Fitness Seller

Stretchschema APT en UCS

Gennesis

Dutch Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m77
Massa
90kg
Ik ben vandaag begonnen met een klein stretch schemaatje om mijn Anterior Pelvic Tilt en Upper cross syndrome (of Pseudowinging) helpen op te lossen.
Heb al oefeningen gegreineerd in mijn huidig trainingsprogramma om beide postuurproblemen aan te pakken maar had nog geen stretch routine, hieronder mijn huidige stretchroutine:

Doorway stretch (steun op voorarmen): 3x30s <-pec minor stretch
Lying quad stretch: 3x30s <-quads stretch
Kneeling hip stretch: 3x30s <-hip flexor/psoas stretch
Downward facing cat: 3x30s <-erector spinae stretch

Schema hierboven ga ik 3x per dag doen, effectief in mijn strijd tegen pseudowinging en anterior pelvic tilt? (samenhangend met een correctionerend trainingsprogramma natuurlijk)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
68x bekeken en geen antwoord? Hmm...

Zullen niet veel mensen goed bekend mee zijn.

Feitje daar, is natuurlijk wel een dompert voor mij :/.
Achja, ik ga het houden op 2x voor de zekerheid, echt geen zin om een spier te verrekken ofzo, lees ook veel contradictische dingen over stretchen op andere forums.

En dan ook de posts over anterior pelvic tilt zelf die dan stretches geven maar nooit zeggen hoeveel x per dag ofzo, heel lastig :/.

Feitje daar, is natuurlijk wel een dompert voor mij :/.
Achja, ik ga het houden op 2x voor de zekerheid, echt geen zin om een spier te verrekken ofzo, lees ook veel contradictische dingen over stretchen op andere forums.

En dan ook de posts over anterior pelvic tilt zelf die dan stretches geven maar nooit zeggen hoeveel x per dag ofzo, heel lastig :/.

Try it, merk het vanzelf!

Quadratus lumborum / latissimus dorsi niet vergeten.

Piriformis eventueel er ook nog bij nemen.

Zal ik zeker doen!

---------- Toegevoegd om 18:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:36 ----------

Quadratus lumborum / latissimus dorsi niet vergeten.

Piriformis eventueel er ook nog bij nemen.

Latissimus Dorsi pak ik mee met mijn onderrug, die krijgt 2x per dag een goede stretch en op trainingsdagen (rugdag) nogmaals een post-workout stretch!

Quadratus lumborum en Piriformis ken ik niet, care to explain? Wat hun rol is bij anterior pelvic tilt? (en misschien ineens een goede stretch voor beiden? ^^)

Bedankt!

---------- Toegevoegd om 18:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:37 ----------

Zal ik zeker doen!

---------- Toegevoegd om 18:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:36 ----------

Latissimus Dorsi pak ik mee met mijn onderrug, die krijgt 2x per dag een goede stretch en op trainingsdagen (rugdag) nogmaals een post-workout stretch!

Quadratus lumborum en Piriformis ken ik niet, care to explain? Wat hun rol is bij anterior pelvic tilt? (en misschien ineens een goede stretch voor beiden? ^^)

Bedankt!

edit: Latissimus Dorsi stretchen? Dat heb ik eigenlijk nergens gelezen...

Spanning van de beide QL kan extensie van de onderrug veroorzaken oftewel een holle rug geven.

Piriformis is gewoon een toevoeging, hoeft niet persé.

Zou paar van deze in je schema gooien.
http://www.youtube.com/watch?v=XN1o0TDIPGs

Met wat minder gewicht dan :P

Holy HannibalMurdockFaceandmistahT

---------- Toegevoegd om 21:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:17 ----------

Spanning van de beide QL kan extensie van de onderrug veroorzaken oftewel een holle rug geven.

Piriformis is gewoon een toevoeging, hoeft niet persé.

Interesting, zal eens kijken achter stretches dan! Bedankt!

Niemand een idee of 3x per dag teveel van het goede is? Ik voel dat het geen probleem is voor mijn quads en chest maar mijn hip flexors zijn fucked up an de eerste 3x...

Terug
Naar boven