MuscleMeat

Stoppen met kwark eten om verder af te vallen?

Ik at eerst ook altijd Magere Kwark van Zaanse Hoeve, maar in een kuipje van 500 gram zitten al gauw 30 gram koolhydraten en dit zijn suikers ! Die wil je echt niet hebben voor slapen gaan.

Inmiddels de kwark uit me dieet gedropped en me vetpercentage is nu met 1,6 % verminderd :D

Ik vervang de kwark nu door 12-HOUR protein van Dymatize, dus een casseinenaat shake.

;)
Nu komt het net over alsof kwark 'slecht' is...

Nee ik zeg niet dat kwark slecht is, maar als je in de cut bent en dus overtollig vet wilt verliezen,kan je liever kiezen voor wat anders ;)

Ik at eerst ook altijd Magere Kwark van Zaanse Hoeve, maar in een kuipje van 500 gram zitten al gauw 30 gram koolhydraten en dit zijn suikers ! Die wil je echt niet hebben voor slapen gaan.

Als er 30 gram kh in zit is het waarschijnlijk 50% kwark en 50% yoghurt. Normale magere kwark heeft iets van 18 gram per pot.

als je niet per se een wedstrijdfysiek wil hebben maar gewoon lekker ripped, en hiervoor de kwark denkt laten te vallen, denk ik dat er ofwel gewoon iets heel mis moet zijn met je cardioregime of je hele voedingsschema.

Ik ben kurkdroog geworden met 500gr kwark per dag ;) Daarom moet je ook naar het totale voedingsschema kijken.

• Topic Starter Topic Starter
Uit het commentaar hier maak ik op dat ik in 1e instantie toch gelijk heb. Ik ben duidelijk spieren aan het bijhouden/voeren/groeien en dat is alles behalve erg ;).

Waar het op neerkomt, van kwark kan je niet ECHT aankomen, als je er netjes naast blijft sporten.

Het enige waar ik nog mee zit, savonds of sochtends eten? Ik eet het veeeel liever sochtends, gezien ik geen ontbijtmens ben en dat gat er mooi mee kan vullen.

Uit het commentaar hier maak ik op dat ik in 1e instantie toch gelijk heb. Ik ben duidelijk spieren aan het bijhouden/voeren/groeien en dat is alles behalve erg ;).

Waar het op neerkomt, van kwark kan je niet ECHT aankomen, als je er netjes naast blijft sporten.

Het enige waar ik nog mee zit, savonds of sochtends eten? Ik eet het veeeel liever sochtends, gezien ik geen ontbijtmens ben en dat gat er mooi mee kan vullen.
Probeer het anders te verdelen sochtend's en savonds als in de ochtend bijna niet lukt?

Simpel: 's-ochtens een bak en 's-avonds een bak. Niks mis mee!

• Topic Starter Topic Starter
Probeer het anders te verdelen sochtend's en savonds als in de ochtend bijna niet lukt?

ja sochtends lukt het gemakkelijk hoor, maar ik heb nooit een eetlust sochtends, nooit gehad. Maar verdelen is idd een goed idee, alleen vraag ik me af of ik dan niet iets meer moet eten sochtends? een halve bak kwark van 150kcal lijkt zelfs mij te weinig ;) Een schaaltje all-bran met melk ernaast misschien?

Beter eet je gewoon genoeg kwark, zul je ook minder spierverlies hebben (ivm eiwitten), die koolhydraten die in kwark zitten zijn allemaal lactose dus dat valt ook wel mee en zal dus niet voor een grote insuline piek zorgen.

ja sochtends lukt het gemakkelijk hoor, maar ik heb nooit een eetlust sochtends, nooit gehad. Maar verdelen is idd een goed idee, alleen vraag ik me af of ik dan niet iets meer moet eten sochtends? een halve bak kwark van 150kcal lijkt zelfs mij te weinig ;) Een schaaltje all-bran met melk ernaast misschien?
Ik neem sochtends altijd
-melk+brinta
-whey protein instant
-banaan 'onderweg naar werk' ''deze wel 15 min na de whey shake''
zorg er gewoon voor de je sochtend's het liefst wat snellere eiwitten neemt plus een aantal goeie KH BIJV: Brinta,Havermoet,volkorenbrood etc.

Terug
Naar boven