Fitness Seller

Strechen heeft geen zin tegen blessures

Waar staat in Loo zijn post een "ontzettende pomp" dan?

yo :thumbup:

Ik weet niet hoe jij opwarmt. Maar het is niet de bedoeling dat je na een warming up gelijk een ontzettende pomp krijgt.

Eerst een rustige warming up op een cardio apparaat is helemaal geen probleem, en lijkt me alleen maar bevorderend.

Wat ik zal zei, als je eerst 10 min gaat fietsen dan stap je die fiets af met een pomp in je benen, terwijl je bijvoorbeeld schouders gaat lopen. Zeker als je flink was massa op je poten hebt, dan lopen ze al gauw vol.

Ik zou dan liever twee sets wat side-en front raises, en presses doen met lichte dumbbells
Lijkt me meer dan genoeg om die regio op te warmen.

Wat ik altijd opvallend vind; juist de mensen die wat meer trainingervaring hebben zie je nooit opwarmen op een cardio-apparaat maar doelgerichte warm-up sets doen, en juist de "beginners" zie je vaak 10-20 minuten cardio doen alvorens ze beginnen met trainen.
No offence voor jou of iemand anders, ik was vroeger ook zo.
Nu zie ik het nut van cardio als opwarmer niet zo meer in, tuurlijk het kan geen kwaad maar het voordeel is imo te verwaarlozen.

Hier. begrijp niet waarom bloed naar je benen een probleem zou zijn. Tenzij het een ontzettende pomp is.

Kan een foutieve conclusie zijn natuurlijk.

Wacht.. jij quote je eigen post... Ik vroeg uit die van Loo.

Anyway.. pomp in je benen.. ok.. relatief tot rug? nee. Indirect? Ja, in de zin van dat je met de warm-up op de fiets je circulatie omhoog krikt MAAR niet direct betrekkende tot de oefening. In dit geval de rug.

yo :thumbup:

Wat ik zal zei, als je eerst 10 min gaat fietsen dan stap je die fiets af met een pomp in je benen, terwijl je bijvoorbeeld schouders gaat lopen. Zeker als je flink was massa op je poten hebt, dan lopen ze al gauw vol.

Ik zou dan liever twee sets wat side-en front raises, en presses doen met lichte dumbbells
Lijkt me meer dan genoeg om die regio op te warmen.

Wat ik altijd opvallend vind; juist de mensen die wat meer trainingervaring hebben zie je nooit opwarmen op een cardio-apparaat maar doelgerichte warm-up sets doen, en juist de "beginners" zie je vaak 10-20 minuten cardio doen alvorens ze beginnen met trainen.
No offence voor jou of iemand anders, ik was vroeger ook zo.
Nu zie ik het nut van cardio als opwarmer niet zo meer in, tuurlijk het kan geen kwaad maar het voordeel is imo te verwaarlozen.

Ik doe geen warming up, omdat het ****ing saai is.
Toch is in de literatuur duidelijk terug te vinden dat een algemene warming up wel degelijk nut heeft. Natuurlijk doe je daarna nog sport specifieke oefeningen (dwz. side raises oid.)

Wacht.. jij quote je eigen post... Ik vroeg uit die van Loo.

Wat ik quote was de eerste regel uit Loo zijn post;)

Heb ik hiervoor al uitgelegd.
De naam cardio zegt het al.

Ergo: je warmt je lichaam op, neit alleen je benen.

In zekere zin. Maar de doelgerichte warming up van betreffende lichaamsdeel is dan toch meerdere malen effectiever gekeken naar prioriteit.

Heb ik hiervoor al uitgelegd.
De naam cardio zegt het al.

Ergo: je warmt je lichaam op, neit alleen je benen.

Ja precies.

Ik snap de theorie erachter wel, ik vind het echter voor BB niet bijster veel nut hebben. Athans, ik vind het niet fijn, en ik ken eigenlijk niemand die het wel doet.

Gegronde reden om eerst op die crosstrainer te stappen, is als er een lekker wijf ernaast bezig is.

Gegronde reden om eerst op die crosstrainer te stappen, is als er een lekker wijf ernaast bezig is.

Gna... ehm... *frummel frummel* Blijf van me af kl***zak!! BEK DICHT WIJF! Je ziet toch dat ik aan het opwarmen ben.. mhh.. jhaa... *frummel frummel*

Ja precies.

Ik snap de theorie erachter wel, ik vind het echter voor BB niet bijster veel nut hebben. Athans, ik vind het niet fijn, en ik ken eigenlijk niemand die het wel doet.
Oke. Ik wel.
Heb trouwens ook nergens beweerd dat doelgerichte warming up niet effectief is (ook als reactie op FLX)

So true :roflol:

Terug
Naar boven