MuscleMeat

Stroomschok in Triceps

Sander123

Novice
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
68kg
Ik heb zins aantal dagen iedere keer last van een stroomschok midden in de rechter tricep bij iedere herhaling. Maar alleen bij een aantal oefeningen, vooral waarbij kracht na voren moet zetten. Dit ook met bijvoorbeeld opdrukken of bankdrukken enz.

Weet iemand hier de oorzaak van?
Op de sportschool kon niemand mij hier een verklaring voor geven.
Ook de oude rotten in het vak niet.

Laatst bewerkt:
lijkt me sterk dat t een stroomschok is:p
Misschien een pees die over iets heen schiet. Heb dit zelf alleen bij skullcrushers.

Wat je kan proberen is de 'range of motion' beperken. Weet niet hoe je dit in mooi nederlands kan zeggen, maar als het waren de beweging wat in te korten of de hoek veranderen waarin je ellebogen met je lichaam staan.

succes,

Range of motion zou ik niet beperken, ik zie niet in waarom dat zou helpen. Het klinkt meer als een zenuw die knel zit. Zoek even op google naar stretch methoden om op een rustdag eens flink te stretchen.

• Topic Starter Topic Starter
Het is meer het gevoel alsof er een schok door heen gaat.
En ik krijg het juist halve wegen de herhaling.

Maar ik ga even aan stretch methoden's opzoeken, alvast bedankt!.

sowieso ff kalm aan doen dan. Klinkt inderdaad als een zenuw die knel zit.

Good luck!

Vandaag waren weer de triceps aan de beurt en heb eerst oefeningen gedaan waarbij ik die schokken niet kreeg, Triceps Press achtige oefeningen..
Daarna de oefeningen waar ik er wel last bij had en ja hoor daar was het weer alleen wel wat minder.. Hopelijk is het iets tijdelijks aangezien het niet fijn werken is zo.

Ik het dat eenmaal gehad tijden het bank drukken, ook in mijn triceps. Gewoon een beknelde zenuw. Zal vanzelf wel over gaan denk ik. Bij welke oefeningen heb je het wel dan?

Ja vooral met bank drukken heb ik dat of opdrukken.
Eigenlijk gewoon alle oefeningen waarbij ik een diewende beweging maak vanuit de triceps.

Maar gelukkig is het al weer wat minder.. Vandaag minimaal last van gehad.

Heb ik ook een tijdje gehad ging vanzelf weer weg.
Maar toen ik stroom schokken in me triceps had maakte ik de gains van me leven.

Antwoord is idd al gegeven een zenuw maar als het blijft aanslepen toch ff bij de huisarts gaan.

Terug
Naar boven