MuscleMeat

Strongman Training @ SMTL

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.361
Beste krachtsportliefhebbers,

Zaterdag 3 augustus wordt alweer de 5e editie van de Sterkste Limburger georganiseerd. Een klein jubileum waar ik toch wel trots op ben. Na twee edities in de Euregio Bazaar (hedendaags Vrijemarkt, onze training lokatie), wordt het dit jaar alweer het 3e jaar dat we samenwerken met de gemeente Kerkrade. De Markt in Kerkrade bleek beide voorgaande keren een uitstekend decor voor de wedstrijd. Volgens de gemeente trok het evenement respectievelijk 800 en 1100 kijkers over een hele dag. Wij van stichting Strongest Man Team Limburg hopen er ook dit jaar weer een succes van te maken. Helpen jullie mee?!?!

Zoals gebruikelijk is deelname aan de wedstrijd alleen bedoelt voor atleten afkomstig uit Nederlands en Belgisch Limburg of (gedeeltelijk) Limburgers die nu buiten de provinciegrenzen wonen.
Traditioneel zou de wedstrijd April / Mei plaatsvinden. Maar vanwege het heuglijk feit dat ik vlak voor die tijd vader ga worden (en het dus naast mijn werk, studie, stichting, training erg druk heb) heb ik de wedstrijd naar de zomervakantie verplaatst.

Wedstrijd info (voor deelnemers):

Zaterdag 3 augustus 12:00 op de Markt in Kerkrade
Atleten 11:00 aanwezig

Deelnemers:
1. Frank Peters (Weert)
2. Alex Moonen (Schinveld)
3. Jeffrey Meex (Brunssum)
4. Michel Koekoek (Heerlen)
5. Alex Wetzler (Brunssum)
6. David Panders (Kerkrade)

Onderdelen:

De onderdelen staan nog niet helemaal vast en zijn onder voorbehoud, maar kan wel een grove schatting doen van wat er in zit. Traditioneel komen vaste onderdelen terug!

Ik wil aanbevelen om de onderdelen eens op wedstrijd gewicht getraind te hebben. Is beter voor de atleet en voor de wedstrijd.

1. Overhead: Boom max, boom op hh 1 vs 1 of giant dumbbell
2. SMTL medley: wheelbarrow, yoke & tyre
3. Tyre deadlfit max of cardeadlift op hh
4. Stones of strength 105-165
5. Truckpull
6. Loading

De rest van de SMTL atleten, meld je even aan, ook al denk je dat het vanzelfsprekend is dat ik je op de lijst zet)

Naar alle waarschijnlijkheid is onze 7 voudig Sterkste man van NL, Jarno "King of the ice" Hams, scheidsrechter.

Wederom is de wedstrijd ruimschoots van te voren aangekondigd. Mensen kunnen eventueel rekening houden in de agenda met planning in de vakantieperiode. Daarnaast kunnen atleten zich al redelijk specifiek voor gaan bereiden, wat het wedstrijdniveau alleen maar ten goede zal komen.

Daarnaast wil ik de oproep doen naar sponsoring voor deze wedstrijd. Traditioneel wordt in Limburg duizenden euro's gesponsord aan Carnaval of voetballers die toch al niet genoeg verdienen. De stichting SMTL kan altijd sponsoring gebruiken in vorm van natura of in financiële middelen. Er wordt voldoende reclame aandacht aan geschonken. De Limburgse media (TV Limburg, L1, Limburgs Dagblad) zijn tot nog toe altijd vertegenwoordigd geweest. Alle inkomsten worden gebruikt t.b.v. strongman (wedstrijden, maken en onderhoud van onderdelen, aanschaf materiaal). Kunt u iets voor ons betekenen, informeer dan via stichtingsmtl@gmail.com of laat op dit forum een bericht achter.

Sportieve groet,

Alex Moonen
Stichting SMTL

Cool! Maar precies op m'n verjaardag haha dat is jammer... Maar wie weet. ;)

• #1.363
Wie is er van de partij komende zondag? Ik ben iig van plan om het speed en conditie werk voort te zetten:
-Warming up met hamer
-Yoke
-Farmers
-Tyreflip
-Shit load of stones

andere inbreng is uiteraard mogelijk!!!

Kusje Alex

---------- Post toegevoegd Fri 11 Jan 2013 om 09:54 ----------

Cool! Maar precies op m'n verjaardag haha dat is jammer... Maar wie weet. ;)

Ik zou zeggen, prima manier om je verjaardag te vieren ;)

---------- Post toegevoegd Fri 11 Jan 2013 om 10:01 ----------

Ohh ja, ik heb afgelopen weken flink geklust voor de stichting. Maar heb mijn werk niet helemaal af kunnen maken. Voordat ik weer mijn eigen centjes er in ga steken. Heeft iemand toevallig nog thuis of ergens liggen en gebruikt het niet meer:
-krijtbord verf --> ik heb een groot nieuw bord opgehangen om trainingsschema's, persoonlijke pr's, onderdelen te trainen per dag etc... op te hangen. Maar er zit nog geen krijtbord verf op
-zakken schelpen zand of een andere DROGE zand soort --> vullen van dumbbell
-houten platen om middenstuk gewichthefplatform op te vullen. Hoeft niet per se in super staat te zijn. Zolang het maar recht is, stevig en de ruimte vult. Bovendek heb ik al. Maar moet nog 7cm opvullen aan hout.

dan hoor ik het graag!!!

Ik denk dat ik deze week in de Kempen mee ga voorbereiden voor Dag 2, knietjes een beetje sparen ivm yoke/farmers, volgende week zondag kan ik niet trainen dus wil de onderdelen nog eens gedaan hebben

• #1.365
Geen probleem! Arggghhh

Weet niet in wat voor een staat mijn rug en benen zondag zijn, maar ik zal er zijn.

• #1.367
Daar moet op gedronken worden!!!

Als jij nu de restanten van jullie kwark met musijes mee neemt, eten we die helemaal op voor de training:cool:

• #1.369
Komende zondag, wie? Enzo en ik zijn er. Opties zijn laatste voorbereiding voor wintercompetitie deel 2, voorbereiding kwali's smvnl of werken aan zwaktepunten?

ik ben er

• #1.372
Mooi!

---------- Post toegevoegd Fri 18 Jan 2013 om 22:21 ----------

En Sanca, daarmee bedoel je?

Zondag kan ik niet, hebben we het over gehad ;)

Ik heb zondag een verwendagje, sauna, massage, zwembad, etentje, all in en dat drukt de pijn een heel klein beetje :D

ik laat er zelfs de klassieker voor schieten (die ik overigens wel opneem en als iemand de stand durft te verraden (en heti s niet alex of enzo of eender die buffer is dan ik) gaan er doden vallen!

ik laat er zelfs de klassieker voor schieten (die ik overigens wel opneem en als iemand de stand durft te verraden (en heti s niet alex of enzo of eender die buffer is dan ik) gaan er doden vallen!

Domi ik heb je op de bazaar nog nooit een vechtpartijtje zien winnen. Maar goed je mag wel even met Fausto stoeien die is wat minder buff dan Lex en Enzo. Succes!!!

Gvd was ik er niet !! Die vecht partij had ik graag gedaan :) . Ik ben er weer in FEBRUARI !!!

Lex zondag middag biertje @ the black market?? Oh ja daarvoor smerig trainen uiteraard.

hey joengs ik ben met sterkste limburger waarscheinlijk zeker weer in turkije dus kan de wedstrijd niet mee doen.

Terug
Naar boven