. Die gast heeft ook nooit gebruikt en gaat binnen een paar jaar terug meedoen wanneer hij zestig is. Hij is nu triathlontrainer en traint zelf ook nog altijd. En voetballers zoals een Hazard of Mertens hebben dat ook helemaal niet nodig. Misschien dat die mensen wel bepaalde zaken krijgen om vlugger te genezen wanneer ze gekwetst zijn maar ze gebruiken geen doping of anabolen om hun prestaties te verbeteren. Ik heb mensen gekend die op hoog niveau gesport hebben net zoals Galen een paar coachen kent. Ik heb een neefje die klaargestoomd wordt voor de eerste ploeg van Anderlecht en die moet helemaal niets nemen.Die weet zelfs niet wat anabolen zijn. Wie is hier naief en zit te gissen. Ik spreek mij niet uit over Amerikanen, Chinezen en Russen maar er bestaan wel degelijk topsporters die op natuurlijke wijze hun sport beoefenen. En zeker in België.

Dan weet jij het maar beter. Ik kan je alleszins zeggen dat ik er ken of gekend heb waarvan ik 100% zeker ben dat ze niet gebruiken en ik ben er alleszins zeker van dat jij in je entourage niemand kent die op hoog niveau sport. En ja, de Belgen winnen nooit wat omdat het als Belg veel moeilijker is om doping te gebruiken wegens de strenge controles maar af en toe is er toch een uitzonderlijk talent zoals Nafi Thiam en dat meisje is ook zuiver op de graat. Kim Gevaert kon des tijds ook niet concurreren met de Amerikaanse top loopsters maar van haar weet ik ook dat ze nooit gebruikt heeft en een grote tegenstandster was van dopinggebruik. En zeg mij eens waarom je zo zeker bent dat een Hazard of Mertens doping zouden moeten gebruiken. Een voetballer kan gemakkelijk aan de top mee zonder doping of het zou moeten zijn dat hij zo mager is dat hij 10 tot 15 kg spieren zou moeten bij kweken. Voor een betere conditie moeten ze ook niets nemen want een gewone sportieve gast kan zo'n match fysiek ook aan. Een voetballer zal geen betere voetballer worden door zich te doperen maar ik ben ook van oordeel dat voetballers geen topsporters zijn. Ik heb er vroeger enkele gekend die nog in eerste klasse gespeeld hebben maar daarbuiten toch niet echt sportief waren.Geen goede lopers en toch zeer goed kunnen voetballen. In elke eerste klasse ploeg heb je misschien maar twee voetballers die toch goed kunnen lopen.
Overtuigd zijn dat elke topsporter doping nodig heeft is kort door de bocht en niet waar, maar dat weet je ook maar wanneer je zelf sportief bent en wat relaties hebt gehad in de sportwereld.

Waarom zou een topsporter zijn of haar carriere op het spel zetten door jou alles te vertellen? Het geheimhouden is waar het juist om draait he. Op het moment dat een sporter zo veel beter is dan jan met de pet dat het niet niet meer te verklaren is door genen, dan weet je genoeg. Wat zou er gebeuren met deze mensen die jij noemt als die ook gingen gebruiken? Dan worden ze onverslaanbaar?

Waarom zou een topsporter zijn of haar carriere op het spel zetten door jou alles te vertellen? Het geheimhouden is waar het juist om draait he. Op het moment dat een sporter zo veel beter is dan jan met de pet dat het niet niet meer te verklaren is door genen, dan weet je genoeg. Wat zou er gebeuren met deze mensen die jij noemt als die ook gingen gebruiken? Dan worden ze onverslaanbaar?

Je zou echt wel dom moeten zijn.

Ik denk dat het naïef is om te denken dat topsporters in andere sporten geen doping gebruiken, immers wij "kijkers" willen mensen tot het uiterste zien gaan en hun grenzen zien verleggen. Dat sporters dan naar middelen grijpen om net dat ene beetje extra te kunnen leveren is dan ook te verwachten.

Alleen moeten we niet doen alsof het gebruik in andere sporten te vergelijken is met bodybuilding/ powerlifting. Puur omdat hoeveel "winst" je behaalt met de middelen vele malen kleiner is met die middelen. Als ik EPO neem en cardanine loop ik niet meteen de marathon in 2h30m, nu zeg ik niet dat als je AAS zet je meteen een Schwarzenegger wordt maar het effect van dit gebruik is vele malen groter/ zichtbaarder dan bij bijvoorbeeld wielrennen.

Ik denk dat het naïef is om te denken dat topsporters in andere sporten geen doping gebruiken, immers wij "kijkers" willen mensen tot het uiterste zien gaan en hun grenzen zien verleggen. Dat sporters dan naar middelen grijpen om net dat ene beetje extra te kunnen leveren is dan ook te verwachten.

Alleen moeten we niet doen alsof het gebruik in andere sporten te vergelijken is met bodybuilding/ powerlifting. Puur omdat hoeveel "winst" je behaalt met de middelen vele malen kleiner is met die middelen. Als ik EPO neem en cardanine loop ik niet meteen de marathon in 2h30m, nu zeg ik niet dat als je AAS zet je meteen een Schwarzenegger wordt maar het effect van dit gebruik is vele malen groter/ zichtbaarder dan bij bijvoorbeeld wielrennen.

Ik denk dat je zou verschieten wat sommigen in de tour de france allemaal gebruiken.En dat is niet enkel EPO.

Wat is het belang van dat er met epo minder winst te behalen valt int wielrennen tov aas in BB?

Als jan met de pet pro dosissen aas zet dan zal hij ook geen mr olympia worden.

Verder interesseerd het me niet of topsporters gebruiken of niet.

Laatst bewerkt:
Ik blijf het toch bijzonder vinden dat mensen werkelijk denken dat sommige TOPsporters geen prestatieverhogende middelen gebruiken :roflol:

Mij gaat het erom dat er ook wel degelijk topsporters zijn die niet gebruiken. 't Is misschien maar een klein percentage, maar ze bestaan. En er zijn nu éénmaal natuurtalenten in een bepaalde discipline die dat niet nodig hebben. En er zijn subtoppers die nooit echt de top bereiken omdat ze geen doping willen gebruiken maar toch in halve finales of finales geraken. Ik ben niet naief en weet ook dat 80% van de topsporters doping gebruiken.

Terug
Naar boven