MuscleMeat

Strongman training in Welle (bij Aalst, Denderleeuw in België)

• Topic Starter Topic Starter
Yes :)

Volgende training: Zondag 13 juni, 14u.
Ik hoop dat er desondanks de verkiezingen toch voldoende volk aanwezig zal zijn :)

Nieuw bij mij:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Fat bar is ook gefixt.

Nondeju,
Staat er ineens een foto van mij op DBB :p

Was inderdaad een gezellige training.

PS: vond mijn foto van de 75kg clean en press wel leuker dan die grote knikker gooien :p

Niemand WIST wie jij was van die foto's. Na je mooie hint wel natuurlijk :p

Ik was maar wat aan het zwansen eh, maakt me niveel uit hoor.
Ze staan er op voor de trainingsonderdelen te laten zien.

Next training: zondag 20 juni, 14u. Wie komt?

Weekend daarna geen training, aangezien ik dan redelijk aanwezig ben op Graspop.

Next training: zondag 20 juni, 14u. Wie komt?

Weekend daarna geen training, aangezien ik dan redelijk aanwezig ben op Graspop.

kameraad van mij zou wel eens willen langskomen :D woont in de buurt van herzele dus zoooo ver is het niet voor een zondag :D en hij zit de week nadien ook op graspop= u weze dus gewaarschuwd tis ook nen lenghoar lek daze hier zegn :D (wel ook beginner) :D

een langharig lijk? :D

Hij is altijd welkom. Moet alleen weten of er volk komt, want anders train ik deze keer zelf ook op een andere dag.

Die link heb ik ook al gezien, maar ik koop ze liever van iemand die er ervaring mee heeft. Is enorm lastig om een kwaliteit steen te maken die dan ook nog eens het gewicht heeft dat je zou willen. Je kan dat allemaal wel gaan bereken, maar dan nog komt dat niet altijd goed uit.

Hij is altijd welkom. Moet alleen weten of er volk komt, want anders train ik deze keer zelf ook op een andere dag.

Die link heb ik ook al gezien, maar ik koop ze liever van iemand die er ervaring mee heeft. Is enorm lastig om een kwaliteit steen te maken die dan ook nog eens het gewicht heeft dat je zou willen. Je kan dat allemaal wel gaan bereken, maar dan nog komt dat niet altijd goed uit.

ik kom samen met gerry!

laat maar weten of het doorgaat zondag

kan zijn dat er nog een 3de man meegaat

idd, als er training is zijn wij aanwezig ! :')

Al een idee van de onderdelen die we gaan trainen ? Yoke zou wel is tof zijn om te doen ..

Alright :) Training gaat zeker door dan. K'zal mijn training van zaterdag dan maar licht houden :p

Yoke kan, maar zal weer op het gras zijn. Is niet ideaal, maar die parking is veel moeite en met al die steentjes is dat eigenlijk niet veel beter dan op het gras. Breng dus botten mee als je dat hebt (kwestie van de enkels een beetje extra steun te geven).

Zal eens denken wat we kunnen doen :)

Voorstel:

- Fat bar deadlift op max (kan je mooi in opwarmen)
- Log lift / keg press
- Yoke
- Laadrace (lichte zandzak, biervat, steen, zware zandzak)
- Weight for height

Laatst bewerkt:
Haaa, super !, oké, kzal mijn werkschoene meenemen :')

tot zondag é

kameraad van mij zou wel eens willen langskomen :D woont in de buurt van herzele dus zoooo ver is het niet voor een zondag :D en hij zit de week nadien ook op graspop= u weze dus gewaarschuwd tis ook nen lenghoar lek daze hier zegn :D (wel ook beginner) :D

Waar traint hij in Herzele?

Ik heb mijn "homegym" in Herzele staan met gewichthefplateau, bumpers, eleiko bar, powerrack, bands, chains, ... Zomermaanden train ik bijna altijd daar ipv in Gent.

Nieuw in Welle:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Met dank aan DizzyD en Jcap :)

Volgende training komt op zondag 4 juli, 14u.

Laatst bewerkt:
Nieuw ideetje: we gaan van een paar onderdelen de records bijhouden en aan de hand daarvan een klassement opstellen (niet op dit forum voor alle duidelijkheid). Lijkt me leuk voor de onderlinge competitie en ook voor de mensen die (nog) geen wedstrijdambities hebben. De punten zouden opgeteld worden zoals bij een strongman wedstrijd. De resultaten tellen uiteraard enkel als ze uitgevoerd werden met het materiaal dat hier staat. Anders krijgen we records met tractorbanden van 400kg die lichter aanvoelen dan andere banden van 300kg enzo...
Ik ga binnenkort eens zoeken voor een bord ofzo om dat dan op bij te houden. Voorlopig op pc.

Idee voor de onderdelen die bijgehouden worden:

Fat bar deadlift max
Deadlift met fat bar en autowielen. Het lichaam moet volledig gestrekt zijn, bovenin even vasthouden. Straps en suits zijn niet toegestaan, alles anders wel (riem, magnesium, knee wraps,...). Een hitch is toegestaan (maar denk aan je rug). Het maximum getilde gewicht wordt bijgehouden.

Tire flip op reps
Keuze tussen de 220kg tire of de 370kg tire. 1 flip met de 370kg tire is beter dan 100 flips met de 220kg tire (veel succes met de 101 flips). Maximum tijd 2 minuten. Aantal flips en gewicht van de band worden bijgehouden.

Log lift max
Armen en benen moeten volledig gestrekt zijn en er moet een duidelijke stilstand zijn. Een rep waarbij je half uitgelockt heen en weer zit te lopen en dan dropt, telt dus niet. Voeten moeten in principe naast elkaar staan maar daar gaan we niet te strict mee zijn :) Maximum getilde gewicht wordt bijgehouden. Minimum is 85kg. Er zullen dus wel wat gedeelde plaatsen zijn voor de mensen die hem niet gepressed krijgen, maar laat dat een extra motivatie zijn om hem WEL te pressen, het zal je behoorlijk wat punten opleveren.

Yoke 16m
8m heen en 8m terug. Het zwaarste gewicht waarmee je deze afstand uitloopt, wordt bijgehouden. Aantal drops maakt niet uit, maar om het binnen de perken te houden, spreken we af dat de afstand binnen de 2 minuten uitgelopen moet zijn (niet dat we er een drama gaan van maken als je 5 sec te laat bent). Er moet minstens per 10kg verhoogd worden. We gaan niet beginnen met schijfjes van minder dan 5kg op de yoke te steken.

Medley / laadrace
Dit wordt iets waar de snelste tijden worden bijgehouden. Ik dacht aan de laadrace die we vorig weekend deden (3 voorwerpen van 60-70kg + zandzak van 100kg 6m dragen en over yoke gooien), maar daar is het jammer dat de eerste 3 voorwerpen ongeveer hetzelfde wegen (en ook niet zo heel moeilijk zijn) en het laatste ineens dubbel zo moeilijk is. Het moet een onderdeel worden dat binnen een jaar ook nog interessant is om te doen, dus het mag niet te licht zijn. Een laadrace die beginners niet kunnen afmaken is dus zeker niet slecht. Laat de ideetjes maar komen.

We kunnen tijdens de training van volgend weekend dan eens beginnen met de recordlijst op te vullen :)

Goed bezig daar in Welle,dan moet je ook proberen zo een groot chalkboard op te hangen om de PR's bijtehouden :cool:

Terug
Naar boven