MuscleMeat

Straffen Marokkanen helpt niet..

En dan kosten ze de maatschappij nog meer, en dan komen ze dus vrij na een aantal maanden of jaren en is de maatschappij nog slechter af.

Dat klopt zeker ;) Ook niet iets waar ik blij mee ben, maar ze komen in ieder geval niet ongestraft van hun niet betaalde boete af ;)

En dan kosten ze de maatschappij nog meer, en dan komen ze dus vrij na een aantal maanden of jaren en is de maatschappij nog slechter af.

Denk dat dit een van de redenen is waarom het probleem nog steeds speelt.

Er is gewoon niet zo makkelijk een oplossing te vinden die zowel juridisch als economisch verantwoord is.

Wat een begin kan zijn, is als politie agenten ook meer mogen doen.
Omdat ze niks mogen doen heeft niemand respect voor ze.
Laat ze het maar doen zoals in Spanje, dan kijk je toch wat meer uit voor je wat doet lijkt me.

Evenveel autochtone criminelen in NL?

Dan zijn autochtone criminelen een stuk slimmer in ieder geval, kijk maar eens naar de cijfers van de nationaliteiten in de gevangenissen. 70-80% is Marokkaans.

Marokkanen behoren nog steeds tot de lagere sociale klasse en zijn nog steeds oververtegenwoordigd in de armere wijken. Dit zorgt voor een hogere vertegenwoordiging in criminaliteit, typisch voor de lagere sociale klasse en dat is geweld en vermogensdelicten. De iets hoger opgeleide, die vaker autochtoon is, pleegt een ander soort criminaliteit waar het dark number veel groter is.
Politie patrouilleert vaak in armere wijken want daar is de criminaliteit zeer zichtbaar en komt men makkelijk aan zijn bandietjes. Daarmee krijgt de politie en Justitie dan het idee dat ze nuttig werk leveren.
Allochtonen worden ook minder makkelijk terug "vrijgelaten" (als ze even op straat worden aangesproken na illegaal gedrag) dan de autochtoon. Ik als autochtoon, heb met politieagenten gevochten toen ik 19 was. na een gesprek in de politiewagen hadden ze begrip voor mijn gedrag en lieten ze me gaan. Een Marokkaan zou in mijn plaats een strafblad gekregen hebben. Ook de rechter zal sneller akkoord gaan de autochtoon slechts een waarschuwing te geven dan de allochtoon. Al deze fenomenen zijn bekent in de criminologie onder de term "strafrechtelijke trechter ". Iets wat al meer dan 60 jaar gekend is, over de hele wereld. De Afro-Amerikanen lijden er ook nu nog steeds onder.

• Topic Starter Topic Starter

Grappige is dat veel standpunten (zo niet bijna alle) van de leden hier over het straffen van allochtone criminelen echt alleen maar kan in een dictatuur/tirannie.

Maar nee hoor, we zijn met z'n allen niet racistisch of discriminerend.

• Topic Starter Topic Starter
Grappige is dat veel standpunten (zo niet bijna alle) van de leden hier over het straffen van allochtone criminelen echt alleen maar kan in een dictatuur/tirannie.

Hooguit communistisch getint :D

Ik denk dat ik voor veel mensen spreek als ik zeg dat het gaat om alle criminelen, daar gelaten of ze nou wit, bruin, geel of pimpel ****ing paars zijn.

Dat het "toevallig" die bevolkingsgroep is, wilt niet zeggen dat het discriminerend bedoeld is.

welke standpunten? (kan zijn dat ik het gemist heb) land uit sturen/veel zwaardere straf en doodstraf zijn geen kenmerken van een dictatuur.

En een groep beoordelen op hun karakter en daden (let wel, we hebben het hier over criminele Marokkanen, niet de groep die zich keurig aan de regeltjes houdt) is niet zozeer racistisch?
maarja het blijft dbb :)

Kosteloos ?

Mijn oplossing voor dit soort criminelen (Marokkanen) is duidelijk: celstraf. Meerdere malen veroordeling is terug naar land van herkomst.

Je valt in herhaling en het is reeds aangetoond dat je voorstel niet haalbaar en zelf contraproductief is.

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 20:51 ----------

Daar heb ik wel een uitleg voor.

Vraag maar aan een Marokkaans meisje of jongen hoe dat in Marokko gaat.

Ik zat pas in de trein met Marokkaans meisje en die vertelde dat ze daar gewoon naar je toe komen en aan je zitten en vragen om je nummer, geef je die niet komen er meer bij en dan moet je wel.

Die jongen (vriend van me) bevestigde dat het echt zo gaat daar.

Man man, dat is wel de grootste onzin die ik in dit topic heb gelezen. Ik ga al 18 jaar naar Marokko en wat je zegt is je reinste racistische onzin.

Hooguit communistisch getint :D

Criminelen opstropen, in de oven verbranden of een kogel geven is een kenmerk van de communistische gedachtegang?

Ik denk dat ik voor veel mensen spreek als ik zeg dat het gaat om alle criminelen, daar gelaten of ze nou wit, bruin, geel of pimpel ****ing paars zijn.

Dat het "toevallig" die bevolkingsgroep is, wilt niet zeggen dat het discriminerend bedoeld is.

Ja en heel toevallig ging het over criminele allochtonen het land uit sturen. Laten we alle gevallen lekker gelijk behandelen, behalve de allochtonen.
Het gaat er niet om of je roept dat je niet discrimineert, maar een actie of gedachte kan discriminerend zijn zonder dat dat je insteek is.

Ik keur ook al die rotjochies niet goed met hun criminele gedrag, zeker niet. Maar je kan ze gewoon niet anders straffen dan andere gevallen. Dan kan je straks ook nog gaan bepalen in welke provincie je de hoogste straf krijgt omdat ze ergens anders relatief minder tot last zijn dus hoeven ze minder gestraft te worden.

Het gaat allemaal nergens over. Het zit in een aantal dingen die vooral van kleins af aan erin sluipen bij de opvoeding en door de omgeving. Wat er effectief aan gedaan kan worden? Geen idee en ook geen zin om daarover serieus in discussie te gaan met al deze populisten die maar raak roepen.

• Like
Waarderingen: Vonk
Je valt in herhaling en het is reeds aangetoond dat je voorstel niet haalbaar en zelf contraproductief is.

Man man, dat is wel de grootste onzin die ik in dit topic heb gelezen. Ik ga al 18 jaar naar Marokko en wat je zegt is je reinste racistische onzin.

Het was zeker niet racistisch bedoeld, het is wat ik hoorde van een Marokkaans meisje en jongen.

Geloof best dat het niet allemaal zo is, maar dit is wat ze mij vertelde.

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 20:54 ----------

Het gaat allemaal nergens over. Het zit in een aantal dingen die vooral van kleins af aan erin sluipen bij de opvoeding en door de omgeving. Wat er effectief aan gedaan kan worden? Geen idee en ook geen zin om daarover serieus in discussie te gaan met al deze populisten die maar raak roepen.

Het heeft ook geen zin.. Als de oplossing zo simpel was, was deze er al lang.

Nog niet haalbaar nee, net zoals het vroeger niet haalbaar was te roepen dat Marokkanen relatief vaker crimineel waren. Nu zijn er sommigen uit de gemeenschap zelf die dat toegeven en zelfs links moest het en masse toegeven. Al zouden ze het het liefst ontkennen en zoeken ze allemaal redenen om het goed te praten...

Zoals jij altijd doet.

België zet Marokkaanse gevangenen uit
Brussel - België gaat 190 gedetineerden met de Marokkaanse nationaliteit uitzetten naar hun eigen land, waar ze hun straf verder moeten uitzitten.

Helaas dat velen in Belgie daar niet voor in aanmerking komen maar stap voor stap verpesten die crimineeltjes het voor zichzelf. Jammer dat er een zware prijs voor betaald moet worden eer menig correcticus overstag gaat. Zoals dus laatst weer dat meisje die door 6 in elkaar gepoft is.

Mooi om te zien dat deze discussie anno 2013 gewoon nog steeds gevoerd wordt, met dezelfde argumenten.

Terug
Naar boven