Ik denk dat de CL van gisteren uitermate geslaagd was. Veel wereldtoppers, mooi weer, records en een mooie strijd. Iedereen maakte fouten en dat maakte het weer spannend. Zo heb ik het tenminste ervaren.
Niet vergeten, er was zeer veel publiek, die ons kwartet Nederlanders goed gesteund hebben. De speaker had wel even mogen vermelden waarom ik uit de wedstrijd gestapt ben. Daarom vertel ik het nu even via deze weg:
Eind vorige week voelde ik een verkoudheid opkomen. Ik ben toch naar de RPB meet gegaan om diverse redenenen. Maandags stond ik helemaal gaar bij de doctor. Veel slijm aan het ophoesten en voorhoofdholteonsteking. Antiobiotica kuur gekregen. Wel gewoon daar gewerkt die week omdat het voor ons de laatste werkweek in de schoolregio zuid was en er nog veel werk afgerond moest worden. Donderdag besloten om toch mee te doen. Ziek of niet ziek ik vond dat ik toch een training moest doen voor het NK. En waarom dan niet in een super ambiance met de wedstrijdonderdelen. Vrijdag voelde ik me redelijk fit en had de hoop toch serieus mee te kunnen doen. Bij het eerste onderdeel loglift kwam ik er al achter dat ik echt niet fit was. Yoke, gaven de benen het op na 15 meter en na de (lichte) truckpull heb ik een half uur out-gelegen in de bus. Voor de shirt sponsor heb ik toen wel nog de laadrace gedaan en ben uit de wedstrijd gestapt. Helemaal leeg. Uitwerking van de antibiotica. Enige positieve hiervan is dat het de bron aanpakt, nadelig is dat het ook de uitwerking op al het goede heeft. Een zware tyre en stones had gewoon geen enkele zin voor me. Het was een desillusie of een blessure geworden (je moet dit gewoon fit doen of niet). Het enige wat voor mij telt is het NK over 2 weken.
Het is niet mijn stijl om uit een wedstrijd te stappen, zeker niet thuis. Mensen komen speciaal naar mij (en uiteraard anderen) kijken. En dan wil je ook wat laten zien. Ik ben er gevoelsmatig niet helemaal over uit, maar kan er heil in vinden bij de gedachte dat het in dienst staat van het grotere doel.
Verder heeft Jarno super gepresteerd, was Jan met vlagen super en heb ik Rick alleenmaar zien genieten.